Jump to content

Alcolada Glacial in de overtreffende trap met menthol!

Recommended Posts

Posted

Een aantal mensen zijn op zoek naar de ultieme splash kick. Nou was ik behoorlijk tevreden met de Alcolada Glacial. Toch vroeg ik mee af kan dit nog beter / heftiger?

Bij een sauna artikelen winkel een potje menthol kristallen gekocht. Een paar kristallen opgelost in een 20 cl Alcolada.

Zo, die boodschap komt over! Mijn kop voelt als een ijsklontje. Dit is hem voor het warme weer. De tranen stonden mee even in de ogen, maar man wat werd ik cool.

Nou eens experimenteren, hoe ver ik kan gaan met het toevoegen van de menthol kristallen, voordat de ijstijd intreedt. Morgen maar eens na het scheren gebruiken, want weet nog niet wat dit op de huid doet na het scheren.

Posted

Al ervaring mee?

Heb zelf geen Osage, maar misschien een keer kopen als er weer een plakje in het kastje is :D

Posted
Al ervaring mee?

Heb zelf geen Osage, maar misschien een keer kopen als er weer een plakje in het kastje is :D

Ik vind Osage Rub veel sterker dan Alcolada Glacial. Beide heb ik staan. AG is lekker koel maar OR geeft mij echt het "airconditioning in a bottle" gevoel. Laat staan met wat menthol kristallen......... brrrrrrrr

Posted

Kijk je wel uit dat je niet teveel kristallen toevoegt? Volgens mij kan dat namelijk behoorlijk zeer doen...

Posted

Osage Rub vind ik ook kouder aanvoelen, maar dat kan misschien ook komen door het effect van eucalyptus.

Overigens heb ik een tijdje terug een mentholkristal opgelost in 10ml Speick splash, dat kwam al aardig in de buurt van Osage Rub, lekker hoor!

• 6 months later...
Posted

Van de halveliterfles Alcolado Glacial de helft in een ander flesje gegoten en dat opzij gezet.

Een plastic weggooiautomatenkoffieroerlepeltje gepakt:

2zOPHHC.jpg

.. en daarmee een afgestreken lepeltje mentholkristallen in de overgebleven kwart liter

gegooid - even goed schudden, en klaar ...

Het resultaat is inderdaad iets meer verkoeling - morgen nog een keer proberen, en eventueel

meer menthol toevoegen.

Net zolang tot het gewenste effect is bereikt ... 8-)

Posted

Een tweede afgestreken lepeltje menthol toegevoegd aan m'n kwart litertje AG.

Het resultaat is een lekkere frisse "menthol kick" - voorlopig laat ik 't zo ...

Jammer dat de geur niet echt lang blijft hangen ... of zou dat aan m'n verkoudheid liggen ? 8-)8-)

Posted
Een tweede afgestreken lepeltje menthol toegevoegd aan m'n kwart litertje AG.

Het resultaat is een lekkere frisse "menthol kick" - voorlopig laat ik 't zo ...

Jammer dat de geur niet echt lang blijft hangen ... of zou dat aan m'n verkoudheid liggen ? 8-)8-)

Je hebt het over een frisse "menthol kick", is deze vergelijkbaar met de Osage Rub? Of komt die toch iets heftiger?

Posted
>>knip knip<<

Je hebt het over een frisse "menthol kick", is deze vergelijkbaar met de Osage Rub? Of komt die toch iets heftiger?

Nou, Osage Rub heb ik (nog) niet, wel een monstertje Vitos Mentolo - t.z.t. zal ik Alcolado Glacial met en zonder extra

menthol eens vergelijken met Osage Rub en Vitos Mentolo ... 8-)

• 1 month later...
Posted

Inmiddels Osage Rub binnen.

Qua "menthol kick" zijn naar mijn mening Alcolado Glacial, Osage Rub en Vitos Mentolo ongeveer hetzelfde -

op buitenlandse scheerfora wordt AG iets heftiger als Osage Rub beoordeeld.

Alcolado Glacial plus (met extra menthol) steekt daar duidelijk bovenuit.

Ook heb ik nu Kremlon (van de fa. Verroen-Bulgaria) binnen - een duidelijke concurrent van mijn AG plus ...

Welke daarvan de hardste schop geeft - dat moet ik nog uitzoeken ...

Bij alle soorten blijft er na vrij korte tijd geen geurtje meer hangen.

Uiteraard alles onder voorbehoud van UEKAZ .... :lol:

• 3 months later...
Posted

Doe mij maar een bak zwarte koffie. ;)