Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Kropp 11/16 square point

- Jerusalem silvertip

- BdF raffinato

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Kruidvat asb

Vandaag weer mijn Kropp met square point ter hand genomen. Deze voelt toch inderdaad wat rauwer als de Colibri van het weekend. Desondanks een prima scheurbeurt gehad. In drie passes een DFS. Wel een bloedpuntje op mijn kin doordat ik een klein momentje niet goed zat op te letten.

Aluin geeft hier en daar een prikje, en de Pinaud houdt zich vandaag koest. De scheerbeurt afgesloten met de simpele maar doeltreffende Kruidvat asb.

Posted

Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger,

Mitchells Woolfat,

Gillette Slim adjustable,

Wilkinson_Sword 3e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

BBS,

De combi Gillette Slim adjustable met de Wilkinson_Sword, voor de 3e x gebruikt. Het mesje doet wat het moet. Voor mij vergelijkbaar met een Derby. Bruikbaar maar niet bijzonder. In de Gillette Slim Adjustable op 5 haal ik met enige moeite een BBS. Moet echter wel opletten niet te hard te drukken, hetgeen aangeeft dat het mesje niet bijzonder scherp is.

De Mitchells Woolfat met Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger De Simpson maakt een goed schuim net de Mitchells. Moet wel even door kloppen, want deze behoorlijk stevige en goed gevulde kwast lust behoorlijk wat zeep. Voordat er voldoende schuim vanaf komt, moet er wel even stevig geklopt worden in de Scuttle.

Welnu een goede beurt weer, maar 'overall"" waren er betere.

Posted

Omega 10019

TFS di vino (sample)

Lord s625

Captain

Proraso splash

De Vergulde Hand asb

Bvlgari Aqva Marine edt

De Aqva geuren van Bvlgari ruiken zo lekker, hadden ze er maar scheerzeep en asb van.

Posted

Weber classic handle

Gillette Nacet

Muhle Silvertip fiber

AOS unscent pre shave oil

TOOBS sandelwood scheercreme

Proraso prot av asb blauw

Een BBS in 2 Passes !

Posted
Weber classic handle

Gillette Nacet

Muhle Silvertip fiber

AOS unscent pre shave oil

TOOBS sandelwood scheercreme

Proraso prot av asb blauw

Een BBS in 2 Passes !

Hoe bevalt de Art of Shaving pre shave oil, Robert?

Posted

7zr8pEF.jpg

Krabber: Feather AS-D2

Mesje: Feather

Brush: Semogue SOC (Cherry)

Zeep: Tabac

post shave: Hamamelis water

ASB: baume

Posted

Bleckmann

Varkenshaar borsteltje. (Prikt beetje)

Arko zeep

Floid

DFS

110aab6de811d19038a3b21b87633cd8.jpg

Posted

Vandaag weer een zeer fijne shave met de worldmaster. Ff snel in bad gedoken, hup gezicht inkwasten en gaan met die banaan.

ga3u4a6u.jpg

Posted

Late Night Shave!

Van @cintoonnik een apart zeepje van Dr. K geleend om te proberen! (http://www.drksoap.com)

en tegelijkertijd benieuwd hoe Bartex als pre-shave werkt ...

Wat een geur zeg! erg sterk! heerlijk!

Zeep kan goed water hebben.. bleef maar door schuimen.

uAf1zHv.jpg

WTG - XTG

Omega 10019

Edwin Jagger DE89

Personna Platinum Chrome (I)

Bartex als pre-shave

Dr. K Lime Shaving Soap

Nivea Sensitive ASB

DFS!

Posted

- ERN The Crown & Sword Razor 6/8

- Jerusalem silvertip

- TFS bergamotto neroli

- Aluin

- Floid suave

- TFS bergamotto neroli forte asb

Een heerlijke, probleemloze scheerbeurt met in drie passes een DFS resultaat. De aluin geeft hier en daar een prikje. De scheerbeurt heerlijk afgemaakt met de Floid en TFS asb. Fantastisch geurende start van de dag!

Posted
Late Night Shave!

Van @cintoonnik een apart zeepje van Dr. K geleend om te proberen! (http://www.drksoap.com)

uAf1zHv.jpg

WTG - XTG

Omega 10019

Edwin Jagger DE89

Bartex als pre-shave

Dr. K Lime Shaving Soap

Nivea Sensitive ASB

DFS!

Lekker zeepje he?

Posted

Turkse varkenshaar (Lider 1),

Lavanda,

Pearl OC TTO Black,

Wilkinson_Sword 4e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

BBS,

De combi Pearl OC TTO Black met de Wilkinson_Sword, voor de 4e x gebruikt. Grappig gisteren vond ik het mesje minder dan vandaag. Nu in de Pearl OC doet hij het opvallend beter en voor mij goed.

De Lavanda met Turkse varkenshaar (Lider 1) Lavanda op de kwast even kloppen en ja hoor weer heerlijk geurend schuim voor heel het dorp.

Aanmerkelijk beter dan gisteren. Mesje mag nog een dag mee en haalt dan met voldoende mijn 5 norm.

Posted
Late Night Shave!

uAf1zHv.jpg

WTG - XTG

Omega 10019

Edwin Jagger DE89

Bartex als pre-shave

Dr. K Lime Shaving Soap

Nivea Sensitive ASB

DFS!

Lekker zeepje he!? Hij is wat zoetig en ruikt naar kauwgum maar is wel kwaliteitzeep.

Posted

Weber Classic handle

Lord SS

Muhle Silvertip Fiber

Proraso scheerzeep groen

ASB Proraso groen

Omdat ik haast had, dit keer een DFS in twee passes.

Posted

Het is wel echt zeep, dus trekkende huid enzo.. maar daar hebben we aftershave voor :)

Lekker zeepje he!? Hij is wat zoetig en ruikt naar kauwgum maar is wel kwaliteitzeep.

Posted
Omega 10019

Proraso groen

Zwitserse krabber.... LeCoultre of....?

Polsilver

Osage Rub

Gillette as gel

Moet nog even opmerken dat dit krabbertje echt heel efficiënt is en lekker scheert. En dat voor 3 euro :D

Posted

kI6cQKD.jpg

oflEegm.jpg

Van @mavgink een Dille & Kamille scheerzeep te leen. Gekozen voor de tabac aftershave aangezien de Dille & Kamille scheerzeep wat zeperig ruikt.

Voor de rest:

Omega 10019

Edwin Jagger DE89

persona platinum mesje (2e scheerbeurt)

Tabac aftershave

Muhle scheerkom

Scheerzeep van Dille & Kamille doet z'n werk goed. Schuimt erg lekker. Maar het zeepje geeft mij niet het verwen gevoel wat ik bij proraso en zelfs bij tabac heb. Het is een handig klein blikje van 70gram. Lekker om mee te nemen. Maar heb me heerlijk geschoren hoor!! Met dank aan Mavgink.

Posted

Die zeep heb ik ook gehad, ik vond hem wat droog aanvoelen tijdens en na het scheren.

Mijn Sotd:

Semogue 620

TFS Tabacco Verde

Gillette Aristocrat Junior

Souplex

Myrsol Agua Balsamica

Posted

shit, had gehoopt dat je die DR. K niet terug wou ;P

kI6cQKD.jpg

Van @mavgink een Dille & Kamille scheerzeep te leen. Gekozen voor de tabac aftershave aangezien de Dille & Kamille scheerzeep wat zeperig ruikt.

Voor de rest:

Omega 10019

Edwin Jagger DE89

persona platinum mesje (2e scheerbeurt)

Tabac aftershave

Muhle scheerkom

Scheerzeep van Dille & Kamille doet z'n werk goed. Schuimt erg lekker. Maar het zeepje geeft mij niet het verwen gevoel wat ik bij proraso en zelfs bij tabac heb. Het is een handig klein blikje van 70gram. Lekker om mee te nemen. Maar heb me heerlijk geschoren hoor!! Met dank aan Mavgink.

Posted

Gedoucht

Fatip Grande

Polsilver Super Iridium (sample)

Crabtree & Evelyn West Indian Lime Shave Cream

Semogue (de SOC Pure Badger Cherrywood)

Aluin

Osage Rub

ASB Proraso aloe/vitamine e

De West Indian Lime had ik nog liggen maar is niet mijn geur. Wel een perfect "over de mok" schuim. BBS in 2 passes. De fatip bevalt wel heel erg goed. Veel gladder, minder passes en geen trekkerig gezicht. De Polsilver Super Iridium is ook prima bevallen.

De Crabtree & Evelyn West Indian Lime gaat in de doos :D

Posted

Fatip Grande

Voskhod

Simpson duke 3

Klar Kabinett

Floid amber

Nivea balsem

Gewoon een lekkere scheerbeurt.

Posted

Merkur 38c

Astra SP

Semogue Barbear Mistura

Dapper Dragon - Blood Orange

Myrsol - Balsamica

w6ys01.jpg

Zeer fijne zeep, slick en zacht. De geur is helaas niet heel sterk maar wel aangenaam.

De Merkur 38c is mijn eerste DE en werkt uitstekend. Ik kan het niet vergelijken met een Edwin Jagger maar heb geen enkele spijt dat ik met een Merkur begonnen ben. Wel zou ik bij nader inzien liever de 34c hebben.

Posted
Gedoucht

Fatip Grande

Polsilver Super Iridium (sample)

Crabtree & Evelyn West Indian Lime Shave Cream

Semogue (de SOC Pure Badger Cherrywood)

Aluin

Osage Rub

ASB Proraso aloe/vitamine e

De West Indian Lime had ik nog liggen maar is niet mijn geur. Wel een perfect "over de mok" schuim. BBS in 2 passes. De fatip bevalt wel heel erg goed. Veel gladder, minder passes en geen trekkerig gezicht. De Polsilver Super Iridium is ook prima bevallen.

De Crabtree & Evelyn West Indian Lime gaat in de doos :D

Volgens mij ben je best een moeilijk mannetje wat geurtjes betreft... ;)

Maar goed, ik wil die misschien wel met je ruilen ofzo tegen het een of ander.

Probleem is wel dat ik maar één houtig geurtje heb en dat is Proraso rood (sandalwood) deze is veel goedkoper en kan niet iedereen bekoren.

Maar goed ik zal wat meenemen en we zien wel. Ik ben over het algemeen wel fan van jouw gevulde dozen ;)

Posted

- Kropp 5/8 ronde punt

- Jerusalem silvertip

- TFS Italian fern

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- TFS tabacco verde forte asb

Vandaag weer de beurt aan mijn Kropp met ronde teen. Mijn eerste, en nog steeds een heel fijn mes. In drie probleemloze gangen een DFS resultaat. Toch wat te veel druk gezet, want de aluin geeft wat meercprik dan ik gewoon ben. De Pinaud doet dit nog eens dunnetjes over, maar de tabacco verde sust de boel weer lekker. In ieder geval gelijk goed wakker :D