Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vanochtend heb ik de Cella Eau de Lavande voor het eerst gebruikt. Ik ga niet alle voors en tegen van het flesje (mooi etiket, jammer dat het geen verstuiver heeft) uitgebreid herhalen; die staan al in mijn review van de Cella Classica.

De Cella Eau de Lavande is een bijna kleurloze cologne, in tegenstelling tot de Classica die een geel-oranje kleur heeft. Maar het grootste verschil zit hem in het opbrengen. Natuurlijk is de geur anders, maar ik heb ook het idee dat er veel minder prik zit in de Eau de Lavande. Zelfde ritueel als bij de Classic; een beetje water in het kommetje van mijn hand, paar drupjes Cella erbij (uit een doseerflesje) en verspreiden over mijn gezicht en hals.

Qua geur is dit een echt lavendelwater, en daarmee is eigenlijk ook alles gezegd. Het is wat mij betreft een "simpele" geur. Ik heb hem nu een uur of drie geleden opgedaan, en het is en blijft lavendel. Niet opdringerig, maar wel duidelijk aanwezig (voor mijzelf tenminste). Het is een echt natuurlijke lavendelgeur, en geen combinatie van "lavendel en iets anders" zoals bij veel geuren het geval is. Daardoor ruikt de Cella ook wat "scherper" dan bij veel geuren het geval is. Een beetje ouderwets misschien, maar zeker leuk.

Historisch aardig; in de Victoriaanse tijd was lavendel voor mannen aan het Britse hof de enige geaccepteerde geur.

Samenvattend: prima keuze voor wie van lavendel houdt. Wie liever een andere geurencombinatie heeft kan beter even verder kijken.

Posted

Bump vanwege onbekendheid (en omdat het nog in augustus gepost is). Kwam hem net tegen op Maguires Barbershop.

Overigens is dit geen aftershave. Er zijn uitzonderingen zoals Alt Innsbruck, en as's met de kwaliteit van een cologne, maar in principe moet een eau de cologne of ea de toilette niet op het gezicht gedragen worden, tenzij hij ingrediënten heeft die de huid helpen na het scheren (aloë vera, toverhazelaar, etc). Je lengde het aan met water en dat is best slim en op die manier zal het vast goed kunnen, ook erg economisch. Op de hals of bovenkant borst en/of polsen is over het algemeen het beste voor iets wat je draagt puur voor de geur.