Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vandaag ben ik aan het kijken voor een butterfly razor. Nu heb ik een Timor op het oog in metal gun kleur.

Nu ben ik in het bezit van een Weishi 9306F die erg mild is en wil er een die agressiever is maar vind hem erg lijken op een Weishi.Nu is mijn vraag of die inderdaad agressiever is, of is deze Timor gewoon gemaakt in China en voorzien van het Timor merk ? Dus met andere woorden " is deze Timor een Weishi ? "

Posted
Ik heb de Timor in Chrome. Deze wordt geproduceerd voor Giesen & Forsthoff GmbH in Duitsland.

FTFY :D Ze maken ze echt niet zelf....

Posted
Ik heb de Timor in Chrome. Deze wordt geproduceerd voor Giesen & Forsthoff GmbH in Duitsland.

FTFY :D Ze maken ze echt niet zelf....

Okidoki!

Posted (edited)

FTFY ? :? die afkorting ken ik niet.Dus ik kan dus opmaken dat die Timor gewoon een Weishi is.

Edited by Guest
Posted
Maar daarmee zijn de weishis nog niet hetzelfde als de timors...

Ik heb begrepen (please correct me if I'm wrong) dat ze verschillen van de Weishi's in de mate van afwerking (luxere finishes) en de kwaliteitscontrole. Dus met een Weishi is het eventueel gokken, maar met een Timor weet je zeker dat je een goede krabber in je handen hebt.

Posted

Als je even googled naar "Timor TTO razor review", vind je een thread op B&B.

Vluchtig gelezen is m.i. de conclusie dat een Timor TTO net zo mild is als een Weishi ....

Natuurlijk ben je helemaal vrij om een TTO aan te schaffen, maar waarom geen 1350, of nog beter, 1350K (OC) ?

Mijn 1350 is net een ietsje agressiever/effectiever dan de EJ89 .... 8-)