brord Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Ik ben aan het oriënteren op een nieuwe krabber. Ik denk dat het de bovenstaa de word of zijn er andere krabbers (ongeveer zelfde prijs) die ik ook moet bekijken? Ik hoor het graag van jullie allemaal.
Harkos Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Heb net een Pearl OC TTO gekocht. 3 keer gebruikt. Erg tevreden mee. Niet echt zacht, maar ook niet super agressief. Kan zelfs een oplettende beginner wel mee uit de voeten.
3gor4 Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Het is een fijne milde krabber volgens de meeste maar voor mij te mild en inefficiënt. Zelfde prijscategorie vallen ook de muhle's en de merkurs onder. Dacht dat BdF ook een paar mooie milde krabbers had in een betaalbare prijsklasse. Echter heb ik geen ervaring met pearl krabbers maar er zullen vast andere lui zijn op dit forum die je het fijne kunnen uitleggen tussen een ej de89l en de merkurs, muhles, pearls etc. Zelf scheer ik met een agressievere muhle r41.
LongShave Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 De EJ89L is een goede (en mooie) beginnende krabber. Ook de Muhle R89 zit in deze categorie. Voor wat meer info kun je dit Topic doorlezen. Succes!
Mesmer Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Ik ben aan het oriënteren op een nieuwe krabber. Ik denk dat het de bovenstaa de word of zijn er andere krabbers (ongeveer zelfde prijs) die ik ook moet bekijken? Ik hoor het graag van jullie allemaal. Als eerste krabber? Of heb je al andere en zo ja, welke dan?
brord Posted August 21, 2014 Author Posted August 21, 2014 Ik ben aan het oriënteren op een nieuwe krabber. Ik denk dat het de bovenstaa de word of zijn er andere krabbers (ongeveer zelfde prijs) die ik ook moet bekijken? Ik hoor het graag van jullie allemaal. Als eerste krabber? Of heb je al andere en zo ja, welke dan? Ik heb nu een gilette tech. Deze was om te proberen of het wel iets voor me is. Het scheren hiermee gaat me (naar mijn idee) goed af.
Stoppel Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Ik ben aan het oriënteren op een nieuwe krabber. Ik denk dat het de bovenstaa de word of zijn er andere krabbers (ongeveer zelfde prijs) die ik ook moet bekijken? Ik hoor het graag van jullie allemaal. Als eerste krabber? Of heb je al andere en zo ja, welke dan? Ik heb nu een gilette tech. Deze was om te proberen of het wel iets voor me is. Het scheren hiermee gaat me (naar mijn idee) goed af. ik heb een Tech en een EJ. Ik vind de EJ toch een stuk effectiever. Het is mi niet alleen een goede krabber om mee te beginnen, maar ook voor de lange termijn.Ik gebruik hem nu een maand of 9 naar volle tevredenheid.
marco Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Een EJ is echt een prima krabber om mee te beginnen, maar ook om te blijven gebruiken. Na meer dan een jaar ben ik deze nog steeds niet zat. Van de 5 krabbbertjes die ik heb of heb gehad, is dit nog steeds mn favoriete. Ik heb er twee die een stuk agressiever/efficiënter zijn, maar met deze kan je gewoon gedachteloos scheren, heel soepel en wat mij betreft glad genoeg. Desnoods een extra pass, maar ik krijg altijd een dfs in twee passes. (Natuurlijk ook wel afhankelijk van welk mesje er in doet..... Er zijn mesjes waarmee ik alsnog brand of irritatie heb, maar er zijn ook mesjes die geen haar afscheren. Blijft altijd zoeken naar de juiste combinatie, maar als je die gevonden hebt is het perfect)
Robert79 Posted August 22, 2014 Posted August 22, 2014 Ik denk dat het aan je buget ligd en wat je echt maximaal wilt uitgeven.Ik ben het met 3gor4 eens dat EJ is een milde en niet zo efficient is.Ze zij op gebied van afwerking 'TOP' maar niet zo goed. Ik denk dat een Lord L6, Merkur 23c of Merkur Progress beter zijn.De Progress is 'top' omdat die instelbaar is op agressiviteit, maar dan betaal je al snel zo'n € 55, dus ik denk dat de Lord L6 de beste optie is.
LongShave Posted August 22, 2014 Posted August 22, 2014 Ik denk dat het aan je buget ligd en wat je echt maximaal wilt uitgeven.Ik ben het met 3gor4 eens dat EJ is een milde en niet zo efficient is.Ze zij op gebied van afwerking 'TOP' maar niet zo goed. Ik denk dat een Lord L6, Merkur 23c of Merkur Progress beter zijn.De Progress is 'top' omdat die instelbaar is op agressiviteit, maar dan betaal je al snel zo'n € 55, dus ik denk dat de Lord L6 de beste optie is. Ik kan me in het geheel niet vinden in je opmerking dat de EJ89 niet zo goed is. Het is voor de beginner, maar ook voor de ervaren shaver, en zeer goede safety razor. Tuurlijk scheert hij anders dan de agressievere Fatip of de adjustable Progress maar "anders" is wat anders dan "niet goed".
talibeard Posted August 22, 2014 Posted August 22, 2014 Ik heb zelf de Mühle R89 (vrijwel identiek) en dat is een prima afgewerkte krabber voor een redelijke prijs. Ik gebruik hem alleen nog maar zelden omdat-ie nu eenmaal niet zo lekker scheert met mijn favoriete mesjes. Wat dat betreft ben ik het met Robert eens dat de Lord L6 of een Merkur 3-piece (zoals de 23C) ook prima opties zijn. Zeker aan de Lord kun je je geen buil vallen met zijn sympathieke prijskaartje, alleen zijn er via eBay wel veel (niet of slecht scherende) fakes op de markt.
Robert79 Posted August 23, 2014 Posted August 23, 2014 Ik kan me in het geheel niet vinden in je opmerking dat de EJ89 niet zo goed is. Het is voor de beginner, maar ook voor de ervaren shaver, en zeer goede safety razor. Tuurlijk scheert hij anders dan de agressievere Fatip of de adjustable Progress maar "anders" is wat anders dan "niet goed". "niet goed" is ook ietsje anders dan "niet zo goed" en wie had het over een Fatip ? ik niet , want ik weet niet of de persoon een gevoelige huid heeft. Ik vind de Lord L6 gewoon een goede krabber die mild is en meer efficienter is dan de EJ,dus beter, en is de helft goedkoper.
marzman Posted August 24, 2014 Posted August 24, 2014 De EJDE89 is voor mij een mooie krabber en agressief genoeg. Ik vind hem ongeveer gelijk scheren met de Lord L6. Hij is wel duurder, maar ook mooier afgewerkt. Een prima beginnerskrabber waar je ook daarna nog wel even mee toe kunt.
Marcel Posted August 24, 2014 Posted August 24, 2014 Afwerking en verkrijgbaarheid daargelaten, lijkt het mij verder een gevalletje UEKAZ. Wat de een efficiënt vindt, kan voor de ander veel te mild zijn.
LongShave Posted August 24, 2014 Posted August 24, 2014 Ik kan me in het geheel niet vinden in je opmerking dat de EJ89 niet zo goed is. Het is voor de beginner, maar ook voor de ervaren shaver, en zeer goede safety razor. Tuurlijk scheert hij anders dan de agressievere Fatip of de adjustable Progress maar "anders" is wat anders dan "niet goed". "niet goed" is ook ietsje anders dan "niet zo goed" en wie had het over een Fatip ? ik niet , want ik weet niet of de persoon een gevoelige huid heeft. Ik vind de Lord L6 gewoon een goede krabber die mild is en meer efficienter is dan de EJ,dus beter, en is de helft goedkoper. Wat vind je dan "niet zo goed" aan de EJ89?
marzman Posted August 24, 2014 Posted August 24, 2014 Afwerking en verkrijgbaarheid daargelaten, lijkt het mij verder een gevalletje UEKAZ. Wat de een efficiënt vindt, kan voor de ander veel te mild zijn. Je hebt gelijk, ik heb mijn post maar wat aangepast. Misschien dat het voor andere mensen wel twee verschillende krabbers zijn qua eigenschappen.
talibeard Posted August 24, 2014 Posted August 24, 2014 Afwerking en verkrijgbaarheid daargelaten, lijkt het mij verder een gevalletje UEKAZ. Wat de een efficiënt vindt, kan voor de ander veel te mild zijn. Je hebt gelijk, ik heb mijn post maar wat aangepast. Misschien dat het voor andere mensen wel twee verschillende krabbers zijn qua eigenschappen. Hier zo eentje; ik vind de L6 wel sterk lijken, qua eigenschappen, op de Merkur 3-piece modellen maar niet op de EJ/R89. Ze zijn wel allebei mild, maar ze scheren echt anders voor mij. De EJ/R89 is zonder twijfel fraaier afgewerkt, zowel in vergelijking met de Lord als de Merkur, maar komt desalniettemin zelden meer uit zijn kastje. Met sommige mesjes is het verschil echt groot, hoewel soms ook in het voordeel van de R89, alleen nou net niet met mijn favorieten.
Robert79 Posted August 24, 2014 Posted August 24, 2014 Ik kan me in het geheel niet vinden in je opmerking dat de EJ89 niet zo goed is. Het is voor de beginner, maar ook voor de ervaren shaver, en zeer goede safety razor. Tuurlijk scheert hij anders dan de agressievere Fatip of de adjustable Progress maar "anders" is wat anders dan "niet goed". "niet goed" is ook ietsje anders dan "niet zo goed" en wie had het over een Fatip ? ik niet , want ik weet niet of de persoon een gevoelige huid heeft. Ik vind de Lord L6 gewoon een goede krabber die mild is en meer efficienter is dan de EJ,dus beter, en is de helft goedkoper. Wat vind je dan "niet zo goed" aan de EJ89? Ik vind de hoek van het mesje ten opzichte van de huid niet goed bij de EJ en dat komt mede door de hoek van de safetybar.De Lord L6 heeft minder bladegap maar heeft een wat andere hoek als safetybar en dat pakt bij mij beter uit, want als ik haren met de EJ in mn hals probeer weg te scheren dan blijven ze staan en bij mn Lord L6 zijn ze daar zo weg.Het handvat van de EJ is best wat kort en die van de Lord L6 is lekker lang en ligd lekker stroef in de hand.Ook verloor de EJ het zilveren chroom van de scheerkop zodat er een kopere kleur te voorschijn kwam.
LongShave Posted August 24, 2014 Posted August 24, 2014 Wat vind je dan "niet zo goed" aan de EJ89? Ik vind de hoek van het mesje ten opzichte van de huid niet goed bij de EJ en dat komt mede door de hoek van de safetybar.De Lord L6 heeft minder bladegap maar heeft een wat andere hoek als safetybar en dat pakt bij mij beter uit, want als ik haren met de EJ in mn hals probeer weg te scheren dan blijven ze staan en bij mn Lord L6 zijn ze daar zo weg.Het handvat van de EJ is best wat kort en die van de Lord L6 is lekker lang en ligd lekker stroef in de hand.Ook verloor de EJ het zilveren chroom van de scheerkop zodat er een kopere kleur te voorschijn kwam. Maar ook hier geldt dus, UEKAZ.
brord Posted August 24, 2014 Author Posted August 24, 2014 Ik begin toch weer te twijfelen. Mijn opties zijn nu: -EJ DE89l -Muhle R89 -Merkur 23C Met mijn gilette tech scheer ik me prima. Het mesje staat onder een (voor mij) goede hoek. Ik vind het echt super moeilijk.
marco Posted August 24, 2014 Posted August 24, 2014 De eerste twee hebben dezelfde kop, dus kan je met zo goed voor de iets goedkopere EJ gaan...
talibeard Posted August 24, 2014 Posted August 24, 2014 Ik begin toch weer te twijfelen. Mijn opties zijn nu: -EJ DE89l -Muhle R89 -Merkur 23C Met mijn gilette tech scheer ik me prima. Het mesje staat onder een (voor mij) goede hoek. Ik vind het echt super moeilijk. Tja, als je je prima scheert met de Tech waarom dan niet op zoek naar een andere? Er zijn er nog volop verkrijgbaar voor redelijke prijzen. Verder maakt het niet zoveel uit waar je mee begint; ook met krabbers is het trial and error voor je de fijnste (voor jou) te pakken hebt. Ik weet niet of je de afkorting UEKAZ al door hebt maar die staat voor; Uw Ervaring Kan Anders Zijn, en zo is het maar net.
brord Posted August 24, 2014 Author Posted August 24, 2014 Ik begin toch weer te twijfelen. Mijn opties zijn nu: -EJ DE89l -Muhle R89 -Merkur 23C Met mijn gilette tech scheer ik me prima. Het mesje staat onder een (voor mij) goede hoek. Ik vind het echt super moeilijk. Tja, als je je prima scheert met de Tech waarom dan niet op zoek naar een andere? Er zijn er nog volop verkrijgbaar voor redelijke prijzen Ik wil er graag een tweede bij hebben maar dan wel een ander merk/model. Begin van een verzameling?
moxie66 Posted August 24, 2014 Posted August 24, 2014 Of een Merkur 34c / 38c of Merkur Progress?? hoor daar weinig over op dit forum maar zijn geweldige DE messen. de afwerking bij de Merkurs is wel iets minder maar ze zijn erg solide en ik vind ze persoonlijk erg mooi. Met een Weber, Above The Tie of Ikon ben je vast ook voor de rest van je leven klaar maar die zijn aardig aan de prijs. Een Gillette vind je vast wel ergens, een Rocket is erg fijn en mild. Keuzes keuzes... een verzameling beginnen is het probleem niet maar waar stopt het.
Marcel Posted August 24, 2014 Posted August 24, 2014 Riep iemand? Ik denk dat je je sowieso geen buil valt aan een van de drie door jou genoemde krabbers. Je zou ook rond kunnen kijken voor een mooie vintage Tech, een fraaie Fat Handle Tech bijvoorbeeld.
Recommended Posts