Robert79 Posted October 15, 2014 Posted October 15, 2014 Daarnaast heb ik ook geen zin om 1500 euro te moeten investeren aan pc onderdelen om er weer een paar jaar tegen aan te kunnen. Dit is een broodje aap die ik vaak hoor, en een die helaas door de pc winkeliers constant aangemoedigd wordt. Ik bouw nu al 11 jaar mijn eigen computers en PC gaming is vele male goedkoper dan console gaming, vooral als je graag meer keuze in je games hebt. Je hebt voor een prikkie een 'oud barrel' als je weet wat je moet zoeken die je dan met een heel betaalbare upgrade omtovert tot een ware game pc. Zelf speel ik trouwens momenteel wat DotA 2 en Hearthstone, niks zwaars dus maar ik heb nog een hele waslijst in Steam aan spellen staan waar ik aan wil beginnen... Ik ben wel met 3gor4 eens dat games spelen op een pc duurder is.Games vragen heel veel vermogen en snelheid van de video kaart en een goede video kaart met 4GB kost alleen al gauw 450€ en als je 3 jaar verder bent en je nieuwste release wilt spelen op zn hoogst(mn oog wilt ook wat) dan merk ik dat duidelijk.
Reavver Posted October 15, 2014 Posted October 15, 2014 Mja met een console krijg je sowieso nooit de mooiste beelden, of je nu het geld er voor over hebt of niet. Vaak is de fps ook nog eens gelocked op 30 (of als je geluk hebt 60), heb je bij een PC meer keuze in de manier van besturing en online gamen is 9/10 keer beter geregeld. Bij een PC kan je helemaal zelf weten hoeveel je aan je hardware wilt besteden en dat vind ik juist fijn Als ik mijn huidige PC van 3 jaartjes oud (destijds 700 euro in gestoken, alles nieuw gekocht toen) zou upgraden met alleen een nieuwe kaart(<150 euro) zou ik nu zo alles op de markt op full HD met alle settings op High kunnen spelen. Dat er ook mensen zijn die per se een computer van 2000 willen hebben zodat ze diezelfde games ECHT op max kunnen draaien (2560x1440 resolutie, met 3D functionaliteit, met een constante FPS over de 60 - terwijl ze op de achtergrond nog 3 zware programma's hebben draaien) vind ik alleen maar mooi! Daar heb je geen custom built xbox, nintendo of playstation voor met betere prestaties als alternatief.. P.S. mijn huidige kaart heeft me destijds nog geen 100 euro gekost en ik kan de meeste nieuwe releases nu al draaien op full HD met hier en daar een compromis in bijvoorbeeld de shadow quality. Het draait allemaal sowieso wel op hogere settings maar dan gaat je spelervaring eronder lijden.
Mooly Posted October 15, 2014 Posted October 15, 2014 Mja met een console krijg je sowieso nooit de mooiste beelden, of je nu het geld er voor over hebt of niet. Vaak is de fps ook nog eens gelocked op 30 (of als je geluk hebt 60), heb je bij een PC meer keuze in de manier van besturing en online gamen is 9/10 keer beter geregeld. Bij een PC kan je helemaal zelf weten hoeveel je aan je hardware wilt besteden en dat vind ik juist fijn Als ik mijn huidige PC van 3 jaartjes oud (destijds 700 euro in gestoken, alles nieuw gekocht toen) zou upgraden met alleen een nieuwe kaart(<150 euro) zou ik nu zo alles op de markt op full HD met alle settings op High kunnen spelen. Dat er ook mensen zijn die per se een computer van 2000 willen hebben zodat ze diezelfde games ECHT op max kunnen draaien (2560x1440 resolutie, met 3D functionaliteit, met een constante FPS over de 60 - terwijl ze op de achtergrond nog 3 zware programma's hebben draaien) vind ik alleen maar mooi! Daar heb je geen custom built xbox, nintendo of playstation voor met betere prestaties als alternatief.. P.S. mijn huidige kaart heeft me destijds nog geen 100 euro gekost en ik kan de meeste nieuwe releases nu al draaien op full HD met hier en daar een compromis in bijvoorbeeld de shadow quality. Het draait allemaal sowieso wel op hogere settings maar dan gaat je spelervaring eronder lijden. Ben hier niet mee eens. als je een aantal jaar geleden een xbox 360 kocht via marktplaats (100 a 150) euro, kan je momenteel nog steeds hier redelijk beeld uit krijgen. Daarnaast is het alleen aanpassen van je huidige kaart niet voldoende om je zelf te plaatsen met de next gen consoles. Tuurlijk een pc heeft meer mogelijkheden (geluid/beeld/etc) maar dan moet je al meer investeren dan een next gen. Games worden momenteel nauwlijks meer voor de pc ontwikkeld, vaak worden ze vanuit de next gen doorontwikkeld voor de pc (hierdoor heb je dus 1 tot 1,5 jaar na eerste relaese pas jouw nieuwe pc game) Zelf heb ik een xbox 360 en playstation 3. xbox aantal jaren geleden 2de handsgekocht met 10 games. inmiddels uitbereidt tot 20 a 25 games. playstation vorig jaar gekregen van me werk
3gor4 Posted October 15, 2014 Posted October 15, 2014 Ben het niet geheel eens. Als je bijvoorbeeld gta4 pakt en de graphics vergelijkt tussen de consoles en pc dan kan je toch stellen dat de graphics (mits sterke graka) op de pc beduidend mooier zijn. Net als bij BF3.
Mooly Posted October 15, 2014 Posted October 15, 2014 Ja maar wat zijn je kosten van die pc tegenover bv Nextel gen
3gor4 Posted October 15, 2014 Posted October 15, 2014 appels en peren vergelijken als je naar de kosten gaat kijken aangezien je met een PC veel meer kan dan alleen games spelen. Lees: media center, typ doos, software draaien etc. etc. Maar in tegenstelling tot consoles kan een PC aanzienlijk duurder wezen, true!
Mooly Posted October 15, 2014 Posted October 15, 2014 tuurlijk het is niet te vergelijken maar ik de afgelopen jaren wel idee dat de gamecreators de pc achter zich laten vallen. is denk ook logisch als de afgelopen jaren de ontwikkelingen op een rijtje zet.
3gor4 Posted October 15, 2014 Posted October 15, 2014 tuurlijk het is niet te vergelijken maar ik de afgelopen jaren wel idee dat de gamecreators de pc achter zich laten vallen. is denk ook logisch als de afgelopen jaren de ontwikkelingen op een rijtje zet. Had ooit eens gelezen dat het hem meer zat in het feit dat er via consoles meer geld verdiend kon worden aangezien je de games op PC veel makkelijker gekraakt/ illegaal kon spelen. (Online gamen werd een stuk moeilijker, maar het kon bij sommige games). Blijft een commerciele franchise, he!
Torqual Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Het is altijd een misvatting geweest van de game industrie dat mensen die een spel dat gekraakt was spelen, ze die ook zouden kopen als die niet gekraakt was en daar zijn ze nu zelf ook wel een beetje achter. En daarbij als je de download sites bekijkt zie je dat er net zoveel gekraakte spellen voor verschillende consoles zijn als voor pc. Dat is dan ook de reden dat de game industrie is begonnen om veel spellen alleen nog met de online optie aan te bieden zoals bv Simcity. Wat ze maar niet willen leren is dat veel gamers liever wat extra geld uit geven voor een spel dat het waard is en ook "af" is want ze blijven maar titels uitbrengen waar nog heel veel aan moet gebeuren voor het een beetje speelbaar is.
Robert79 Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Als je pech hebt moet je bovenop je video kaart misschien ook nog een snellere cpu of memory ram modules kopen !
FairArie Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Had ooit eens gelezen dat het hem meer zat in het feit dat er via consoles meer geld verdiend kon worden aangezien je de games op PC veel makkelijker gekraakt/ illegaal kon spelen. (Online gamen werd een stuk moeilijker, maar het kon bij sommige games). Blijft een commerciele franchise, he! Een PC hoef je, voor zover ik weet, verder niet aan te passen voor gehackte software; een console (iig de Xbox en de XBOX360) moet aangepast worden om gehackte games te spelen. Als je daar vervolgens mee on-line ging, kon dat gedetecteerd worden waarna de console banned werd voor on-line gaming. Wat overigens arbitrair is; immers het verbouwen van een console is niet illegaal, de gespeelde game is illegaal. Echter, de sanctie volgt op de waarneming van de omgebouwde console die het spelen van illegale games mogelijk maakt en niet op het spelen van de illegale game. Het pad van de illegaliteit bij de consoles werd daardoor echter onomkeerbaar. Terwijl illegale software op een PC geen consequenties heeft voor toekomstig gebruik. Het is altijd een misvatting geweest van de game industrie dat mensen die een spel dat gekraakt was spelen, ze die ook zouden kopen als die niet gekraakt was en daar zijn ze nu zelf ook wel een beetje achter. En daarbij als je de download sites bekijkt zie je dat er net zoveel gekraakte spellen voor verschillende consoles zijn als voor pc. Dat is dan ook de reden dat de game industrie is begonnen om veel spellen alleen nog met de online optie aan te bieden zoals bv Simcity. Dat laatste ben ik niet helemaal met je eens. De online opties zijn enerzijds een middel om de illegaliteit tegen te gaan, de voornaamste reden om met online opties te werken is het kosten aspect; lagere kosten = hogere winsten. Online is en blijft een commerciële franchise waar heel veel geld in om gaat. Er is een aanzienlijke besparing als je enkel online aanbiedt in de publicatie en de distributie. Daarnaast kan je relatief makkelijk blijven doorontwikkelen en dit pushen naar je gebruikers. Kijk maar naar de volledige ICT industrie en met name software gerelateerde takken; meer en meer wordt "as a Service" aangeboden. Voor het bedrijfsleven, waar het grote geld nog steeds vandaan komt, is "as a Service" vaak een grote uitkomst. Het biedt flexibiliteit en afhankelijk van de schaal zijn er voor zowel leverancier als gebruiker aanzienlijke voordelen te behalen. Tegenwoordig maakt iedereen direct of indirect, bewust of onbewust gebruik van as a Service. Wat ze maar niet willen leren is dat veel gamers liever wat extra geld uit geven voor een spel dat het waard is en ook "af" is want ze blijven maar titels uitbrengen waar nog heel veel aan moet gebeuren voor het een beetje speelbaar is. Ik ben eerder van mening dat je -heel zwart / wit- gamers kan splitsen in 2 groepen; een groep die bereid is te betalen voor een game, en een groep die per definitie niet bereid is te betalen voor een game, tenzij het voor weinig in de opruimingbak ligt. En per game is afhankelijk hoe het door de marketing weggezet wordt. Maar ook dat is niet beperkt tot games; kijk maar naar andere -prijzige- producten die door grote groepen mensen gekocht worden
Torqual Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Ik ben eerder van mening dat je -heel zwart / wit- gamers kan splitsen in 2 groepen; een groep die bereid is te betalen voor een game, en een groep die per definitie niet bereid is te betalen voor een game, tenzij het voor weinig in de opruimingbak ligt. En per game is afhankelijk hoe het door de marketing weggezet wordt. Maar ook dat is niet beperkt tot games; kijk maar naar andere -prijzige- producten die door grote groepen mensen gekocht worden Er is nog een derde groep en dat is de groep downloaders die van mening zijn dat ze al betalen voor internet en dus legaal de binnengehaalde content mogen gebruiken maar dit even terzijde. Er zijn al hele forums over volgeschreven maar veel gamers wachten met het aankopen van de betreffende game tot hij kost wat het hun waard is. Zeker als blijkt uit reviews en previews dat betreffende spel nog niet af is en nog een hele berg fouten herbergt of gewoon ronduit slecht zijn. Sommige maken zich daar niet druk over en andere wel. Maar ook een game die in de opruiming gekocht wordt genereerd geld voor de game industrie dus die blijven hetzelfde kunstje herhalen.
FairArie Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Er is nog een derde groep en dat is de groep downloaders die van mening zijn dat ze al betalen voor internet en dus legaal de binnengehaalde content mogen gebruiken maar dit even terzijde. Hoe is dit anders dan de groep die per definitie niet bereid is te betalen voor een game Content beschikbaar via internet is niet per definitie legaal en ook niet per definitie illegaal, maar dit terzijde.
Torqual Posted October 16, 2014 Posted October 16, 2014 Omdat zoals je schrijft ze wel bereid zijn te betalen als het maar in de opruiming is. tenzij het voor weinig in de opruimingbak ligt De groep die ik beschreef betaalt nergens voor alleen het internet en eventueel een nieuwsserver en denken zo recht te hebben om games gratis te spelen. Nu maakt mij dat niet uit hoor dat moet een ieder voor zichzelf weten. Ik ben niet heiliger dan de paus en heb ook wel een paar spellen gespeeld waar niet voor betaald is
QuantumCat Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Er is nog een derde groep en dat is de groep downloaders die van mening zijn dat ze al betalen voor internet en dus legaal de binnengehaalde content mogen gebruiken maar dit even terzijde. Er zijn al hele forums over volgeschreven maar veel gamers wachten met het aankopen van de betreffende game tot hij kost wat het hun waard is. Zeker als blijkt uit reviews en previews dat betreffende spel nog niet af is en nog een hele berg fouten herbergt of gewoon ronduit slecht zijn. Sommige maken zich daar niet druk over en andere wel. Maar ook een game die in de opruiming gekocht wordt genereerd geld voor de game industrie dus die blijven hetzelfde kunstje herhalen. Ik behoor zeker tot deze groep, Ik ga geen €60 euro of meer voor een spel neertellen! Ik wacht liever tot een game onder de €25 euro duikt -en het liefst onder de €20....daar heb ik 3 spellen voor! Ik het ook zeker mee eens dat een gedownload spel niet per definitie een niet verkocht spel is. Maar dan kijk ik naar mijzelf. 50 euro of gratis? Niet zeker of het een goede game is? Dan liever gratis, vind het jet niks, dan is er de DEL toets en heb je er niets aan verloren. Ik heb ook vaak (toen ik nog op de PC gamede), bij afwezigheid van een demo, eerst een versie gedownload om het uit te probreren en op het moment dat ik het idd een succes vond -de dan inmiddels lager geprijsde legale versie in de winkel gekocht. Tegenwoordig bied Sony op PSN een tijdelijke licentie -gratis geloof ik (of was dat alleen voor + leden?), om het spel voor X uur of dagen uit te proberen.
Mooly Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Ik ben er een die kieskeurig is met de aanschaf van een game voor 60 euro maar voor een beetje tijd verdrijf zal ik zeker een graai doen in de actie bak. En ook daar zitten echt goede spellen tussen.
QuantumCat Posted October 18, 2014 Posted October 18, 2014 Zeker weten. Ik wil best betalen voor een game, maar niet de hoofdprijs. De meesten die ik volle pond gekocht heb, dat zijn er gelukkig niet veel, vond ik tegenvallen. meestal niet qua gamplay, maar qua speeltijd: vaak erg kort. Het is ook maar net wat het je waard is. Ik speel nauwelijks on-line, dus die speeltijd moet je er bij mij afhalen. Dus ik moet het doen met de single-player ervaring.
Robert79 Posted October 18, 2014 Posted October 18, 2014 Ik ben zelf wel iemand die best de volle pond betaald terwijl ik ook alleen de 'single player mode' speel.Mijn interesse is vrij beperkt tot ongeveer 4 spellen, dus ik wil wel het nieuwste ervaren.
Tjoolder Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 Ik speel vooral arma 3. (Milsim) Elke donderdag & zaterdag met de clan missies uitvoeren. Zelf missies maken in de editor.
Loei Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 Een erg groot Dark Souls fan hier. Ook van de Elder Scrolls serie, alleen de online versie niet gespeeld. En samen met de vriendin Lego The Hobbit/Lord of the Rings etc vanaf de bank.
Hanskoning Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 Ben je niet wat te oud Loei om nog met Lego te spelen??
Tjoolder Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 Snuff schreef 5 minuten geleden: Hier al van in het begin Diablo fan Heb heel lang de eerste gespeeld. Heb nog iets van Belgische makelij gespeeld uit diezelfde periode maar kan niet meer op de naam komen. Wel tof dat er na 3 jaar een nieuwe wind is in dit topic.
Tjoolder Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 @Kamp Is dat op steam? Ben fan van star trek maar minder van de games. Is het rpg mmo of meer fps?
Recommended Posts