Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dit 13/16de mesje - ofschoon van obscure niet nader te duiden herkomst - heb ik als vintage gekocht omdat het de eigenschappen in zich draagt 100% gespeend te zijn van enig spoor van hone wear.

Het behoort tot een van de favorieten in mijn rotatie.

Het had onbeduidende scales. Dus ook hier heb ik geruime tijd geleden ingegrepen. Royal White Ebony.

Op zich, warm vergevingsgezind, zou ik als wie dan ook het product aan mij ter beschouwing zou voorleggen, complimenterend pleiten voor in stand houding.

Maar - frapper toujours - doe je altijd eerst op je eigen rug.

Ook deze planken wambuis gaat dus op de schop.

Terwijl de Wacker er nog ligt. Het houdt mij van de straat.

http://imgur.com/a/BUuBl#C85yirz

J

Posted

Komen de Koraten niet snel genoeg door Joost, dat je je hele lade maar van nieuwe scales gaat voorzien?

Posted
Op zich, warm vergevingsgezind, zou ik als wie dan ook het product aan mij ter beschouwing zou voorleggen, complimenterend pleiten voor in stand houding.

Toen je het destijds voorzag van nieuwe scales zul je vast en zeker jezelf een schouderklopje gegeven hebben, een mens evolueert, verandert van voorkeur, wat ooit "het van het" was werkt bij tijd en wijle storend en dus wil men vernieuwen, aanpassen aan de nieuwe voorkeuren. Echter hou er rekening mee dat het ook eens kan tegenzitten, waar het nu een favoriet is kan een nieuw kleedje soms net een verandering teweeg brengen die het enkele plaatsen laat zakken in de rotatie zoals daar bijvoorbeeld zijn balans.

Als het mes alhier zou verblijven mocht het z'n dagen uitzitten in de naar mijn mening goed passende kledij, de brede tang kan wel wat volume in de scales hebben zonder dat het stoort.

Als je toch van de straat wil blijven waarom dan niet scales uit één stuk maken in plaats van met een wedge te werken? Eens een nachtje over slapen en maak ons dan deelgenoot aan je ontwerpplannen 8-)

Posted (edited)

Ja Ron, zoals ik eerder heb geschreven houd ik niet zo van scales uit een stuk. De M'Livi en de Hart Steel methode. Zonder te willen grieven, een testimonium paupertatis ingegeven door economische drijfveren.

Je pakt een plankje, zaagt het met gebruikmaking van een sjabloon overlangs door tot op een centimeter na die je nodig hebt voor een quasi wedge door; schuin de plankjes aan de kanten wat af en timmer de boel in elkaar.

En flikker het voor € 250 of $ 289 op de markt. :cry:

J

PS Vorenstaande prijsstelling richt zich op Hart Steel. Bij Mas(turbator) Livi kom je met dit bedrag niet klaar.

Edited by Guest
Posted
PS Vorenstaande prijsstelling richt zich op Hart Steel. Bij Mas(turbator) Livi kom je met dit bedrag niet klaar.

Heeft nu niet echt met de handvaatjes te maken maar beide hierboven vermelde merken komen er bij mij niet meer in, major disappointment!

Posted

Ik heb een Aust. Mooi mes maar het handvat is niet uit een stuk. Wel is de wedge van hetzelfde materiaal als de scales. En dat is jammer. Ik heb liever een contrasterende wedge.