hanwer Posted August 23, 2014 Posted August 23, 2014 Beste shavers, Sinds enkele dagen gebruik ik Cella extra extra purissima, een prima scheerzeepje met fijn schuim. Zeer bruikbaar dus. Alleen vind ik dat er een onbestemd, om niet te zeggen ietwat vies, muf luchtje aan zit. Misschien ligt t aan mij, maar ik ruik echt niet de amandelgeur die in t vooruitzicht was gesteld. Is dit toch de geur die erbij hoort, of is de zeep (gele kleur) te oud en komt t daardoor? Ik heb de zeep 1 jaar geleden gekocht.
Marcel Posted August 23, 2014 Posted August 23, 2014 Het zou kunnen dat de zeep enigszins ranzig is geworden. De amandelgeur zou namelijk behoorlijk prominent aanwezig moeten zijn.
talibeard Posted August 23, 2014 Posted August 23, 2014 Mijn 1kg blok had dat ook enigszins. Het maakt voor het gebruik niets uit maar ik heb wel lekkerdere zepen in mijn assortiment; het schuim zelf was wel van uitstekende kwaliteit overigens. Het is wel de reden dat ik daarna nooit meer een halfharde zeep heb gekocht en als mijn P.160 op is (ook een Italiaanse halfharde amandelzeep, maar dan wel goed) dan is dat hoofdstuk afgesloten.
hanwer Posted August 23, 2014 Author Posted August 23, 2014 Heb hierna nog 100 gram Vitos liggen, houdt die zich beter qua geur? Is er een vergelijkbare ( hardere zeep?) die beter houdt en qua schuim/prestatie net zo goed is.? Volgens mij was de Cella bij aankoop al oud, want hij kan toch niet na 1 jaar al ranzig zijn?
Barbiere di Figaro Posted August 23, 2014 Posted August 23, 2014 Heb hierna nog 100 gram Vitos liggen, houdt die zich beter qua geur? Is er een vergelijkbare ( hardere zeep?) die beter houdt en qua schuim/prestatie net zo goed is.? Volgens mij was de Cella bij aankoop al oud, want hij kan toch niet na 1 jaar al ranzig zijn? Omdat je aangeeft dat je ook nog 100 gram Vitos hebt loggen, vermoed ik dat je onze samples hebt gekocht. In dat geval snijden wij van een kilo-pak telkens bij verkoop een "vers" stuk van de kilo. Met zo'n kilo doen we dan ongeveer twee weken en die gaat telkens weer terug in het plastic en dan in de doos. We kopen per jaar ongeveer twee keer bij Cella in dus de zeep kan haast niet echt oud zijn. We hebben zelf wel een keer Vitos kilo's gehad die al wat ouder waren, maar die werden eerder hard dan ranzig. Met Cella hebben we dat nog niet gehad. Maar goed, lang verhaal waar jouw zeep niet beter van gaat ruiken. Ik bied je graag bij een volgende bestelling een sample ter vervanging of het originele bakje Cella gratis aan om dan direct te kunnen vergelijken. (Sommigen op de internationale fora zijn er vast van overtuigd dat de kiloblokken andere zeep is dan de rode 150 ml bakjes.) Vriendelijke groet, Eric
cutthroat Posted August 23, 2014 Posted August 23, 2014 Netjes Eric! En één van de vele redenen waarom jullie een "preferred supplier" van vele verslaafden hier zijn
hanwer Posted August 23, 2014 Author Posted August 23, 2014 Bedankt voor t aanbod, Eric, ik had vorig jaar inderdaad via jullie besteld. Ik ga direct een fatip grande bestellen en wat aftershave, doe er maar een bakje Cella bij. Weer een vaste klant erbij! (bij jullie ingelogd als h). Groet Hans
henkverhaar Posted August 23, 2014 Posted August 23, 2014 Zachte/halfzachte zepen verliezen sneller hun geur door verdamping dan vergelijkbare harde zepen (hogere diffusiesnelheid), en sommige halfzachte zepen zijn door hun samenstelling ook vatbaarder voor ranzig worden dan harde zepen. Nou ruikt zeep van zichzelf (dus zonder parfum/geurstof) ook wat muffig (ruik maar eens aan n potje groene zeep) dus wellicht is het puur het gevolg van verlies van geurstof.
hanwer Posted August 24, 2014 Author Posted August 24, 2014 Waarschijnlijk heb je gelijk, zeep presteert prima verder, ruik alleen absoluut geen amandel, alleen weeiige lucht.
Recommended Posts