Jump to content

Recommended Posts

Posted

[align=center]08.07.2013

eShave Verbena Lime pre-shave

Gillette Slim (stand 9)

Apivita Shaving Cream

Dermalogica Post Shave

sotd_080713.jpg[/align]

De scheerkwast staat er een beetje onterecht op :-)

Vandaag het laatste restje uit de Apivita tube geperst. Heb deze vorig jaar tijdens vakantie in Griekenland meegenomen.

Scheercrème op de kwast gedaan en gretig schuim proberen op te kloppen. Totaal geen schuim! Ik was vergeten dat de Apivita scheercrème überhaupt niet hoort te schuimen :oops: Dus dan maar gewoon verdeelt over mijn gezicht.

Het resultaat is goed, maar geen DFS.

Posted

Simpson Duke 3 in best

Proraso groen (zeep)

Gillette Aristocrat junior #48

Polsilver

Osage Rub

Een lekker koele start van de vakantie!

Posted

iKon SK9 Dual Head Stainless Steel Razor

Feather

TGN 22mm two band Finest

Proraso Pre/After

Omega Shaving Cream (Oude versie met Linalool)

Osage Rub

Proraso Pre/After

Posted

Ik heb geen foto, maar het is ook niet zo exotisch waar ik me mee scheer :)

- Gillette Blue

- no:6 kwast

- Astra (4e keer)

- Vergulde Hand/Proraso Groen (eigen mix van twee restjes zepen)

Daarna met aluin en een aftershave splash afgemaakt. Niet BBS, maar wel weer toonbaar (had me donderdagavond voor het laatst geschoren).

Posted

[align=center]Shave of the day: (klik voor groter)

medium.jpg

TFS Sandal boisé

Gilette Rocket Super Speed Flaretip uit 1955-1956

Iridium

Vergulden Hand aftershave balsem

Frank's Shaving Best Badger ebony[/align]

Voor de vierde en laatste keer mijn laatste Iridium meegenomen bij het scheren. En dat heb ik geweten :lol: Razor burn all over the place rondom mijn hals. Toch trok het snel weg na een koude douche, met het laatste restje aluin de boel aanstippen en Vergulden Hand ASB erop. Verder de left-over van de vorige scheerbeurt aan TFS sandal wood meegenomen. Het was inderdaad ruim genoeg voor nog eens drie passes. :) Het logo van mijn Frank Shaving best badger mag dan vervagen, de kwast doet het nog steeds meer dan prima. Heeft vanaf ingebruikname nog nooit gestonken naar de geur van een natte hond en klopt uit elke zeep/creme goede lather.

Posted

Zo, met mijn pakketje dat eindelijk is toegekomen heb ik nu de luxe om héél vaak van asb te wisselen.

full.jpg

Vandaag werd het als zeep het TFS staal Exclusivo, waar de dominante geur wel duidelijk bergamot/neroli is. Iets anders haalt mijn neus er niet uit. Leuk voor warmere dagen.

Op de foto zit de zeep in een zeer shabby bakje, maar dit zegt niks over de zeep. De zeep lathered makkelijk en wordt bijna direct lekker romig. Beetje opletten dat je niet te weinig water gebruikt in je lather want dan droogt ie uit op mijn huid. Iets meer water erin verwerken en je hebt het perfecte lather. Met mijn varkenskwast direct aan facelathering gedaan, geen probleem whatsoever.

En als dessertje Jeris Musk. Moeilijk te omschrijven, buiten klassiek mannelijk, niet houtig (maar musk :P) met een licht zoete ondertoon.

En o ja, het was mijn eerste keer alcohol aftershave in jaaaaren, ik was vergeten hoe intens het was op je kleine nicks :mrgreen:

Posted

Vanmorgen was de vuurdoop voor de TFS Scheercreme Rasozero Eucalypto.

Leek me zeer gepast met het warme weer en ik werd niet teleurgesteld.

Kon makkelijk lather maken en na het afspoelen een lekker fris gezicht.

Krabber was mn good old DE89 met een verse Astra SP.

Daarna wat Pino Silvestre tegen mn gezicht en ik was klaar voor een dag werken :)

Posted

Zo en weer een nieuwe SOTD foto. Ik had eens zin om op deze warme dag een andere scheercreme te gebruiken en heb toen de Palmolive men classic gekozen en ik vind die scheercrème behoorlijk goed werken, heb hem alleen nog niet erg vaak gebruikt.

Verdere heb ik na meer dan een half jaar de Brit weer aan het werk gezet en het is me nogal een verschil kwa gewicht vergeleken met de Chinese Gillette Tech en hij is duidelijk een stuk agressiever, ik vond het na een pass ook al stuk gladdere eigenlijk dan met de Chinese Gillette Tech, maar de scheerbeurt ging gewoon goed :D

full.jpg

Pre-shave: Nivea Deep Cleaning Face Scrub

Scheercreme: Palmolive men scheercreme classic

Scheerkwast: Balea Men Dashaar Scheerkwast

Krabber: Edwin Jagger DE89L

Mesje: Rapira SS gebruikt voor derde keer

Aftershave: Balea Men ASB Sensitive

Posted

Vanmiddag een paar nieuwe dingen geprobeerd:

Gezicht wassen met Biotherm facewash.

Mühle R41 met Feather.

TFS preshave (Bergamot Neroli)

Bergamot Neroli TFS zeep

En de Simpson X1.

Het was weer geweldig!

Posted

[align=center]10.07.2013

Edwin Jagger Pure Bristle

Arko Stick

Edwin Jagger DE 89 Barley met Dorco mesje

Bluebeard's Revenge Aftershave Cologne

sotd_100713.jpg[/align]

De kwast met varkenshaar is perfect in combinatie met Arko stick. Vrij eenvoudig flink wat schuim.

De DE89 in combinatie met Dorco is mijn "toevluchtsoord". Allebei vrij mild, dus kan lekker snel te werk gaan. Met 2 passes is een DFS het resultaat. De Aftershave Cologne van Bluebeard's Revenge geeft geen menthol-kick zoals de Proraso splash, maar werkt super en heeft een unieke geur.

Posted

Vandaag een eerder budget SOTD, wat je op de foto ziet is allemaal apart gekocht voor alles samen 11€.

Als zeep heb ik mijn palmolive gebruikt, facelathering met mn varkentje, werkt heel goed en makkelijk.

Mijn "ietwat" getekende flaire tip met een feather erin.

Ik moet zeggen dat voor bescherming/€ de palmolive wss onklopbaar is.

Twee passes en wij zijn klaar.

Afgewerkt met mijn nieuwe asb staaltje van Pinaud, Clubman. Heerlijk luchtje, complex, ik ben er nog niet in geslaagd basistonen eruit te halen. Na een tiental minuten blijft een heerlijk zachtmannelijke toon hangen. Een tijdloze geur is dit. (volgens mij, Floid Vigoroso is ook oud, maar die ruikt volgens mij dan niet tijdloos en dus oud)

Die staaltjes zijn trouwens niet supermakkelijk om een goede dosis eruit te halen. Ik had een klein accidentje en plots lag 1/3e van het flacon in mijn hand. Met wat handigheid toch nog wat terug in het flesje gekregen.

full.jpg

srry voor de wat wazige foto, na drie pogingen was dit de beste en ik had weinig geduld

Posted

Ohja nu zie ik dat het de Palmolive scheerzeep stick is, op de foto komt het groen niet goed tot zijn recht.

Mijn budget scheerbeurten met de Chinese Gillette Tech zou nieuw zo € 13 of zo kosten, dat is dus ook met scheercreme, asb enzo.

Posted
Ohja nu zie ik dat het de Palmolive scheerzeep stick is, op de foto komt het groen niet goed tot zijn recht.

Mijn budget scheerbeurten met de Chinese Gillette Tech zou nieuw zo € 13 of zo kosten, dat is dus ook met scheercreme, asb enzo.

Maar de mijne is wel officieel vintage :P

Posted

Vandaag geen beste SOTD, heb er ruim de tijd voor genomen maar de huid had wat plekjes en puistjes. In mijn nek ging het gruwelijk fout, flink wat bloed wat echt sijpelde, oops... Die feathers zijn wel HEEL erg scherp, zeker in mijn Pearl opencomb, toch maar weer terug naar de Iridiums denk ik.

[align=center]centerhttp://arno.dscloud.me/SOTD/SOTD_donnie_12072013.JPG[/img][/align]

Posted

Ik moet toch ook eens een fotootje gaan maken :P

Anways...vanmorgen was de 2e ronde voor de BdF Esclusivo.

Lather was beter dan de vorige keer, maar kan volgens mij wel beter. Volgende keer is de 3e keer...iets met scheepsrecht ;)

Verder 2 passes gedaan met de DE89barley met AstraSP.

Afgesloten met de Pino Silvestre....me like :)

Posted
R41 met Feather? Dan moet je niet al te nonchalant scheren ;-)

Nee, voor de R41 heb ik echt respect! Hoewel dit de 2013 is, (wel open kam uiteraard..) die is

minder agressief dan de eerdere modellen omdat hij is aangepast. De welbekende Samjax heeft

ook dit uitputtend helemaal doorgelicht op de Shavenook. Op de zelfde wijze van de RVS messen!

Vanmiddag wordt het tijd voor:

Preshave TFS Bergamot Neroli!

De Pearl SH OC

Feather

Tobs Coconut

Simpson X1

Posted

Vanochtend beetje te vroeg toch uitgebreid lather gemaakt met de TFS LE Oli Essenziali

Lijun & 1980 silvertip

Pearl SHD21GB

Polsilver Iridium

TFS Bergamotto Neroli Splash

Hoog tijd voor een paar tests dit weekeinde met nieuwe zeep!

Posted
Vandaag geen beste SOTD, heb er ruim de tijd voor genomen maar de huid had wat plekjes en puistjes. In mijn nek ging het gruwelijk fout, flink wat bloed wat echt sijpelde, oops... Die feathers zijn wel HEEL erg scherp, zeker in mijn Pearl opencomb, toch maar weer terug naar de Iridiums denk ik.

[align=center]centerhttp://arno.dscloud.me/SOTD/SOTD_donnie_12072013.JPG[/img][/align]

Ok Gave foto!! hoe en waar kan ik zo zelf iets maken.