Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo forum gebruikers,

ik heb al 'n paar dagen, met veel interesse, op dit forum rond gelezen...

Maar wat 'n hoop informatie...!

Ik ben namelijk van plan om me op korte termijn te gaan scheren met 'n open scheermes.

Ik ben 33 jaar en woonachtig in Brabant, vlak bij Breda, met vriendin en dochter van 4 jaar.

Ik ben het elektrische apparaat (irritatie) en de wegwerp mesjes (worden vaak ingepikt door m'n vriendin) zat.

Ik wil graag 2 open scheermessen aanschaffen op dit forum zodat er altijd een kan worden opgelapt als die bot is geworden...

Staan er op dit moment trouwens open messen op dit forum, die voor mij interessant zijn als beginnend open scheerder en waar kan ik de messen laten slijpen?

Edited by Guest
Posted

Hoi!

Kijk effe op de markt, op het forum, onder vraag en aanbod. Daar staan er vast wat momenteel, die scheerklaar geleverd worden. Verder zul je een aantal vragen zo al beantwoord zien door een beetje rond te lezen hier. Overige vragen beantwoorden we graag, maar niet altijd even zachtzinnig. Desalniettemin: het komt uit een goed hart.

Posted
Staan er op dit moment trouwens open messen op dit forum, die voor mij interessant zijn als beginnend open scheerder en waar kan ik de messen laten slijpen?

Welkom op het forum Roland, voor beschikbare messen zou ik hier eens kijken: Te koop

Posted

Welkom!

Er staan in de markt een aantal messen van verschillende mensen te koop.

Als er scheerklaar bij staat is het goed.

Posted

Elk mes is geschikt voor een beginner, als het maar echt scheerklaar is.

Een ronde kop is in het begin iets vriendelijker :)

Qua maat maakt het geen verschil, of het nu 5/8 of 6/8 is.

Begin goedkoop, meer geld kun je altijd nog uitgeven. Een mes van €30 scheert net zo goed als een van €200 mits goed geslepen.

Posted
Welkom

Er staat op mp een mooi setje.

http://link.marktplaats.nl/839480544

Dit zijn dus "beginners" messen?

Alle andere messen die je te koop heb staan zijn voor de gevorderden onder ons?

Niet speciaal beginners messen . Gevraagd werd om een setje.

Nou dit is een setje. ;)

Posted

Welkom Roland. Succes met de aankoop van de open messen en vervolgens veel scheerplezier toegewenst.

Posted

Van harte welkom Roland! De messen van Rolf zijn een aanrader. Verdere tips voor scheren met een open mes:

- Lees je goed in. Dus alles wat je tegenkomt aangaande de techniek.

- Zorg voor een ècht scheerklaar mes (die van Rolf zijn prima).

- Neem de tijd en rust. In het begin ben je zomaar ergens tussen de 30 en 60 minuten bezig.

- Geef niet op. Het leren scheren met een open mes heeft een flinke leercurve. Het duurt wel een paar weken tot enkele maanden tot je het goed onder de knie hebt. Maar eenmaal je op dat punt aanbeland bent zul je jezelf dankbaar zijn voor je volhardendheid.

Succes!

Posted

Welkom Roland,

Zoals 'Cutthroat' zegt; "Het leren scheren met een open mes heeft een flinke leercurve. Het duurt wel een paar weken tot enkele maanden tot je het goed onder de knie hebt. Maar eenmaal je op dat punt aanbeland bent zul je jezelf dankbaar zijn voor je volhardendheid." succes ermee en veel scheerplezier!