Jump to content

Rechtshandig VS Linkshandig

LongShave

Recommended Posts

Ik ben rechtshandig maar scheer met beide handen, m'n rechterhand blijft de primaire hand overigens. Ik denk dat ik dat heb opgepikt vanaf het moment dat ik met beide handen de straight ben gaan gebruiken.

Ik kwam er op omdat ik de krabber met mijn rechterhand gebruik terwijl je nagenoeg in alle shave filmpjes op YT ziet dan men met de linkerhand scheert.

Dat was mij ook opgevallen maar ik ben vervolgens tot de conclusie gekomen dat men de spiegel filmt en dat het dus het spiegelbeeld is wat je ziet :) .

Ik scheer me met de DE met de rechterhand. Het open mes hanteer ik tweehandig.

Ik kwam er op omdat ik de krabber met mijn rechterhand gebruik terwijl je nagenoeg in alle shave filmpjes op YT ziet dan men met de linkerhand scheert.

Dat was mij ook opgevallen maar ik ben vervolgens tot de conclusie gekomen dat men de spiegel filmt en dat het dus het spiegelbeeld is wat je ziet :) .

Ik scheer me met de DE met de rechterhand. Het open mes hanteer ik tweehandig.

`

Met dat spiegelbeeld heb ik rekening gehouden. Ze scheren nagenoeg allemaal met links.

Ik ben overwegend linkshandig. De krabber hanteer ik geheel met links, het open mes met twee handen. Daar heb ik met rechts alleen moeite met dwars op de vleug. Daar mis ik iets aan ooghandcoördinatie.

De rest van het leven is links dominant maar volgt rechts aardig. Eigenlijk kan ik met rechts alleen niet schrijven en brood smeren, en met links geen vlees snijden tijdens het eten. Het is dat met links alles, behalve snijden dan, makkelijker gaat.

Hier ook. Krabber met rechts. Open mes met beide handen. Na advies hier zo aangeleerd. Is eerst heel onwennig maar gaat snel goed. Blijf ook overwegend rechts op de lastige stukken. Vooral onder de neus etc.