karaqz Posted August 14, 2014 Posted August 14, 2014 Ik heb al meerdere malen gelezen dat mensen thuis dit na het scheren gebruiken. Ook barbiers schijnen dit te doe. Ook heb ik het zelf eens geprobeerd en het resultaat was inderdaad niet slecht. Je huid voelt zacht aan. Maar wat ik logisch niet kan plaatsen is het volgende: talkpoeder neemt vocht op en droogt feitelijk je huid uit (verbeter me als ik er naast zit) Wat je na het scheren juist wil is geen droge huid. Waarom wordt dit dan toch gezien als een goed product na het scheren? Het voelt prettig aan dat snap ik, maar werkt het eigenlijk niet contraproductief en "voelt" het alleen lekker?
LongShave Posted August 14, 2014 Posted August 14, 2014 Misschien om irritatie tegen te gaan? Ik volg het topic omdat het ook mijn vragen wel zijn. Dit heb ik er ooit over gelezen: scheertalk (talkpoeder) Scheertalkpoeder ("shave talc") is een product dat doorgaans ná het scheren wordt gebruikt om de huid te kalmeren, maar het wordt ook weleens toegepast bij droogscheren met een elektrisch apparaat. De talk vermindert nl. het vet- en vochtgehalte van de huid, waardoor de haartjes beter worden afgesneden. Breng het poeder vóór het scheren op de droge huid aan en verdeel het goed met beide handen. Resultaat: een gladdere huid! Let op: er bestaat ook scheerpoeder dat bedoeld is om te ontharen zonder mesje. Veel mannen zijn overgevoelig voor dit product en krijgen naast een gladde huid ook een hals vol rode vlekken...
marco Posted August 14, 2014 Posted August 14, 2014 Ik weet alleen dat het erg prettig aanvoelt en de huid lekker glad maakt. Eigenlijk gebruik ik het niet meer, maar nu we het er over hebben ga ik het weer eens gebruiken van de week.
LongShave Posted August 14, 2014 Posted August 14, 2014 Ik weet alleen dat het erg prettig aanvoelt en de huid lekker glad maakt. Eigenlijk gebruik ik het niet meer, maar nu we het er over hebben ga ik het weer eens gebruiken van de week. Hoe gebruik je het? Direct na het scheren?
marco Posted August 14, 2014 Posted August 14, 2014 Ik doe eerst de splash op mn gezicht meppen, daarna talkpoeder inwrijven en achteraf asb.
Kogel Posted August 14, 2014 Posted August 14, 2014 Niet inademen. Talkpoeder is ongezond in je longen.
marco Posted August 14, 2014 Posted August 14, 2014 Klopt, ik houd altijd mm adem in als ik het gebruik. Schijnt net zo slecht te zijn als fijnstof.
Guest Posted August 15, 2014 Posted August 15, 2014 Maar wel lekker zacht voor je huidje. Ik vind het wel fijn na een scheerbeurt. Scheren/ aluin op nat gezicht/ afdeppen met vochtige doek/talk en dan goede afther shave. Iedereen doet het op zijn eigen manier aanbrengen maar vind het zo voor mij goed werken. en idd niet inademen of met je vinger met talk in je ogen of mond. (Niet fijn)
marco Posted August 15, 2014 Posted August 15, 2014 Net weer gebruikt, huid is weer lekker glad en zacht.
PI56 Posted August 15, 2014 Posted August 15, 2014 In mijn carriere als verpleegkundige heb ik het een tijd gebruikt bij het preoperatief scheren van het operatiegebied. Werkte perfect. Voor het scheren van de gezichtshuid van mannenlijke clientele heb ik altijd scheerzeep gebruikt. Zelf heb ik me nooit aan talkpoeder voor de baardharen gewaagd.
Thorical Posted August 15, 2014 Posted August 15, 2014 Het lijkt mij dat je poriën verstopt met de talk en dat het iets is van vroeger. Aan de andere kant, Dames smeren nog steeds gekleurde klei op hun gezicht.
ChrisVanMeer Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 Zo even afstoffen Weet iemand toevallig waar onderstaande body/talkpoeder te koop is? Ik heb ooit een tube gekregen bij of een bestelling of een koop via De Markt hier, maar weet niet meer hoe en wat. Het gaat om het volgende artikel: Caola Kamillás Narancsvirágos Hintőpor / Caola Chamomile Talc Powder With Orange Blossom Als ik wat Google zie ik wel wat Hongaarse winkels waar het verkocht wordt, maar tot nu toe geen winkel die ook naar Nederland verstuurt.
Guest Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 Het is Hongaars en Babier de Figaro heeft het in het assortiment. We nemen het zelf mee van de Rossmann voor nog geen euro. Ben beste bereid mee te nemen,
Guest Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 De fabrikant heeft ook een webshop waar je ook een Nederlands afleveradres kan opgeven. Ik heb er zelf nog niks besteld maar ben het wel van plan. De Webshop is het Engels.
ChrisVanMeer Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 Dank! Dan was het bij BdF. Helaas hebben ze deze niet op voorraad. Ik ga eens bij de leverancier kijken. Ben benieuwd naar de verzendkosten.
Guest Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 Blijkbaar kan je alleen Foxpost wat sturen en moet je een terminal opgeven in Hongarije, eens kijken of ik morgen de fabrikant kan bellen
ChrisVanMeer Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 Ben benieuwd. Je hulp wordt zeer gewaardeerd! Wij gebruiken de talkpoeder ook voor onze kinderen, daar zij andere poeders niet verdragen. Ik zou er een busje of 10 van willen kopen.
Arnout Posted August 30, 2018 Posted August 30, 2018 Vermijd marco schreef op 14-8-2014 om 23:11: Klopt, ik houd altijd mm adem in als ik het gebruik. Schijnt net zo slecht te zijn als fijnstof. Talk is inderdaad fijnstof, en vroeger was talkpoeder meestal vervuild of zelfs bewust gemengd met het asbest dat in dezelfde mijnen gedolven werd. 1
jos schenau Posted August 31, 2018 Posted August 31, 2018 Als ik soms talkpoeder gebruikt (Kruidvat menthol) gebruik ik eerst aluin. Vervolgens afdrogen. Dan de talkpoeder en als deze Opgedroogd is met een zachte handdoek de talkpoeder verwijderen. Je heb dan een zeer zacht gezicht Dan verder afmaken met AS balsem en een Aftershave shave.
jos schenau Posted August 31, 2018 Posted August 31, 2018 Ja sorry ik vergeet een stapje. Uiteraard eerst de aluin afspoelen en het het moest zijn zoals mijn goede vader zei met een zachte ,liefst warme handdoek ,het gezicht soepel wrijven.
shadowman12 Posted March 21, 2019 Posted March 21, 2019 Bij een droge huid is talkpoeder trouwens niet aan te raden. Ik doe het soms na het scheren, mijn barbier ook, het kalmeert en verfrist de huid. De kalmerende werking van talkpoeder zorgt ervoor dat er minder kans is op wondjes, rode bultjes of een geïrriteerde huid. Het voorkomt ook de kans op ingegroeide haren en helpt donkere stoppels te maskeren ChrisVanMeer schreef op 20-8-2018 om 20:04: Dank! Dan was het bij BdF. Helaas hebben ze deze niet op voorraad. Ik ga eens bij de leverancier kijken. Ben benieuwd naar de verzendkosten. Inmiddels weer op voorraad bij BdF
ChrisVanMeer Posted March 21, 2019 Posted March 21, 2019 shadowman12 schreef 54 minuten geleden: Inmiddels weer op voorraad bij BdF Top, ik heb nog wel een voorraadje Aanradertje voor mensen met een gevoelige huid.
Barbiere di Figaro Posted March 28, 2019 Posted March 28, 2019 We hebben ook nog de aloe vera: Medal aloe vera
Tav Posted April 6, 2019 Posted April 6, 2019 Heb dit een paar keer gebruikt maar niet overtuigd van de voordelen, welk merk is hiervoor het beste voor als ik het nog eens wil proberen
Recommended Posts