Jump to content

Recommended Posts

Posted

Misschien kunnen wij een Shaving Society Scheerkwast ontwerpen en door BDF, Henk of een ander bedrijf in productie laten nemen.

Ik ben voor!

full24437130_zpsafacf74f.jpg

Posted
Dat is een leuk idee!

Wellicht een optie om het logo van shaving society op de kwast te laten drukken.

Een bijpassende krabber zou ook leuk zijn.

Goed idee van het logo met een bijpassende krabber!

Posted

Is dat wel interessant, vanwege de lage aantallen? Mijn gok is dat je niet meer dan 50 kwasten verkoopt (als het al zoveel is).

Posted

Gut-rasiert.de heeft dat in het verleden ook gedaan. Geen idee wat voor aantallen het geworden zijn, maar kwast krabber en straight zijn er geweest. Er moet dus wel iets mogelijk zijn, voor beperkte aantallen.

Posted
Is dat wel interessant, vanwege de lage aantallen? Mijn gok is dat je niet meer dan 50 kwasten verkoopt (als het al zoveel is).

Dat hangt ervan af wat de productiekosten zijn. Misschien iets voor Henk's Scheerkraam of wellicht weet Eric van BDF een goed adresje.

Posted

Hoi mannen,

De ideeën volgen elkaar snel op...

Wij hebben natuurlijk contacten met Semogue, die ook best wel veel voor bijvoorbeeld facebook-groepen doen, maar dan is altijd de vraag, hoeveel we als forum af willen nemen en wat het dan nog mag kosten. Ik denk dat de rpijzen van de kwasten misschien niet zo veel verschillen van de gangbare prijzen.

Misschien dat we via TFS nog een kwast van Mondial zouden kunnen krijgen, want ik vind dat persoonlijk mooie kwasten, maar dat is geen zekerheidje.

Semogue evenmin hoor, dus dit is een wat lastig verhaal vanwege de onzekerheid over aantallen, consensus over welke soort en kleur etc. etc.

Misschien eerst maar een soort interessepeiling voor soort en acceptabele richtprijs?

Posted

Semogue doet in ieder geval kleine oplages, maar op welke voorwaarden en welke prijs is natuurlijk maar de vraag. Er zij meerdere fabrikanten die dat doen voor zover ik weet.

Ik zou het in ieder geval erg leuk vinden om een "eigen" kwast te hebben.

Posted

Ik vrees inderdaad dat je de 50 bijlange niet haalt en dan wordt het moeilijk om iemand te vinden die ze wil maken, maar de poll zal dat wel uitwijzen, proberen kost niks hé.

Het grootste probleem is niet denk ik het aantal leden die er eentje wil hebben maar dan komt het ..... de ene wil een varken, de andere een das en nog een andere een synthetische. Zonder het te hebben over hoe groot de knot is, vorm en kleur van het handvat, etc.....

Posted

Hoe doen de buitenlandse fora dat? Gaan die ook bakkeleien over welke maat of soort knot en handvat? Ik denk eerder dat je een peiling moet houden over welke soort knot, en dan meeste stemmen gelden. En dan doe je volgend jaar een andere soort. Ik denk dat, afhankelijk van de prijs, zo'n eigen LE kwast toch wel verkoopt.

Posted

Die B&B boar is toch ook al jaren hetzelfde? Ik denk dat er inderdaad gestemd moet worden en dan geen gezeur.

Als het niet naar wens is gewoon niet bestellen.

Je kan bij Omega ook niet achteraf zeuren dat je het handvat van je 10019 eigenlijk te licht vindt.

Er is vast wel iets wat het grootste gedeelte van ons goed vindt.

Posted

De populatie bij B&B bijvoorbeeld is veel groter dan bij ShaSoc.

Mijn interesse zou vooral uitgaan naar een synthetische kwast.

Posted
Die B&B boar is toch ook al jaren hetzelfde? Ik denk dat er inderdaad gestemd moet worden en dan geen gezeur.

Als het niet naar wens is gewoon niet bestellen.

Je kan bij Omega ook niet achteraf zeuren dat je het handvat van je 10019 eigenlijk te licht vindt.

Er is vast wel iets wat het grootste gedeelte van ons goed vindt.

Helemaal mee eens!

Posted

Heb dit balletje al eens (vergeefs) opgegooid ...

Ben nog steeds voor een clubkwast - alles wat er uit de bus komt is OK wat mij betreft, hoewel mijn voorkeur uit zou

gaan naar een synthetische (pur tech) met een taille van 25 mm en een borstelhoogte zo in de buurt van 54 mm .. :D

Posted
Leuk idee! Ik doe mee. Persoonlijk zou ik gaan voor een silvertip, maar ik sta open voor andere opties.

Kijk dat is nog eens een eerste post ;).

Ik ben ook wel voor een synthetische kwast. Heb alleen badgers nu.

Posted

Dat hangt ervan af wat de productiekosten zijn. Misschien iets voor Henk's Scheerkraam of wellicht weet Eric van BDF een goed adresje.

Nou, als je met de hand draait is 50 kwasten best een hoop. En dan krijg je ook nog eens 50 niet helemaal identieke handvatten (niet dat iemand dat ziet, tenzij je samenkomt om de kwasten te vergelijken...).

Posted

Nu Rod Neep blijkbaar ook 2 band knots plaatst begin ik weer te twijfelen. Ik vind alleen maar 1 van de 4 handgrepen acceptabel, de andere 3 zijn echt mijn kopje thee niet. Uitvoering 3 zou mijn keuze zijn, in mammoetivoor of misschien ook wel Briar burl.

Pfff, lastig.

Posted
Nu Rod Neep blijkbaar ook 2 band knots plaatst begin ik weer te twijfelen. Ik vind alleen maar 1 van de 4 handgrepen acceptabel, de andere 3 zijn echt mijn kopje thee niet. Uitvoering 3 zou mijn keuze zijn, in mammoetivoor of misschien ook wel Briar burl.

Pfff, lastig.

doen! ;)

Posted
Zag dat jij ongeveer dezelfde voorkeur hebt?

ha, inderdaad! het is of deze keuze of weer doorsparen voor een eigen custom of een Thater.. die al lang op mijn lijst stond dus dit is een mooie kans.

overigens vind ik het wel een meerwaarde dat de kwast vanuit Shaving Society komt. hoop wel dat het wordt doorgezet (in nog een kwast) zodat het voor iedereen bereikbaar wordt via semogue of omega oid.

Posted

Volgens mij is de huidige prijsvoorstelling beter dan wat we eerst hebben gehoord. Als ik dan kijk naar het model dat nu een aantal zouden willen en de kwaliteit haar daarbij, dan is het ook wel raar / onhandig om bijvoorbeeld voor € 30,- minder een alternatief te hebben van bijvoorbeeld Semogue.

Misschien wordt de Rod Neep kwast nog wel goedkoper als er meer instappen.

Overigens is men bij Semogue nu op vakantie denk ik, want op ons verzoek voor prijzen / mogelijkheden / oplage is nog niet gereageerd.

Posted
Zag dat jij ongeveer dezelfde voorkeur hebt?

Ik ook in ieder geval.

Alleen de derde gaat nog wel, de rest vind ik ronduit lelijk! Ik heb bij Henk veel mooiere handvatten gezien.

Ik zou in ieder geval niet zoveel geld aan die handvatjes uitgeven. Blij dat ik niet mee doe ;)

Als voor de goedkopere variant ook alleen dit soort handvatjes te kiezen zijn dan pas ik bij voorbaat.