Jump to content

Castle Forbes Lime Oil Shaving Cream

DoubleB

Recommended Posts

Castle Forbes Lime Oil is één van mijn favoriete scheercreme's. Niet alleen qua geur, maar ook qua huidverzorging.

Achtergrond

Castle Forbes is een klein familiebedrijf in Schotland, gesitueerd in het Forbes kasteel. Men maakt gebruik van pure essentiele oliën en aroma's om tot een zo goed mogelijk product te komen die zeer huidvriendelijk is.

Verpakking

De scheercreme wordt geleverd in een grote 200ml plastic pot met een stevig deksel. Tevens zit er een dekseltje ter bescherming bovenop de creme zelf. De pot wordt geleverd in een doosje.

Geur

Een echte lime geur zoals je hem maar weinig tegen komt. Sommigen vinden het een te zoete geur die meer lijkt op snoep, maar ik ben het daar niet mee eens. Voor mij is dit de geur als je een limoen doormidden snijdt!

Product

De samenstelling van de creme is wat apart. Het is geen zeep, geen italiaanse zachte zeep en ook geen dunne creme. Castle Forbes valt onder de noemer van 'harde creme'. Je moet een aantal maal met de kwast over de creme heenstrijken om een goede hoeveelheid op de kwast te krijgen. Ik zelf behandel hem als een zeep en 'laad' mijn kwast ongeveer tien seconden. De creme is ontzettend geconcentreerd! Dit betekent dat je maar een kleine hoeveelheid nodig hebt om een explosie aan schuim te krijgen die zeker 5 passes meegaat!

Verzorging

Dit is waar de Castle Forbes creme echt uitblinkt. De huidverzorging is prima in orde! Het is een hele verzorgende en goed glijdende creme die mijn huid zacht en fris achterlaat. Zeker in de zomer is het met deze creme voor mij niet nodig om een aftershave balsem op te brengen na het scheren.

Prijs/kwaliteit

Castle Forbes is duur. Je betaalt gerust 35 euro voor een pot. Hiermee valt de creme toch in de duurdere categorie. Aan de andere kant is de creme zijn geld waard. Het is een zeer verzorgende creme die, doordat hij zo geconcentreerd is, erg lang meegaat!

castle-forbes-lime-shaving-cream.jpg

Mocht je de kans krijgen om deze creme eens uit te proberen, doe het dan. Het is een uitstekende creme die lang meegaat!

In dat geval is het alleen nog maar duurdere, het lijkt dan wel plots ''goedkopere'' maar als je gaat rekenen is 4x € 13 = € 52 en kost je een 200ML pot je € 35.

Leuk voor mensen met tienduizend scheerzepen, welke over 5 jaar nog niet die 50ML op hebben :lol: En het potje wellicht verdwenen is tussen al de andere eenzame scheercremes.

Grootverpakking is altijd voordeliger.

In dat geval is het alleen nog maar duurdere, het lijkt dan wel plots ''goedkopere'' maar als je gaat rekenen is 4x € 13 = € 52 en kost je een 200ML pot je € 35.

Leuk voor mensen met tienduizend scheerzepen, welke over 5 jaar nog niet die 50ML op hebben :lol: En het potje wellicht verdwenen is tussen al de andere eenzame scheercremes.

Je kunt het ook anders bekijken. Leuk formaat om te proberen of de scheercreme je bevalt. Of als je al weet dat je verschillende zepen hebt staan en dus niet regelmatig één soort gebruikt. Scheercreme's hebben een houdbaarheidsdatum.

Waar heb je deze vandaan?

Engeland. Volgens mij Executive Shaving. Gifts&Care in Portugal heeft de kleine formaten. Ik was trouwens niet helemaal goed met de prijs. 25 euro ipv 35 euro voor een grote pot.

Na jouw verhaal ben ik verdere info gaan zoeken en ik zie heel veel positieve berichten over deze shaving cream.

Weet iemand of deze ook in Nederland te koop is ? Vanuit UK betaal je voor een pot die GBP 20,- kost ook nog eens GBP 9,50 aan verzendkosten.

De Castle Forbes Lavender staat al lang om mijn verlanglijstje, uitsluitend goede reacties van gelezen. 26 GBP (30 euro) incl. shipping bij shaving-shack. Zie dat de lime niet op voorraad is.

klinkt goed! limoen geurtje zou er bij mij wel ingaan maar de prijs is wel even schrikken :lol: dan is het dus goed dat je die als laatste hebt geschreven anders deinzen mensen nog terug voor ze het helemaal gelezen hebben :cry: . maar wel mooi om aan sinterklaas te vragen of vragen voor je verjaardag :D helaas ben ik pas weer in december jarig dus voor mij zal het nog even duren :(

Hij kwam later terug op de prijs. Niet 35, maar 25 euro voor 200ml. Om het in perspectief te plaatsen; daarmee is hij goedkoper dan de TFS Limited Edition zepen. (16,95 voor 125 ml).

Nu alleen nog een adresje in Nederland vinden.

Hij kwam later terug op de prijs. Niet 35, maar 25 euro voor 200ml. Om het in perspectief te plaatsen; daarmee is hij goedkoper dan de TFS Limited Edition zepen. (16,95 voor 125 ml).

Nu alleen nog een adresje in Nederland vinden.

Volgens mij is er (nog) geen Nederlandse webshop die het verkoopt.

Ik zal eens contact opnemen met Castles Forbes en informeren naar de mogelijkheid om een voorraadje in te kopen. Gewoon eens om te kijken hoe het loopt/verkoopt.

Als je het voor een schappelijke prijs kunt leveren ga ik bestellen.

• 3 weeks later...
  • 1 month later...

Misschien één ding: Castle Forbes is opnieuw geformuleerd. De oude formule was inderdaad in consistentie iets tussen zeep en crème in. De nieuwe formule echter, is héél zacht.

Ik ben het er alvast mee eens, dit is een zéér goed product. Dit is eigenlijk m'n benchmark om andere crèmes mee te vergelijken.

De lavendel geur is wel iets meer m'n ding, en daarin is voor mij Martin de Candre beter (hoewel dit een pak duurder is, maar wel zuiniger).