Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Goedemiddag Allen,

Ik ben Patrick, 38 jaar en door een lid van dit forum hier verzeild geraakt.

Ik scheer me al jaren door de weeks electrisch (dont shoot me ;) ) maar in het weekend gewoon "nat"

Ik ben ooit begonnen met alleen scheerschuim/gel wat ik met de had opbracht en een scheermes van Gillette.

Dat gaf me niet de voldoening die ik hoopte en had daarom een scheerkwast aangeschaft van een onbekend merk en dat voldeed al een stuk beter, maar vondt dat het nóg beter moest kunnen en kocht een "goeie kwast" van de vergulde hand met scheerzeep van hetzelfde merk want dat merk kende ik nog van vroeger, en hij werkt inderdaad beter maar ben nu in het stadium dat ik me er eens wat meer in ga verdiepen want ik wil nóg meer plezier aan het scheren beleven en ben hier in de stad naar een "betere" parfumerie geweest die ook huidverzorgende artikelen verkoopt en heb me daar wat laten voorlichten en aangezien ze een opheffingsuitverkoop hebben heb ik de scheerkwast gekocht waar ik me al héél wat keren aan heb staan vergapen, nl een Hans Baier silvertip XL en een rode pot Proraso scheerzeep.

Nu rest me (voorlopig) nog een goed scheermes (wil heel graag een mes met vlindersluiting, maar welk merk en welk merk mesjes,..... nog géén idee en hoop op dit forum informatie te vinden voor mijn keuze's.

Groeten Patrick

Dit is de kwast overigens

Edited by Guest
Posted (edited)

Welkom ! Er was laatst een mooie vlinder razor van Timor in het zwart uitgekomen.Lijkt mij een mooie om mee te beginnen samen met een Personna mesje.Mooie kwast trouwens !

Edited by Guest
Posted

Welkom Patrick! Die Hans Baier Silvertips zijn echt niet verkeerd, ondanks dat het qua stijl mijn kwasten niet zijn (te groot en te zacht) haal ik de mijne toch met regelmaat uit de kast.

Posted

Van harte welkom! Mooie kwast hoor. Voor het krabbertje met vlindersluiting (ook wel bekend als TTO, oftewel twist to open) kun je ook heel goed bij onze huisleverancier BdF terecht. Veel succ3s en plezier!

Posted

Welkom Patrick! Zowel nieuw als vintage kun je fraaie krabbers met vlindersluiting krijgen. In de vintage hoek is er veel meer variatie te vinden maar je moet dan wel op zoek gaan en een beetje mazzel hebben.

Posted

Bedankt voor het warme welkom, ik heb me al flink in proberen te lezen maar jee, wat een kennis hier,... pffff,... er gaat een hele wereld voor me open en ik weet nu al dat mijn Philipshave binnen zéér afzienbare tijd achter in de kast zal verdwijnen, enthousiast wordt je vanzelf als je hier een paar uurtjes hebt gelezen, en aangezien ik in Bergen op Zoom woon kan ik haast niet anders dan snel een keer af te zakken naar Antwerpen en daar de messenwinkel binnen te lopen en daar een leuke tto te gaan scoren :) (was van plan om daar vandaag te gaan kijken maar ze waren dicht :? zag ik afgelopen nacht op hun site, en heb ik dus een ED89 besteld met een proefpakketje mesjes bij Manandshaving want ik wil zo snel mogelijk aan de slag en las dat een ed89 een leuk beginners krabber is.

Posted
Bedankt voor het warme welkom, ik heb me al flink in proberen te lezen maar jee, wat een kennis hier,... pffff,... er gaat een hele wereld voor me open en ik weet nu al dat mijn Philipshave binnen zéér afzienbare tijd achter in de kast zal verdwijnen, enthousiast wordt je vanzelf als je hier een paar uurtjes hebt gelezen, en aangezien ik in Bergen op Zoom woon kan ik haast niet anders dan snel een keer af te zakken naar Antwerpen en daar de messenwinkel binnen te lopen en daar een leuke tto te gaan scoren :) (was van plan om daar vandaag te gaan kijken maar ze waren dicht :? zag ik afgelopen nacht op hun site, en heb ik dus een ED89 besteld met een proefpakketje mesjes bij Manandshaving want ik wil zo snel mogelijk aan de slag en las dat een ed89 een leuk beginners krabber is.

Oeh. Bergen op zoom is dichtbij. Ikzelf woon in hoogerheide. Komt nog een forumlid uit boz geloof ik.

En een uit Roosendaal uit mijn hoofd :)