Frog Posted August 24, 2014 Posted August 24, 2014 Hallo allemaal, Ik ben Jarno,28j en woon in Antwerpen. Voor ik me begon te scheren met een DE ( wat ik nu zo een vijftal jaar doe), scheerde ik mij met een Gillette sensor excel. De voornaamste reden hier voor was dat ik best tevreden was over dit scheersysteem en de prijzen van andere cartridge krabbers belachelijk duur vond. Scheerschuim uit een bus heb ik zelden tot nooit gebruikt. Al van kinds af aan zag ik mijn grootvader (die een die hard Tabac gebruiker is) Zich inzepen met zeep en kwast. Hij leerde mij hoe je een degelijk scheerschuim moet opkloppen en dat het bv belangrijk is je kwast en zeep even te laten weken in water alvorens te gebruiken Aangezien ik de geur van Tabac niks voor mij vond, heb ik mij enkele jaren met De Vergulde Hand geschoren gecombineerd met een Omega 10019 kwastje uit de kruidvat. Verder dacht ik hier niet echt bij na Toen ik mij meer en meer begon te interesseren in " de old school manier van scheren" Heb ik mij een Merkur 34c aangeschaft en Wilkinson mesjes. Na enkele jaren oefenen heb ik mijn collectie uitgebreid en zijn mijn 2 favoriete krabbers de Ikon Deluxe OC en de Muhle r101. Mijn meest gebruikte mesjes zijn groene astras en Erbe Fresh. Af en toe gebruik ik ook wel eens een Feather mesje. De Vergulde Hand zeep heeft inmiddels plaats gemaakt voor (naar mijn mening) betere Zepen en crèmes van oa D R Harris, Mitchell Wool Fat en TOBS. Ook het budget Omega'tje, dat voor zijn prijs overigens prima werk leverde, heeft nu plaats gemaakt voor enkele van zijn betere soortgenoten. Ik kijk er naar uit om deel te nemen in de topics en ben er van overtuigd dat ik op dit forum nog heel veel kan bijleren!
talibeard Posted August 24, 2014 Posted August 24, 2014 Welkom Jarno en veel plezier hier! Ik heb meteen een vraagje aangezien ik, hoewel ik mijn favorieten allang gevonden heb, een zwak heb voor onbekende mesjes; kun je iets vertellen (of een linkje plaatsen) over die Erbe Fresh? Nog werkelijk nooit van gehoord!
talibeard Posted August 24, 2014 Posted August 24, 2014 Ik heb meteen een vraagje aangezien ik, hoewel ik mijn favorieten allang gevonden heb, een zwak heb voor onbekende mesjes; kun je iets vertellen (of een linkje plaatsen) over die Erbe Fresh? Nog werkelijk nooit van gehoord! Al gevonden; Erbe is een merk van Becker Manicure en de mesjes komen vermoedelijk van Medyna/Solingen (aangezien Medyna zover ik weet de enige scheermesjes fabrikant is in Solingen is die bovendien op zijn eigen mesjes (Souplex) ook de term 'eisgehärtet' gebruikt).
Frog Posted August 24, 2014 Author Posted August 24, 2014 Dank je iedereen. Talibeard : ik kende deze mesjes ook niet, maar kwam deze eens tegen in de messenwinkel in Antwerpen en kon het niet laten om ze mee te nemen. Sindsdien 1 van mijn favoriete mesjes. Deze mesjes worden zoals nog enkele andere ook in Solingen gemaakt en zijn ijsgehard (nu weet ik niet of dit veel uitmaakt, maar ik geef het maar mee ). Het mesje is onbedrukt en er is geen gebruik gemaakt van lijm om de verpakking op zijn plaats te houden. Persoonlijk haal ik 6 goede scheerbeurten uit 1 mesje. Ik zou het mesje nog 2 scheerbeurten meer kunnen pushen, maar dat probeer ik zelden. Aan 3,50 euro voor 10 zijn ze zeker niet de goedkoopste, maar ik betaal het graag voor deze mesjes. Ik kan deze mesjes ook heel makkelijk verkrijgen aangezien ik op 5min van de messenwinkel woon. Bij deze een linkje http://www.messenwinkel.eu/Erbe-Fresh-Tradition-traditionele-scheermesjes.html
talibeard Posted August 24, 2014 Posted August 24, 2014 Dan ben ik bij deze te traag geweest, hehe Ach, met onbekende mesjes word ik vanzelf snel.. Je zou voor de grap (lees; mijn nieuwsgierigheidsbevrediging) ook eens een pakje Souplex moeten proberen om te kijken of die op elkaar lijken. Zitten in dezelfde prijsklasse en zijn ook eisgehärtet uit Solingen.
Frog Posted August 24, 2014 Author Posted August 24, 2014 Dan ben ik bij deze te traag geweest, hehe Ach, met onbekende mesjes word ik vanzelf snel.. Je zou voor de grap (lees; mijn nieuwsgierigheidsbevrediging) ook eens een pakje Souplex moeten proberen om te kijken of die op elkaar lijken. Zitten in dezelfde prijsklasse en zijn ook eisgehärtet uit Solingen. Heb de souplex-mesjes nog nooit gebruikt, maar nu heb je me wel nieuwsgierig gemaakt! Dus ga deze de volgende keer dat ik een hoop zeep ofzo bestel zeker mee op het lijstje zetten. Stel dat ze hetzelfde presteren, dan zijn deze met hun euro'tje goedkoper op lange termijn voordeliger ( en is er dus meer geld voor andere scheerspullen ) Alvast bedankt voor de tip!
Recommended Posts