Jump to content

Welke Combo van voorbeelden gaan we doen?  

31 members have voted

1. 1. Welke Combo van voorbeelden gaan we doen?

• Voorbeeld 1 met knot A; ik noem de resin in een antwoord op de thread.
      0
    • Voorbeeld 1 met knot B; ik noem de resin in een antwoord op de thread.
      2
    • Voorbeeld 1 met knot C; ik noem de resin in een antwoord op de thread.
      4
    • Voorbeeld 2 met knot A; ik noem de resin in een antwoord op de thread.
      0
    • Voorbeeld 2 met knot B; ik noem de resin in een antwoord op de thread.
      1
    • Voorbeeld 2 met knot C; ik noem de resin in een antwoord op de thread.
      3
    • Voorbeeld 3 met knot A; ik noem de resin in een antwoord op de thread.
      0
    • Voorbeeld 3 met knot B; ik noem de resin in een antwoord op de thread.
      8
    • Voorbeeld 3 met knot C; ik noem de resin in een antwoord op de thread.
      13
    • Voorbeeld 4, knot noem ik in een antwoord op de thread, geen resin optie - alleen de getoonde kleur steen
      0

Recommended Posts

Posted

Hallo Allemaal!

Hier dus de beloofde thread over de (eventuele) limited edition Rod Neep kwast!

Ik zal eerst wat foto's posten zodat ik er naar kan refereren:

1: neep1.jpg

2: neep2.jpg

3: neep3.jpg

4: neep4.jpg

Dus waar we op moeten beslissen zijn de volgende dingen: Materiaal, Welke style en wat voor knot.

Bij foto 1 & 2 zie je de nikkel-zilveren collar er bij, dit zou de enige manier zijn waarop we een grafering kunnen krijgen en is erg betaalbaar op de styles van 1 & 2, op de style van 3 zal het duurder worden en is het dus af te raden. Ik kan nog wel vragen of er op stijl 3 een insert aan de onderkant van de kwast mogelijk is waar een gravering of nummer op kan komen te staan.

Als materialen kunnen we eigenlijk alles kiezen uit http://www.pensoftheforest.co.uk/shaving/brush-resin.html, al zullen we de special resins moeten vermeiden omdat die gewoon erg veel duurder zijn. Red coral is weer beschikbaar.

Een nieuw materiaal is de Resin van voorbeeld 3, mammoth ivory, welke ik persoonlijk erg mooi vind. Een soort ivoor kleur met donkere lijnen er door. Hier heeft Rod nog maar 1 kwast ooit van gemaakt en is in dat opzicht dus ook redelijk speciaal.

Voorbeeld 4 is geen resin maar van steen keniaans steen gemaakt, wel speciaal maar het moet je maar net liggen. Die is ook beschikbaar voor een goede prijs.

Er zijn 3 (25mm) knots die Rod normaal gebruikt:

a. Super Silvertip (soft action)

b. Manchurian 2 Band (slightly stiffer)

c. Extra Dense Silvertip.

Waarbij optie c 10 pond duurder is (maar het wel waard :))

Als voorbeelden nu (als er besloten is wat voor kwast ga ik voor de uiteindelijke offerte) qua prijzen:

Voorbeeld 1 of 2, met nikkel-zilver kraag en knot a = 75 euro (ipv de normale 100 euro)

Voorbeeld 1 of 2, met nikkel-zilver kraag en knot c = 87.50 euro (ipv de normale 125 euro)

Dit is exclusief shipment + eventuele gravering in NL. Dus reken er nog 5-10 euro boven op hiervoor (ik zal kijken hoeveel ShaSoc hierin kan sponsoren).

BELANGRIJK: Reageer AUB alleen als je interesse hebt, negatieve verhalen of "oh wat belachelijk duur" hoeft hier niet - we proberen iedereen tevreden te houden en zullen ook kijken naar een goedkopere forum brush (die wel van veel mindere kwaliteit zal zijn). Rod Neep is een artisan die alle brushes met de hand maakt en is een icoon op dit gebied, deze brushes vallen niet te vergelijken met fabrieks kwasten van de gangbaardere merken.

ONZIN POSTS WORDEN VERWIJDERD ZONDER PARDON. Het moet hier zo overzichtelijk mogelijk blijven. Geziek resulteert in een (tijdelijke) ban - dingen zoals nep stemmen e.d. omdat je het niet met een dure kwast eens bent. Ik verwacht niet dat iemand in onze fijne community het zou doen :) maar wil het wel even noemen.

Heb je het geld niet, reageer dan niet dat je wat wilt en stem ook niet mee, alleen als je zeker weet dat je er 1 zou willen graag stemmen. Er zitten hier nog geen verplichtingen aan, maar als wij 20 aanvragen van 1 kwast en dat worden er uiteindelijk maar 5 omdat mensen annuleren naai je hiermee die 5 omdat de kosten hoger zullen liggen. Stem graag in de POLL maar geef hier ook aan wat je gestemd hebt in een berichtje zodat we weten wie waarvoor gestemd heeft. Dit zijn voorbeelden van Rod zelf, maar uiteindelijk is alles op zijn site mogelijk (combinatie resin / model) dus er kan altijd iets veranderd worden mocht iedereen iets net iets anders willen.

Je kan 3 keer stemmen, leg graag uit in een post hieronder wat / welke kleur / waarom / eventuele aanpassingen.

We zullen gaan filteren en stemmen tot we tot een optie / uiteindelijke kwast komen waar het meerendeel van de kopers tevreden mee is en willen kopen, er zullen een paar teleurgesteld zijn en niet meer mee willen doen hoe verder we tot een conclusie komen, maar uiteindelijk is het heel simpel "meeste stemmen gelden" - er word geen betaling verwacht tot er een uiteindelijk design en prijs vast gesteld zijn :)

Posted

Ik vind voorbeeld 1 & 3 het mooist, maar 2 ook OK en zal het liefst voor knot c gaan. Het liefst in de mammoth ivory omdat ik die gewoon erg clean vind en toch iets speciaals vind hebben. Voorbeeld 3 het liefst wel met wat metaal in de onderkant voor gravering.

/edit: iedereen kan 3 keer stemmen, maar licht vooral toe wat en waarom

Posted

Ik vind dan als we de keus hebben voor een Neep met deze prijzen, de eerste wel het mooiste. De klassieke Neep stijl. Zou graag engraving op de collar zien (Shaving Society #2, want #1 hoort bij Emiel :D)

Wat de resin aangaat Pale Ocean Blue Swirl of Violet Swirl

Haarkeuze is voor mij redelijk duidelijk. 2 band of extra dense Silvertip.

Posted
Ik vind dan als we de keus hebben voor een Neep met deze prijzen, de eerste wel het mooiste. De klassieke Neep stijl. Zou graag engraving op de collar zien (Shaving Society #2, want #1 hoort bij Emiel :D)

Wat de resin aangaat Pale Ocean Blue Swirl of Violet Swirl

Haarkeuze is voor mij redelijk duidelijk. 2 band of extra dense Silvertip.

Voorbeeld vind ik ook de mooiste inderdaad, en bij optie 1, 2 en 4 is er gegarandeerd plaats voor gravering, optie 3 nog niet zeker.

Posted

extra info: deze prijzen zijn gebaseerd op 10 kwasten, bij mee kan het goedkoper worden, bij minder gaat het waarschijnlijk (redelijk wat) meer kosten waardoor de kans er is dat het niet doorgaat :) dus minimaal 10 nodig!

Posted

Top actie mannen. Ik ben zeker geïnteresseerd!

Mijn keuze is Nr. 3 met knot c. (Knot b is ook goed) Nb: Ik vind de andere handvatten lang niet zo mooi als Nr. 3 dus im out als het een andere wordt. Ik zou dan kiezen voor zebra of amber resin.

Ook Nr. 3 kan toch gegraveerd worden? Ik zie een optie om een plaatje in de base te laten plaatsen.

Posted
Top actie mannen. Ik ben zeker geïnteresseerd!

Mijn keuze is Nr. 3 met knot c. (Knot b is ook goed) Nb: Ik vind de andere handvatten lang niet zo mooi als Nr. 3 dus im out als het een andere wordt. Ik zou dan kiezen voor zebra of amber resin.

Ook Nr. 3 kan toch gegraveerd worden? Ik zie een optie om een plaatje in de base te laten plaatsen.

Eventueel misschien mogelijk, optie nog niet besproken met Rod maar ik weet dat hij het vaker heeft gedaan :)

Posted (edited)

Ik heb ook interesse en ik sluit mij geheel aan bij A-Flexxx.

Dus mijn keuze is model 3 met knot C en in Briar Burl of Ivory.

Edited by Guest
Posted

Vergeet niet te stemmen in de poll beide, die zal uiteindelijk leading zijn waarbij de posts alleen gebruikt worden om in het vervolg topic te filteren voor resin's e.d.

Posted

Ik heb gekozen voor:

Voorbeeld 2 met knot C; ik noem de resin in een antwoord op de thread.

Met als Resin: #1 Bubble Ice | #2 Coffee Beans

Leuk idee, mooie aktie ;).

Posted

Even nog een vraag over de afmetingen van de knots; op de site wordt gesproken over standaard diameters van 24 en 26mm, niet van 25mm zoals hier vermeld. Ook is het niet duidelijk over welke loft hoogtes het gaat; blijkbaar is dit op bestelling hoger of lager te zetten maar ik neem aan dat alle door ShaSoc afgenomen kwasten dezelfde knot en loft afmetingen krijgen. Dus hoe groot gaan ze uiteindelijk worden of moeten we daar ook nog over stemmen?

Posted
Even nog een vraag over de afmetingen van de knots; op de site wordt gesproken over standaard diameters van 24 en 26mm, niet van 25mm zoals hier vermeld. Ook is het niet duidelijk over welke loft hoogtes het gaat; blijkbaar is dit op bestelling hoger of lager te zetten maar ik neem aan dat alle door ShaSoc afgenomen kwasten dezelfde knot en loft afmetingen krijgen. Dus hoe groot gaan ze uiteindelijk worden of moeten we daar ook nog over stemmen?

Stemmen we later nog over :) eerst filteren op design + welke knot, dan resin + knot opties als ik weer met rod gemaild heb, daarna top 3 op uiteindelijke kwast. Klinkt uitbundig, maar zoveel mensen zoveel wensen :P

Posted

Even kijken, wat had ik nou, ff scrollen, oh ja, voorbeeld 3 met de extra dense silvertip en ik zie dat-ie nota bene aan kop ligt...

Om het dan weer wat moeilijker te maken.......graag met de Briar Burl resin, waarvan ik de "previously sold Large Chubby shape" echt een "Work of Art" vind. Voor deze prijs (ongeveer) zo'n kwast vind ik heel aantrekkelijk.

Wanner kunt u die leveren? / Waar kan ik die afhalen?

Posted
Even kijken, wat had ik nou, ff scrollen, oh ja, voorbeeld 3 met de extra dense silvertip en ik zie dat-ie nota bene aan kop ligt...

Om het dan weer wat moeilijker te maken.......graag met de Briar Burl resin, waarvan ik de "previously sold Large Chubby shape" echt een "Work of Art" vind. Voor deze prijs (ongeveer) zo'n kwast vind ik heel aantrekkelijk.

Als hij als uiteindelijk design / resin / knot uit de stemmingen komt over een week of 4-5 :P moeten allemaal hand gemaakt worden. En korting geld alleen als we 10+ van hetzelfde model doen.

Posted

Als hij als uiteindelijk design / resin / knot uit de stemmingen komt over een week of 4-5 :P moeten allemaal hand gemaakt worden. En korting geld alleen als we 10+ van hetzelfde model doen.

Da's lang voor verslaafden!

Posted

Da's lang voor verslaafden!

Klopt :P is ook maar een gepensioneerde man die dit erbij doet ;)

Posted

Trouwens, die 10+ betekent 10+ per model, misschien kan ik ook dezelfde korting regelen voor 5 van de 1 en 5 van de ander, maar het nog niet met Rod over gehad. 10+ x2 verschillende modellen betekent waarschijnlijk op allebij meer dan de huidige 25% korting.

Posted

Mijn voorkeur is model 3 met knot B en voor de resin; Mallachite Green of Briar Burl.

Ik maak echter wel één echt voorbehoud omdat de keuze voor mij in precies de omgekeerde volgorde plaatsvind; ik vind de knot (eigenlijk met name de lofthoogte) bepalender dan de greep voor de keuze van een kwast. Maar goed, dit is een interesse poll (met een serieus tintje) en mijn voorkeuren voor de greep zijn zoals aangegeven!

Posted (edited)

Mijn keuze is model 3 met knot B en in Briar Burl of Mammoth Ivory.

Ook ik heb alleen voorkeur voor dit handvat en laat bij een andere keus (die ik iedereen van harte gun!) verstek gaan. Heb het niet eerder gezegd maar waardeer deze actie enorm en ben nieuwsgierig naar de uitkomst.

Edited by Guest
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.