joostmoree Posted August 19, 2014 Posted August 19, 2014 Ik zal tussen de ouwe bokken zeker niet de enige zijn die regelmatig privé berichten van forum leden ontvangt waarin verzoeken zijn vervat die nopen tot uitgebreide behandeling en dito beantwoording. Met het indienen van de berichten ik niks mis. En met de beantwoording kwijten de ouwe bokken zich graag. Althans dat geldt voor mij. Alleen, met de privé beantwoording van een privé gestelde vraag, schiet het forum als gemeenschap niet op. Want vraag noch antwoord vindt zijn weg naar het forum. En het forum kan daar dus kritisch mee omgaan noch van leren. Ik stel dus voor dat een vraagsteller bij voorkeur zijn vraag, als deze niet strikt privé exclusief zijn eigen discrete probleem betreft, als een nieuw onderwerp aan een met name genoemde ouwe bok (dan wel andere forumgenoot) richt. Dan bereikt een antwoord daarop het hele forum. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat vragen aan specifieke behandelaars worden afgevuurd die hun antwoord simpelweg vinden door het consulteren van de "Zoeken" entry rechtsboven. Maar daar rust geen verbod op. J
Mesmer Posted August 19, 2014 Posted August 19, 2014 Mee eens. En al ben ik geen oude bok, ik heb dergelijke vragen ook ontvangen.
Snuff Posted August 20, 2014 Posted August 20, 2014 Joost heeft daar wel een punt. Regelmatig vinden dergelijke berichten hun weg naar mijn postbus en alhoewel ik mensen graag van antwoord dien als ze daar mee geholpen zijn denk ik vaak "hey als je dat nu op het forum had geplaatst dan had een ander aan het antwoord wellicht ook iets gehad."
michigalex Posted August 20, 2014 Posted August 20, 2014 Jow, ik heb me daar al meerdere maken schuldig aan gemaakt vaak is dat omdat ik een mening van iemand wil, zonder dat er vier pagina's gevuld worden en dat je aan het einde van pagina 4 nog niets weet door de 30 meningen. Maar we willen met dit forum meer wijsheid bij de leden creëren dus zal ik het vervolg nog eens extra nadenken of ik het privé vraag of er een topic aan waag
marzman Posted August 20, 2014 Posted August 20, 2014 Kun je dan niet gewoon terugschrijven dat je liever hebt dat hij het op het forum schrijft zodat anderen ook wat aan het antwoord hebben?
Timbo35 Posted August 20, 2014 Posted August 20, 2014 Maar we willen met dit forum meer wijsheid bij de leden creëren dus zal ik het vervolg nog eens extra nadenken of ik het privé vraag of er een topic aan waag Mijn ervaring op forums is dat PB's daar niet voor bedoeld zijn, een forum is juist een plaats waar je elkaars meningen en visie's discussieert.
Marcel Posted August 20, 2014 Posted August 20, 2014 Ik verplaats dit topic naar het Feedback forum, daar is dit meer op zijn plek.
joostmoree Posted August 20, 2014 Author Posted August 20, 2014 Veel respect voor je besluit Marcel. Maar ik denk dat de topic daar vredig in zal slapen. Ik zal de suggestie van Marzman volgen. J
Recommended Posts