Jock Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Ik zit al een tijdje over dit onderwerp te denken. Ik had het kort aangestipt bij een andere ondewerp, maar weinig mensen gingen erop in. Dus hier gaat hij dan. Jaren geleden llas ik in een blad in de wachtkamer bij de dokter dat het hygienisch is en beter om je inteme delen te scheren en er werd toen serieuze tips gegeven hoe dat moest. Nou ik had toen een baard en schoor ik me helemaal niet. Dus ik heb een fusion gekocht en begon met scheergel van nivea te scheren met de fusion. Ik kreeg er handigheid in en het gaat mij dagelijks heel goed af og steeds. Maar net als het scheren van het gezicht, vind ik fusion cartridges veel te duur. Maar met een saftey razor durf ik het niet. Een straight moet ik helemaal niet aan denken. Ik vraag me af of er mannen zijn die het wagen om de edele delen te scheren met een safety razor en of het zonder ongelukken gaat. IIk zou het misschien boven durven, maar de losse huid bij de balzak, lijkt me erg gevaarlijk om te scheren met een safety. Dit is trouwens niet als satirische post bedoelt. Gr, Jock
karaqz Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Nee daar waar ik me niet aan met een DE. Helaas ook nog Fusion voor plaatsen buiten mijn gezicht.
SakasakaHeyhey Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Geen problemen mee. Schaam mij ook niet dat ik het ook daar netjes bijhoud. Doe het al jaren met een DE. Het kan; alleen extra opletten met het gladstrijken van de huid, de hoek van het mesje en natuurlijk geen druk uitoefenen! En dan BBS:P
PI56 Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Is geen enkel probleem met een DE. Wel de huid strak houden en wat altijd geldt, geen druk zetten. Het lijkt eng maar dat is het niet. Zit gewoon tussen de oren.
SakasakaHeyhey Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Volledig mee eens. Beter ook dan een cartridge waarmee je de haren te kort afscheert. Vroeger had ik daardoor last van ingegroeide haren en ook veel jeuk. Met een DE totaal geen last van. Voordeel je hoeft dan niet de hele dag aan je [MONEY BAG]/[PACKAGE] te krabben
Snuff Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Ik gebruik daar een Feather DX voor en dat gaat fantastisch goed.
antonius Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 (edited) Ik scheer me daar niet maar epileer,heb je ook geen last van stoppels. De eerste paar keer is het iets pijnlijk, maar daarna is het goed te doen want de haren zijn dan dunner en minder. Neem wel een epileerder met keramische schijven,die zijn vriendelijker voor de huid. Gr antonius Edited September 12, 2014 by Guest
marco Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Hoe lang ben je dan bezig? Dat duurt toch ontzettend lang???
antonius Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Hoe lang ben je dan bezig? Dat duurt toch ontzettend lang??? Welnee,een kwartiertje per week. Gr antonius
3gor4 Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Om het zaakje bij te houden gebruik ik nog mijn overgebleven cartridges. Bovenkant bijgeschoren met een tondeuze. Ik heb het nog niet geprobeerd. Maar denk dat ik dan beter de milde EJ DE89 kan gebruiken ipv de Muhle R41. Of hebben jullie het zaakje ook al wel eens met een agressieve krabber geprobeerd?
SakasakaHeyhey Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Ik kan je daar geen advies over geven 3gor4. Ik heb maar 1 krabber en dat is een milde krabber. Ik zou beginnen met de milde krabber. Als dat goed gaat kan je altijd die andere nog proberen.
marzman Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Gaat prima met een DE, gewoon een milde krabber pakken. Met een straight zou ik het denk ik ook niet aandurven
cintoonnik Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Met scheren altijd voorzichtig zijn. DE of cartridge. En gewoon uitkijken met Aluin en zelfgemaakte aftershave.
mavgink Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Jock's eigen bay rum na het scheren? ouch! Ik gebruik gewoon de cartridge voor dat soort dingen. Geen zin om het risico te lopen.
Guest Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Ik gebruik de oude epilady van mijn mevr. Eerst ff doorzetten daarna best lekker.
marco Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Meestal knip ik het of doe ik het met de tondeuse. Kreeg namelijk wel eens klachten dat het nogal prikt met uhhh.... bepaalde hobby's die buiten het scheren vallen zeg maar.... In het verleden wel met cartridge gedaan. Oksels ook, maar die gaan nu ook met de krabber.
SakasakaHeyhey Posted August 22, 2014 Posted August 22, 2014 Kijk wel uit dat je huid niet tussen de tanden van de tondeuse komt Marco:o
marco Posted August 22, 2014 Posted August 22, 2014 Haha! Nee, dat stukje gaat met schaar of soms cartridge, en "daarboven" tondeuse of schaar.
Noxa Posted August 22, 2014 Posted August 22, 2014 Met de DE is het goed te doen, vraagt wel om een beetje finesse dat wel. Overigens vind ik de oksels juist makkelijker met een DE krabbertje vooral als je het hebt laten "versloffen", met een open kam maai je het zo weg.
Julyan Posted August 22, 2014 Posted August 22, 2014 Scary shit. Tot nog toe aleen met cartridge. Nadeel van cartridge is alleen dat het bij iedere haal bijna verstopt zit. erboven met een tondeuse. laatst per ongeluk een keer te kort met de tondeuse en toen maar helemaal geschoren met een cartridge maar dat leverde een berg ingegroeide haren op. dat doen we niet nog een keer. tsja wie weet misschien in de toekomst een keer proberen. zal der nog wel een nachtje over slapen.
Julyan Posted August 22, 2014 Posted August 22, 2014 krijg je met een epilady geen ingegroeide haren? omdat de huid dicht groeit. of scrub je dan?
Jock Posted August 22, 2014 Author Posted August 22, 2014 Ik gebruik de DE voor de oksels, maar beneden, durf ik het nig niet. Ik zou het driehoekje boven pielemans wel durven met een DE, maar het zakske. Oei dat is zo dun en het huid daar is slap. Ik ben wel blij te horen dat een aantal van jullie wel durven met een DE. Misschien een keer proberen
SakasakaHeyhey Posted August 22, 2014 Posted August 22, 2014 Het is niet heel veel anders. Echter moet je je wel veel bewuster zijn van wat je daar beneden doet anders wordt het een bloedbad. Rustig de tijd voor nemen en de (slappe) huid goed strak trekken. Mijn aanbeveling is om er pas aan te beginnen wanneer je het scheren van je baard onder de knie hebt.
marco Posted August 22, 2014 Posted August 22, 2014 Heb jij een baard onder je knie? Oh sorry, onwijs flauw...
Recommended Posts