Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben Arie (de gebruikersnaam "Arie" is helaas al in gebruik... :(), ik ben bijna 35 jaren jong en na een jaar of twintig maak ik eindelijk de overstap naar het klassieke scheren met een krabbertje.

Ik ben een jaar of twintig geleden begonnen met het scheren met verschillende Philips scheerapparaten. Een jaar of tien geleden als ik het mij goed herinner, toen mijn toenmalige Philips scheerapparaat de geest gaf, ben ik overgestapt naar een Gillette Mach 3 (Turbo) in combinatie met scheergel/scheerschuim uit een spuitbus van onder andere Gillette, Nivea en DVH.

De volgende stap was voor mij van een spuitbus naar echte zeep. Mijn vader gebruikt al zeer lang een scheerkwast en een jaar geleden denk ik heb ik een simpele scheerkwast en scheerzeep aangeschaft van DVH, wat mij best goed is bevallen. Met scheerzeep en een scheerkwast scheer ik mezelf gladder en heb ik ook minder last van irritatie.

Het is elke keer een stapje vooruit en een krabbertje is voor mij de volgende stap in de wereld van het scheren. Ik heb daarom gisteravond een Edwin Jagger DEL89LI14bl scheermes besteld, die als het goed is morgenochtend bezorgd zal worden.

DEL89LI14bl.jpg

Mijn simpele scheerkwast van DVH is afgelopen week in twee stukken uiteengevallen en ik twijfel of ik wederom een simpele scheerkwast zal kopen komend weekend, of dat ik bijvoorbeeld een Edwin Jagger 1EJ256sds Super Badger scheerkwast zal bestellen, die ik voor een gunstige prijs te koop heb gezien...?

41Dm3E%2BEepL.jpg

Het wordt komend weekend rustig aan oefenen. Ook met scheren. :mrgreen: Op het boodschappenlijstje voor komend weekend staat ook aluin. Een goed middel om ook mijn scheerkunsten mee te evalueren. ;)

Ik hoop op dit forum wat kennis op te doen, mijn vragen kwijt te kunnen en mijn scheerervaringen te delen. :)

Posted

Van harte welkom Arie! De krabber is een goede keuze! De EJ kwast kan ik niet over oordelen helaas. Tip voor de aluin: gewoon het Kruidvat huismerk.

Posted

Welkom. Een tip die ik hier zelf ook heb gehad. Bij t kruidvat de Bartex scheercreme als pre shave gebruiken. Ik vind het super.

Posted

DVH heeft ook een handig aluinblokje. Qua kwast, de Trekpleister verkoopt Omega kwasten voor €4,-

Daar kun je je geen buil aan vallen naar mijn mening. Tip: het handvat kan open, zodat je het wat kunt verzwaren en opvullen.

Posted

Iedereen bedankt voor het warme welkom! :)

Mijn eerste DE scheermes is zojuist bezorgd, dus vanavond of morgenochtend ga ik mijn eerste poging wagen. Ik vind het eigenlijk best wel een beetje spannend en ben bang dat ik mezelf open zal halen. ;)

Posted

Mijn eerste DE scheermes is zojuist bezorgd, dus vanavond of morgenochtend ga ik mijn eerste poging wagen. Ik vind het eigenlijk best wel een beetje spannend en ben bang dat ik mezelf open zal halen. ;)

Mwah ... dat valt reuze mee. Het heet niet voor niets een "safety razor".

Niet op het mes drukken(!), gewoon over je huid laten glijden, en proberen de juiste scheerhoek vast te houden, dan kan er weinig misgaan.

Eerste keren ook vooral niet richten op zo glad mogelijk. Dat komt vanzelf.

Posted
Welkom. Een tip die ik hier zelf ook heb gehad. Bij t kruidvat de Bartex scheercreme als pre shave gebruiken. Ik vind het super.

Dank je wel voor de tip. Als ik binnenkort in de gelegenheid ben zal ik een pot halen.