cutthroat Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 Na gisteren door Sylvia geschoren te zijn, moest ik het vandaag weer zelf doen. - Kropp 11/16 square point - Jerusalem silvertip - TFS Italian fern - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - TFS tabacco verde forte asb Zoals inmiddels een beetje standaard, een prima en probleemloze scheerbeurt weer. In drie passes een DFS resultaat. De aluin deed niks, en ook de Pinaud hield zich kalm. Een uitstekend begin van de week!
Harkos Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 Omega 10019, TFS Neroli Strong, Merkur 38C HD Long Handle Barber Pole, Bolzano_Superinox 2e x Floid Mentolado, Harkos® ASB, BBS, De combi Merkur 38C HD Long Handle Barber Pole met de Bolzano_Superinox, voor de 2e x gebruikt. Bolzno geeft een goede gladde shave. Moest wel op de kin en hals een vierde keer schuimen, maar daarna dan ook weer BBS De 38c met de Bolzano is ""fool proof"". Met opzet kan ik me er nog niet mee openhalen. De TFS Neroli Strong met Omega 10019 staan garant voor een stevig goed schuim. Wat doe ik met die dure kwasten?? Afwerking met de Floid en mijn ASB geeft me weer een opgewekt gevoel voor deze dag.
Tjebbe Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 verjaardagsscheerbeurt! douche zelfgemixte preshave le Père Lucien alu synthetische scheerkwast Gillette Fatboy @5 PolSilver Super Iridium (1) aluin Nivea aftershavebalsem sensitive Heerlijk glad! Klaar om de verjaarskussen in ontvangst te nemen
Bartmen Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 Vandaag een Opa shave dag ! Gellette Knac ! Vergulde hand scheerzeep Muhle scheerkwast Om het een eerlijke kans te geven Supermax ss 1x Nivea asb Aluin Wat ik niet gedacht had. Dit scheert gewoon als een tiet Doet niks onder voor een nieuwerwets mes . Na drie keer zepen BBS ! Niet te geloven Wel een klein plekje open (pustje ) Een aanrader voor een snelle scheerbeurt Binnen tien min klaar
marco Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 Vandaag drie nieuwe producten gebruikt die ik van Eric heb gekregen. Omega 10019 C&E West Indian Lime (Eric) Lord s625 Captain Alcolado Glacial (eric) Biodermal verkoelende as gel (Eric) Ik vind de West Indian lime geweldig! Lekkere friszoete linoengeur en prima kwaliteit schuim. De alcolado is ook goed spul, zit qua verkoeling tussen Proraso en Osage Rub in. De verkoelende gel verzorgt prima, is iets aan de dikke kleverige kant, maar je houdt er geen plakkende huid aan over. Fijne producten dus! Bedankt Eric!! Morgen weer wat anders uit je tasje proberen
Frog Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 Gefeliciteerd Tjebbe! SOTD Ikon Deluxe OC// Erbe Fresh Simpsons Commodore x3 Plisson scheerzeep Aqua Velva
jaguar Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 Semogue SOC 2 Band Penhaligon's Sartorial Shaving Soap Muehle Jet Perma-Sharp Super Floris No. 89 After Shave Balm
marco Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 Zo, Floris... Doe maar duur... Ik heb eens wat edt's van Floris geroken. Echt heerlijke geurtjes! Maar toen zag ik dat een flesje 120 euro kost.... Jammer, want ik stond op het punt om een flesje mahon leather mee te nemen.
Guest Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 George Worstenholm Macra root crème Aluin Pinaud clubman bay rum Lekker glad weer. Van harte Tjebbe
Robert79 Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 Zo, Floris... Doe maar duur... Dit past ook goed bij zijn naam ;)Maar hij brengt mn hoofd aardig op hol met deze merken mijn setup Fatip Grande BIC Chrome platinum 3* Muhle Silvertip Fiber Proraso pre-Shave groen Klar Kabinett zeep Proraso prot av blauw Vandaag maar is wat anders dus na een tijdje maar weer eens de Fatip gepakt.Het scheren ging aardig goed een BBS in twee passes, maar het was wel werken.Had op bij mij probleem zones aardig wat moves nodig om het weg te krijgen.Mijn hals had wat rode plekken, dus resultaat was minder.Met de Weber of Lord L6 heb ik hier geen last van.Ik ben bang dat de Fatip overbodig wordt.
cutthroat Posted August 26, 2014 Author Posted August 26, 2014 - ERN 6/8 The Crown & Sword Razor - HJM das - TFS bergamotto neroli forte - Aluin - Floid suave - TFS bergamotto neroli forte asb Ondanks dat ik de regen hoorde vallen, toch stug een zomerse setup (je moet hoop blijven houden toch?) Heerlijk, dik, romig en hevig naar sinaasappeltjes geurend schuim zorgde voor een weldadig en glad kussen waarop de ERN in drie passes korte metten maakte met mijn baard. Resultaat: een DFS. De aluin gaf hier en daar een prikje, maar niks noemenswaardig. Om ook in zomerse stijl af te sluiten werden gezicht en hals nog verwend met eveneens heerlijk geurende laagjes Floid en bergamotto neroli asb. Kom maar op met die zon
Guest Posted August 26, 2014 Posted August 26, 2014 Ik dacht dat je van die macra root af moest? Nee macra root is andere dan jij bedoeld.
Shaving Silly Posted August 26, 2014 Posted August 26, 2014 Ik ga zo mijn wekelijkse vaste klant scheren: Geef een uitgebreide gezichtsmassage met scheerolie van LS&B De zalig hete handdoeken Ik ga de scheercrème van MenRock Sandelwood uitproberen Scheer met mijn nieuwe shavette van MenRock en gebruik de aftershave VIP van Playboy Cool down is 10 minuten "Zenstoel"
Harkos Posted August 26, 2014 Posted August 26, 2014 Semogue SOC Badger cherrywood, TFS Anniversary Italian Fern, Gillette Slim adjustable, Bolzano_Superinox 3e x Floid Mentolado, Harkos® ASB, BBS, De combi Gillette Slim adjustable met de Bolzano_Superinox, voor de 3e x gebruikt. Bolzano nu voor de derde keer en goed resultaat. Dit keer in de Slim adjustable op 6. De ene met de andere krabber maakt toch het verschil. Dit mesje doet het beter in de Gillette dan gisteren in de Merkur. Over all overtreft hij inmiddels zelfs mijn verwachting. De TFS Anniversary Italian Fern met Semogue SOC Badger cherrywood moet ik nog even door krijgen. Goede zeep, goede kwast, slecht en te weinig schuim. Tja dat moet wel aan de bediening liggen.Uiteindelijk toch een BBS, maar moest wel extra zeep bij pakken en wat touch ups doen na de ATG.
LongShave Posted August 26, 2014 Posted August 26, 2014 Fatip Grande Gillette Silver Blue (2) D.R. Harris Marlborough Shaving Soap Semogue (de SOC Pure Badger Cherrywood) Aluin Alcolado Glacial Musgo Real Classic ASB
Johan Posted August 26, 2014 Posted August 26, 2014 Eerste keer sinds meer dan een week aan onze eigen wastafel: Krabber: Schick Krona (de "reis" Feather is weer opgeborgen) Mesje: HEMA Kwast: Omega 20102 Zeep: Palmolive Classic Aftershave: REWE ASB (uit het assortiment bij de REWE ) Cologne: Cella lavendelwater Erg spijtig dat REWE die aftershave niet meer voert; ik vond het een van de beste balsems die ik geprobeerd heb.
marco Posted August 26, 2014 Posted August 26, 2014 Vero TFS di vino (sample van cutthroat) Service open kam SuperMax platinum Proraso splash Kruidvat asb (van LongShave gekregen) Vandaag laatste beetje van de di vino sample opgemaakt. Mn andere kwast heeft gisteren in azijn/water mengsel gestaan dus stinkt. Dus het laatste prutje di vino ff gebruikt om de kwast ff te "wassen", was toch niet genoeg om nog een keer mee te scheren. Geur van azijn wordt al wat minder
cintoonnik Posted August 26, 2014 Posted August 26, 2014 Omega 10019 Edwin Jagger DE89 persona platinum mesje (3e scheerbeurt) Bartex Preshave Arko scheerstick in een kommetje Nivea Aftershave balsem Muhle scheerkom Na het bloederige fiasco van de eerste scheerbeurt met m'n Fatboy even een paar dagen mijn huid bij laten komen. Had voor het eerst in tijden weer een baard van 5 dagen. Mijn buren vroegen al of ik moslim was geworden, m'n collega's dachten dat ik van mijn vrouw af was en kreeg ouderwets 50 euro cent bij de albert heyn van een lieve oude dame om wat te eten te kopen. Kortom, tijd om te scheren!!!!!!! Ik ben voor zeker gegaan. Bartex preshave en Arko zeep met m'n trouwe Edwin Jagger en Persona scheermes. En ik ben eruit!!! Arko ruikt naar wasmiddel welke je meeneemt voor handwasjes op vakantie. De bikini van je vrouw of vriendin in de wasbak zien liggen terwijl de zon al hoog staat. Dat gevoel krijg ik bij het ruiken van Arko. En ik kon niet tegenhouden dat mijn gedachte weg dwaalde naar een grote zeepfabriek in Turkije waar een iets te mollige directeur met grote snor uitlegt dat men hier scheerzeep, wasverzachter en waspoeder maakt. "De geur", allemaal zelfde zei hij lachend. Maar ik ging voor safe vandaag en dat was het. Bartex en Arko doen wat ze beloven en Nivea blijft een top product. Volgende scheerbeurt ga ik weer een poging wagen met een nieuwe oude krabber.
Marcel Posted August 26, 2014 Posted August 26, 2014 Semogue Barbear Classico Cerda TFS LE Olio Essenziale Merkur Progress Captain Red Pinaud Citrus Musk/444 balm
mavgink Posted August 26, 2014 Posted August 26, 2014 Arko ruikt naar wasmiddel welke je meeneemt voor handwasjes op vakantie. De bikini van je vrouw of vriendin in de wasbak zien liggen terwijl de zon al hoog staat. Dat gevoel krijg ik bij het ruiken van Arko. En ik kon niet tegenhouden dat mijn gedachte weg dwaalde naar een grote zeepfabriek in Turkije waar een iets te mollige directeur met grote snor uitlegt dat men hier scheerzeep, wasverzachter en waspoeder maakt. "De geur", allemaal zelfde zei hij lachend.Maar ik ging voor safe vandaag en dat was het. Bartex en Arko doen wat ze beloven en Nivea blijft een top product. Volgende scheerbeurt ga ik weer een poging wagen met een nieuwe oude krabber. lol! arko is erg safe en makkelijk inderdaad! Als ik mijn nespresso in de keuken aanzet schuimt de arko al in z'n bakje!
Recommended Posts