Jump to content

Scheren en kliederen

Fraggie

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Zoals ik dus in mijn voorstel topic al schreef, gebruik ik sinds kort de kwast. Nu is het zo dat ik er nu elke ochtend een kliederboel van maak, druppels water en klodders schuim op de grond. Ik heb het idee dat ik toch wel goed mijn kwast uitsla, maar kennelijk zit er nog te veel water in? Het is dus die DVH kwast, mocht dat relevant zijn.

Kliederen heb ik dus een giga hekel aan :mrgreen:

Gr Hans

Minder woest opschuimen? :mrgreen:

Misschien de koffie toch pas na het scheren doen....

Zonder gekheid; water is iets dat je nog prima kunt toevoegen als je te weinig hebt maar er nooit meer uit kunt halen, dus dat zou je kunnen proberen. Net als rustiger opschuimen trouwens.... ;)

water is iets dat je nog prima kunt toevoegen als je te weinig hebt maar er nooit meer uit kunt halen, dus dat zou je kunnen proberen. Net als rustiger opschuimen trouwens.... ;)

+1 twee keer goed schudden dan is het overtollige water er wel uit. eventueel enkele druppels weer toevoegen.

Waar maak je het schuim in? In een kom of op diep bord? ;)

Zonder gekheid; het lijkt erop alsof er teveel water in je kwast zit. Ik knijp de kwast goed uit; vanaf het handvat naar het uiteinde. De kwast blijft vochtig genoeg en wat al gezegd werd, water kan je altijd toevoegen maar niet eruit halen.

Doordeweeks doe ik aan "kopsoppen" zodat de baard vast kan weken terwijl ik opschuim. Hierbij willen er wel eens wat spetters rond vliegen als de kwast nog behoorlijk nat is en/of ik te woest opschuim. Maar even de handdoek erlangs en de boel is weer netjes. In het weekend schuim ik in een kom op, want dan heb en neem ik de tijd. Daarbij heb ik geen laat van spetters.

Dus of rustiger en/of met minder water, of in een kom opschuimen ;)

Bedankt iedereen. Ja ik denk dat ik maar weer probeer om er iets van te maken in een kom. Vanochtend dus nog direct op het gezicht, en minder water maar nu echt totaal geen schuim. Normaal ook niet echt hoor, maar vanochtend was het dieptepunt :)

Morgenochtend dus weer het kommetje raadplegen.

Gr Hans

Ik doe het in een kommetje of in mijn hand maar liever in een kommetje want dat kan je het laten staan op de kaptafel.

Zet ik er een bakje heet water naast dat als het toch een beetje indroogt maak ik mijn vingers nat en schuim het dan wel wat op het gezicht maar ik kan me voorstellen dat het een kliederzooi word als je het zo op je snuit draait?

En bij mij liggen ze vrijwel horizontaal in de stoel met een handdoek voor dus dan klieder je al veel minder.

Fraggie !!! kommetje en je probleem is opgelost.

Marco ja leuk dat wil ik zien .

ik heb trouwens eindeloos in het begin zitten trutten met schuim. Te dik , te dun , sommige merken drogen heel snel in en als je dan nog niet zo snel bent is het opgedroogd voor je met je ogen knippert maar ook de verschillende merken, het ene merk is veel lekkerder dan het andere. Van dat droge spul vind ik helemaal nix.

Met het latheren op mijn gezicht vlogen er in het begin ook wel eens klodders door de badkamer. Iets minder wild doen zoals Harry zegt kan ook wonderen verichten als je niet het idee hebt dat je schuim te nat is.

Bij mij vliegt er ook heus nog wel eens een kloddertje ergens heen, maar dat is zo opgeruimd.

Als je niet te wild doet dan valt het best mee. En niet je kwast zeiknat laten voor je begint wil ook wel helpen. Het is ff zoeken naar de juiste verhouding. Maar fietsen kon je ook niet de eerste keer toch?

Eigenlijk precies wat Syl zegt, in het begin moet je een beetje trutten. Oefen anders een paar keer op een avondje of een vrije middag.

Gewoon, zeep laden, kwast op je gezicht en draaien tot er schuim ontstaat...

Hé, jij bent hier de barbierière hè? Ik doe het je anders morgen wel ff voor ;)

Dat dus ja. Alleen het werkt niet voor mij, die paar keer in een kom ging toch wat beter. Het is nog niet je van het, dan weer waterig, dan weer te weinig schuim, op een keer na, toen was het perfect.

Dat in Amstelveen is niet heel ver van mij, alleen ben ik er morgen niet.

Gr Hans

Gewoon, zeep laden, kwast op je gezicht en draaien tot er schuim ontstaat...

Hé, jij bent hier de barbierière hè? Ik doe het je anders morgen wel ff voor ;)

Dat dus ja. Alleen het werkt niet voor mij, die paar keer in een kom ging toch wat beter. Het is nog niet je van het, dan weer waterig, dan weer te weinig schuim, op een keer na, toen was het perfect.

Dat in Amstelveen is niet heel ver van mij, alleen ben ik er morgen niet.

Gr Hans

Je kunt ook een Workshop "schuim" volgen bij Barbieri Sylvia/Rolf in Amstelveen.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen: Doen! :D

Ik heb vanmorgen met deze scheercreme geschoren

http://www.menrock.co.uk/

Klopt super op , nix geen bubbels , stevig , beetje in een bakkie gedaan kwast nat gemaakt hoog uit 3 tellen en de scheerschuim bleef ook goed tijdens het scheren in het bakkie dat je het voor de 2e keer kan gebruiken als je wil .

[ en nee ik heb er geen aandelen in hahhaha maar kan wel besteld worden via mijn kapsalon ]