Fraggie Posted August 18, 2014 Posted August 18, 2014 Hallo allemaal, Mijn naam is Hans en ik ben 43 jaar. Mijn hele leven ben ik al een natscheerder, met gewoon gilette-achtige mesjes (lees hema merk), en gilette scheergel voor de gevoelige huid. Naar mijn zoektocht op internet ivm de irritaties die ik altijd heb na het scheren (jeuk) heb ik gelezen dat scheren met een kwast beter is voor irritaties. Ik heb dus een scheerkwast gekocht van HJM (syntetisch) en dat bevalt erg goed. Irritaties zijn een stuk minder nu ik een kwast gebruik en scheerzeep + aftershave balsem (ruikt lekker!!!) van De Vergulde Hand gebruik. In mijn enthousiasme heb ik een kwast van DVH gekocht, varkenshaar en dat bevalt totaal niet, is net een bezem die je over je gezicht haalt. Dus de HJM weer in gebruik genomen. Nu is het hek van de dam, ik ben aan het kijken naar proraso producten en naar kwasten, gewoon uitproberen Dat opschuimen lukt me nog niet zo goed, is maar 1 keer gelukt en voor de rest nog niet, maar dat komt wel. Voor nu hallo allemaal Gr Fraggie Oja, ik heb ook nog een krabbertje besteld op een cheapo site ergens, die was 3 euro ofzo en word verzonden via hongkong dus duurt nog wel even
Kogel Posted August 18, 2014 Posted August 18, 2014 Welkom, ik heb ook wel eens een elcheapo krabbertje gekocht. Maar die zit in het grijze archief. Even een goed krabbertje (nieuw of tweedehands) is een veel beter idee. Zijn beter afgewerkt, overal dezelfde blade gap en geen braampjes. Zou ik doen want anders begin je verkeerd.
marco Posted August 18, 2014 Posted August 18, 2014 Welkom! Hou er wel rekening mee dat een varkensharen kwast ingewerkt moet worden voordat ie zacht wordt. De asb van de vergulde hand is wel een van de betere inderdaad.
talibeard Posted August 18, 2014 Posted August 18, 2014 Welkom Hans! Er zijn fijnere varkensharenkwasten dan die van DVH maar zoals al eerder is gezegd; varkensharen kwasten moeten 'ingebroken' worden om ze zacht en goed presterend te krijgen en dat doe je echt niet in twee weken.
cutthroat Posted August 18, 2014 Posted August 18, 2014 (edited) Van harte welkom Hans! Edited August 18, 2014 by Guest
marco Posted August 18, 2014 Posted August 18, 2014 Ramon, even een bladzijde terug slaan, nou ja, op vorige klikken.... De beste man heet Hans....
moxie66 Posted August 18, 2014 Posted August 18, 2014 welkom! hoop dat het maken van schuim snel beter gaat. er is op het forum aardig wat informatie over te vinden en anders helpen de filmpjes op youtube van Mantic59 aardig goed. en uiteraard veel proberen.
Recommended Posts