Bass Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Gisteren voor het eerst met de Feather ASD2 geschoren. Ik was een beetje sceptisch over de prijs/kwaliteit-verhouding, het is namelijk best een prijzig mes (190 euro!) en zou zo'n mes nu echt zo veel beter scheren dan een normaal mes? Het antwoord hierop is: ja. Het glijdt heel fijn over de wangen en het scheert superglad. Ik hoop dat dit mes lang meegaat, zodat de prijs per scheerbeurt meevalt. De eerste scheerbeurt kostte me 190 euro, maar als ik me over een paar minuten weer ga scheren, dan kost dit me slechts 85 euro. Aangezien ik me zo'n 300 keer per jaar scheer, valt de prijs uiteindelijk nogal mee. Wanneer ik me de komende jaren ermee kan scheren, dan hebben we het per scheerbeurt toch nergens over? Minpunt: de steel is me eigenlijk wat te kort, een centimeter of twee erbij en het was echt goed geweest. 't Zal wel een kwestie van wennen zijn. Plaatje: http://www.barbieredifigaro.nl/image/data/feather-as-d2-zonder-standaard.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Bedankt voor de review! Kun je de 2 ook vergelijken met de oudere 1? Tip: Als het handvat je niet bevalt, kijk dan eens rond op internet. Er zijn verschillende kleine bedrijfjes die speciale en aparte stelen maken voor scheermessen. Die je kun je bestellen en erop zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bass Posted July 8, 2013 Author Share Posted July 8, 2013 Helaas, ik kan deze nieuwe niet vergelijken met de oude. Bedankt voor de tip m.b.t. de stelen. Ik zal eens rondkijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Die Feather is toch geen gewone 3-piece? Dan kun je het handvat niet zo maar vervangen. Als je het handvat wel gewoon los kan schroeven zal het wel gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Bij mijn weten zijn de Feathers wel gewoon Three-piece scheermessen. Haal je ze niet door elkaar met de iKon's? Dat zijn namelijk niet allemaal standaard three-piece messen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Je vind dat dit scheermes zoveel beter scheert? Maar ik vraag me af waar je de vergelijking dan mee maakt eigenlijk? Want de scheerschuim op je gezicht heeft ja ook een flink aandeel erin dat het scheermes fijn over de huid glijdt. Het blijft trouwens een duur scheermes, hoe je het ook bekijkt eigenlijk, want op die manier kan ik nog wel meer aankopen goed praten zoals mijn elektronica Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Het handvat van de AS-D1 kun je iig wel gewoon losdraaien. En DL, wat heeft jouw elektronica hier weer mee te maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Bij mijn weten zijn de Feathers wel gewoon Three-piece scheermessen.Haal je ze niet door elkaar met de iKon's? Dat zijn namelijk niet allemaal standaard three-piece messen. Ik dacht dat ze een speciaal mechanisme hadden (net als een TTO, maar net wat anders) voor het mesje. Misschien ben ik in de war met een andere krabber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Ik dacht dat ze een speciaal mechanisme hadden (net als een TTO, maar net wat anders) voor het mesje. Misschien ben ik in de war met een andere krabber. Jij hebt de Feather Popular voor ogen denk ik; dat is een plastic/metalen TTO van zo'n €15-20. De verchroomde RVS krabbers van Feather zijn inderdaad 3-piece, model Tech maar dan wal wat luxer en zwaarder, en ca 10X zo duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bass Posted July 8, 2013 Author Share Posted July 8, 2013 Natuurlijk praat ik mijn dure aankoop goed door middel van die rare berekeningen. Dat weet ik ook wel. Ik vergelijk het mes met de Feather butterfly: http://www.barbieredifigaro.nl/image/cache/data/product/Scheermes_Feathe_4afeacc57f23b-500x500.jpg. Kwast, zeep, mesje, water en alle andere omstandigheden zijn hetzelfde. En toch scheert het nieuwe mes beter. Fascinerend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bass Posted July 9, 2013 Author Share Posted July 9, 2013 Vandaag voor de derde keer geschoren met de ASD2, dus de prijs per scheerbeurt is 63 euro. Het wordt steeds goedkoper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Vandaag voor de derde keer geschoren met de ASD2, dus de prijs per scheerbeurt is 63 euro. Het wordt steeds goedkoper. Als je het zo bekijkt, ik heb uit nieuwsgierigheid een paar dagen geleden een plastic TTO gekocht van 2 euro. Ik denk dat ik me er (hooguit) 1 keer mee ga scheren dus na zo'n 95 scheerbeurten is jouw Feather goedkoper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Vandaag voor de derde keer geschoren met de ASD2, dus de prijs per scheerbeurt is 63 euro. Het wordt steeds goedkoper. Als je het zo bekijkt, ik heb uit nieuwsgierigheid een paar dagen geleden een plastic TTO gekocht van 2 euro. Ik denk dat ik me er (hooguit) 1 keer mee ga scheren dus na zo'n 95 scheerbeurten is jouw Feather goedkoper Boh dan is de prijs van mijn Chinese Gillette Tech dus gewoon € 0,011.... per scheerbeurt ofzo En mijn Edwin Jagger DE89L iets van € 0,11 per scheerbeurt, maar dat is vast minder want ik ben geen rekenwonder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-ko- Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Hobby mag best geld kosten, ik speel magic the gathering en ik geloof dat daar deze maand tegen de 200 euro heen gaat... Mooi mes, geniet ervan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bass Posted July 11, 2013 Author Share Posted July 11, 2013 Magic The Lathering, om scheertermen te gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Bedankt voor de review! Kun je de 2 ook vergelijken met de oudere 1? Tip: Als het handvat je niet bevalt, kijk dan eens rond op internet. Er zijn verschillende kleine bedrijfjes die speciale en aparte stelen maken voor scheermessen. Die je kun je bestellen en erop zetten. Ik heb zowel de eerste als tweede versie gebruikt. De AS-D1 daar kon ik me met de beste wil niet mee scheren. Maar mogelijks zijn daarvan enkele series gemaakt met fouten want er zijn ook mensen die heel gelukkig waren met hun AS-D1. (een vriend van me had de mijne in leen en kon zich er ook niet mee scheren, later heeft hij er een andere gehad van iemand uit de US en die schoor wel goed). Ik schafte me de AS-D2 zo'n vier en een halve maand geleden aan en ben heel tevreden. Het is en blijft een zeer mild scheermes maar wel heel efficiënt. Jammer dat het zo duur is want als het niet bevalt is het niet zomaar te verkopen zonder veel verlies (gemiddelde verkoopprijs tweedehands ligt rond de €110 op de forums). Voor wie ik het mes zeker zou aanraden is iemand die heel gevoelige huid heeft, ook al doe je bij wijze van spreken tien passages over je gezicht dan nog zal je er geen last van hebben, het is ook een mes dat zelfs met een feather mesje erin en veel druk op het scheermes je niet zal snijden. En persoonlijk vind ik het wel een mooi mes. Je kan het handvat ook vervangen door een ander, enkele combinaties die bij mij als geprobeerd werden zijn handvaten van Tradere, Weber, Edwin Jagger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 Als die Feather niet zo verschrikkelijk duur was, zou ik hem wel willen hebben. Zijn kleine broertje, de Feather Popular, scheert perfect, en ik denk dat de AS-D2 nog een heel stuk beter zal scheren (ik hou van milde krabbers). Maar ja, €80 zou voor mij toch echt wel de uiterste limiet zijn voor een krabber ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 Gewoon nog een jaartje wachten en dan zijn ze wel tweedehands voor die prijs te krijgen denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bert Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Zou deze scheermes zoveel beter zijn dan een Edwin Jagger De89 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Magic The Lathering, om scheertermen te gebruiken. I see what u did there! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Zou deze scheermes zoveel beter zijn dan een Edwin Jagger De89 ? Nee, dat is het niet. De EJ89 is een heel goed mes, eigenlijk niet zo mild als de meesten denken maar het is ontzettend vergevingsgezind (en wordt daarom als mild ervaren) en ook nog mooi afgewerkt. De Feather AS-D2 is milder en zeker een fantastisch scheerinstrument maar de prijs zit hem vooral in het materiaal waaruit het gemaakt is. En is nog beter geschikt als de EJ voor mensen die echt een heel gevoelige huid hebben, wie hiermee scheert en nog een branderig gevoel heeft na afloop ook al heeft ie 4-5 passen gedaan die kan beter z'n baard laten groeien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julyan Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 wie hiermee scheert en nog een branderig gevoel heeft na afloop ook al heeft ie 4-5 passen gedaan die kan beter z'n baard laten groeien. of beter leren scheren of gewennen? de eerste keer dat ik met the feather scheerde had ik nog best wel razorburn. Mischien deed ik te veel m'n best of zette ik te veel druk. de laatste paar keer gaat het steeds beter ook met de muhle r89 die dezelfde kop heeft als de EJ. maar om een lang verhaal kort te maken zelf met de feather is razerburn mogelijk maar hoe moet je me ook niet vragen verder prima scheermes maar ook de muhle r89is fijn. ik mag aannemen dat de EJ hetzelfe scheert als de r89 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 De EJ en R89 zijn volgens mij hetzelfde. Tja die razorburn, ik kon echt niks waarnemen, zelfs na veel druk zetten en veel passes had ik er geen last van. Zal van persoon tot persoon verschillen. Nu moet ik zeggen dat er heel weinig messen zijn die me problemen bezorgen, heb wel een harde huid van altijd buiten te leven. En wellicht door het feit dat ik me heel veel jaren twee keer per dag geschoren heb? De AS-D2 was toch een van de zachtste, mildste die ik al ooit tegenkwam. Mijn voorkeur ligt ergens tussenin, niet te mild maar ook niet te agressief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julyan Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 zover ik weet maakt muhle de kop voor EJ,wellicht ook voor andere merken. of de handel veel verschil maakt weet ik niet. de EJ is waarschijnlijk sowieso de beste deal. wat ik begreep van ander fora is dat de muhle/EJ een beter afwerking heeft als bijvoorbeeld de merkur 34C. dat was in ieder geval voor mij de rede om voor de muhle te kiezen. Razorburn ik heb er steeds minder last van waarom weet ik niet. misschien dat ik toch voorzichtiger scheer of misschien went de huid. wat ik wel weet is dat mn huid vrij elastisch is misschien leer ik steeds beter bekken trekken . voorlopig heb il wel het idee om bbs te scheren losgelaten zelfs als ik 5 passes doe dan blijf ik ATG toch wel weerstand voelen. mischien leer ik het opgegeven moment met techniek of het gaat het gewoon niet werken bij mij. de tijd zal het leren. voorlopig ben ik in iedergeval blij met zowel de R89 en AS-D2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts