LongShave Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Ben benieuwd wat jullie favoriete merk Safety Razor is. Je kunt max 2x stemmen op je favoriete merk(en). In het topic vak kun je je favoriete model nummer kwijt. Ook als je kiest voor "overig". Voor mij zijn dat: Fatip Grande Edwin Jagger DE89L
gyedema Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Gillette; de Black Beauty Adjustable op 1, en dan de Fatboy.
talibeard Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Van de oudjes zonder twijfel de safety bar uitvoering van Gladweg. Van de nieuwe is Fatip leuk vanwege het (betere) basismateriaal en de agressiviteit, maar al met al kom ik toch bij Lord uit, en dan vanwege de LP1822/L6 natuurlijk. Als Merkur zijn kwaliteitscontrole en/of zijn klantenservice wat constanter zou hebben zouden ze bij mij zomaar op #1 terecht kunnen komen want qua interessante uitvoeringen en variëteit in scheerkoppen komt daar volgens mij geen andere moderne producent in de buurt. Ik heb dus "overig" gestemd.
marco Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Ik heb gestemd op EJ en overige. Bovenaan toch nog steeds mn de89l en op de tweede plaats de Lord s625 alhoewel mn nieuwe Zwitserse krabber die nog wel eens van de tweede plaats zou kunnen stoten.
moxie66 Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Gillette staat voor mij op 1, vooral de fat handle techs en met name die uit Canada. verder veel plezier van de rocket aka parat en de slim adjustable. Mijn eerste mes was een Merkur 38c heel erg fijn (ietwat zwaar) maar zeer effectief.
Barbiere di Figaro Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Yep, usual suspect voor de Pearl en de Fatip ook nog erbij.
bert Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Voor mij staat de Gillette Slim op nr 1 gevolgd door de Fatip.
marzman Posted August 22, 2014 Posted August 22, 2014 Ik heb voor Gillette gekozen. Ze hebben een behoorlijke historie en de tech krabbers worden nog steeds gemaakt (weliswaar voor een andere markt, maar er is nog steeds prima mee te scheren)
Marcel Posted August 22, 2014 Posted August 22, 2014 Ik heb ook voor Gillette gekozen, niet vanwege hun huidige productie maar vanwege hun geweldige collectie modellen uit het verleden. Niet dat hedendaagse krabbers niet deugen, verre van, maar ik heb nou eenmaal wat met dit soort oude spulletjes.
Jan Zoethout Posted August 23, 2014 Posted August 23, 2014 (edited) Deze post komt wat mij betreft te vervallen. Een nieuw commentaar in een nieuwe post .... Da's een lastige .... Jammer dat ik niet 3 merken kan nomineren .... Mijn EJ is een fijne krabber, maar m'n Timor 1350 vind ik eigenlijk nog fijner. En als ik aan mijn Pearl OC gewend ben (is een stuk agressiever dan de EJ, lang niet zo agressief als Fatip of R41), denk ik dat ik het meeste naar de Pearl zal grijpen ... Vandaar dat ik Timor en Pearl heb aangevinkt. Mogelijk dat ik over een aantal maanden een Above The Tie, of een iKon, of een Weber heb aangeschaft, wordt het lijstje weer anders. Edited November 6, 2014 by Guest
PI56 Posted August 23, 2014 Posted August 23, 2014 Voor mij niet lastig. Ik ben in het bezit van (maar) twee DE's. Een Merkur Vision en een Gillette. Maar ik scheer me hoofdzakelijk met het open mes. De DE's worden dus maar sporadisch ingezet.
Harkos Posted August 23, 2014 Posted August 23, 2014 Mijn ervaring: 1 Gillette-Black Beauty Long Handle adjustable. Steel lang en lekker dik in de hand. 2 Gillette-Fat Boy adjustable. Dikke steel goed van gewicht en in evenwicht. 3 Fatip Grande-Rutinia. Licht agressief en effectief zonder poespas. 4 Pearl-OC TTO Black. Licht agressief en effectief zonder poespas. Had ook op 3 gekund. 5 Gillette-Slim adjustable. Steel iets te dun, maar verder gelijk aan 1 en 2. 6 Merkur-39C Slant Long Handle Barber Pole. Degelijk en effectief. 7 Pearl-TTO SBF12. Licht agressief en effectief zonder poespas. 8 Merkur-38C HD Long Handle Barber Pole. Degelijk en ongevaarlijk. 9 Ming Shi-TTO basic. Steel te glad verder voor Chinees redelijk bruikbaar. 10 Feather-TTO basic. Te licht en libre. 9 en 10 zijn niet meer in gebruik, maar gewoon onderdeel van de verzameling. Ik wil ze niet weg doen, omdat ik vind, dat je dit niet aan iemand moet geven, zeker niet iets voor een beginner, omdat je die dan direct op het verkeerde been zet. Als starter zou ik de 8 kiezen, die ik dan ook al heel lang gebruik, maar alleen als ik dus niet geconcentreerd ben na een whisky party etc.
Robert79 Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 Hoewel eerst de Fatip mijn favoriet was, gebruik ik op dit moment de Weber Classic handle omdat ik daar hetzelfde resultaat mee behaal als de Fatip, maar wel zonder irritaties zit. Dus op dit moment dus de Weber.
lanerios Posted August 26, 2014 Posted August 26, 2014 Gilette, de enige die ik nu heb De volgende komt er wel spoedig aan, mijn vriendin zit al beetje te asen op de huidige krabber.
Mars Posted August 26, 2014 Posted August 26, 2014 Momenteel is de Fatip Piccolo de enige DE waar ik regelmatig gebruik van maak, die dus. Verder Gillette want ik heb een zwak voor al die vintage modellen.
highlander78 Posted August 27, 2014 Posted August 27, 2014 Ik heb alleen maar Gillettes. Scheer het liefste met de Rocket of Super Speed.
Frog Posted August 27, 2014 Posted August 27, 2014 Ik scheer me tegenwoordig vooral met de Ikon open kam of de Merkur Futur. Maar er is een Gillette Rocket onderweg naar mij, dus dit kan snel veranderen .
Johan Posted August 27, 2014 Posted August 27, 2014 Aangezien ik er maar twee (echt) gebruik: Schick en Feather. Ik heb ook een Merkur, uit een ruil, maar die is meer voor de leuk dan om mee te scheren. Met Gillette SuperSpeeds en Rockets ben ik geen vrienden geworden.
alwinvrm Posted October 21, 2014 Posted October 21, 2014 Was heel lang Merkur Progress en is nu Merkur 38 HD voor snel in de ochtend. Daarnaast Pearl OC en allerlei Gilettes voor de lol in het weekend. Vraag: Scheert de Pearl OC TTO net zo als de Pearl TTO of meer als de OC? Ik overweeg aankoop van de OC TTO maar de scheerhoek van de TTO beviel me niet echt terwijl ik de OC juist erg prettig vind. Hoop dat de vraag nog duidelijk is met alle afkortingen; lijkt het Pentagon wel.
Torqual Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Voor mij de Gillette slim twist r2 en de il cappo heritage.
Kogel Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Mergress en Digress, beiden de long handles. Fantastisch!
Edsel Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Ik gebruik de Fatip Piccolo in de weekeinden als ik voldoende tijd kan nemen voor een scheerbeurt. Erg efficiente krabber. Mijn meest gebruikte krabber is echter met afstand de Lord L6; kan ik ook in de vroege ochtend met slaperige ogen probleemloos scheren met een DFS resultaat. Ik heb ook nog een Slim Adjustable, maar dee wordt zeldzaam gebruikt.
Recommended Posts