Robert79 Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 Na al een aantal mesjes van deze gebruikt te hebben kan ik zeggen dat dit een van mijn favoriete mesjes zijn.Omdat er een aantal benamingen voor deze zijn zoals "Blue Labs" noem ik het maar "Super Blue" omdat er op het mesje "super" staat. Deze mesjes worden geleverd in een klein maar handig doosje van 100 stuks en ieder mesje is verpakt in een blauw papiertje en enig minpunt is dat ze niet verkrijgbaar zijn in een blister van 5 of 10 stuks.Dus als je er bijvoorbeeld maar 10 wilt, dan krijg je 10 losse voor ongeveer €3 Het belangrijkste is het mesje zelf.Na ze al is geprobeerd te hebben in een aantal van mijn krabbers kan ik zeggen dat dit een prima mesje is.Persoonlijk vind ik hem het lekkerst in een Weber of Edwin Jagger maar dat is ieder voor zich. De eerste paar strookjes scheren kunnen wat weerstand bieden maar daarna is het of het mesje glijd en bied het 't beste op als het aankomt op smooth en comfort. Conclusie, een zeer scherp mesje wat erg constant is met behoud van scherpte en een uitstekende prijs als je besluit een bulk van 100 te nemen.Heb je een gevoelige huid ? dan is dit een uitstekende keus en kan je geen miskoop doen.
marco Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 Ook mijn favoriet. Had niet verwacht dat iets mn Polsilvers kon verslaan, maar is toch heel goed mogelijk
Robert79 Posted August 11, 2014 Author Posted August 11, 2014 Mijn favo mesje. Net weer 100 besteld. Hoeveel heb jij er dan ?
LongShave Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 Mijn favo mesje. Net weer 100 besteld. Hoeveel heb jij er dan ? Genoeg voor mezelf en genoeg om andere mensen een plezier mee te doen
Robert79 Posted August 12, 2014 Author Posted August 12, 2014 Ik wil nog wat toevoegen over de Personna blue. En dat is dat ik hem heel goed vind als je m als nieuw voor het eerst gebruikt in de EJ maar in de 3e beurt minder want in de 3e scheerbeurt krijg je moeite in de hals of in de kaaklijn. Dit mesje werkt in de 3e beurt wel uktstekend in een Mekur Progress op stand 3 of in een Weber.
Johan Posted August 12, 2014 Posted August 12, 2014 Zijn dat de Personna mesjes die in de ASR-fabriek(en) in Amerika gemaakt worden? Ik ben al jaren fan van de "Made in Israel" cartridges en mesjes. Ik vind ze glad scheren, en ze gaan lang mee (bij mij).
Timbo35 Posted August 12, 2014 Posted August 12, 2014 persoonlijk is dit mesje erg smooth, maar niet al te scherp.
marco Posted August 12, 2014 Posted August 12, 2014 Deze komen inderdaad net als de med preps uit de vs.
Mesmer Posted August 14, 2014 Posted August 14, 2014 Zijn dit de Hema mesjes? Volgens mij niet. Zelfde fabrikant maar andere fabriek.
Johan Posted August 14, 2014 Posted August 14, 2014 Zijn dit de Hema mesjes? Nee, dit zijn de mesjes uit de ASR fabrieken in Amerika.
marco Posted August 14, 2014 Posted August 14, 2014 De Hema mesjes komen toch ook uit Israël? Waar hangt die talibeard nou weer uit als je hem nodig hebt?!? Harrie kwam enthousiast terug en is sneaky weer vertrokken.... Niet echt handig, zo'n forum waar de mesjes-wiki constant pleite is
Johan Posted August 14, 2014 Posted August 14, 2014 De HEMA mesjes komen uit Israel inderdaad. Vroeger verkocht de MIRO dezelfde mesjes. Dat was voordat de fabriek werd overgenomen door Personna (later ASR).
Robert79 Posted August 14, 2014 Author Posted August 14, 2014 Ik dacht maar dat weet ik niet helemaal zeker, dat Harrie een keer schreef dat de Reds en de Hema's uit dezelfde fabriek kwamen, maar dat die twee verschillende variabelen hebben dus ook iets anders scheren.Maar wist niet zeker of het Harrie of iemand anders was.
Julyan Posted August 14, 2014 Posted August 14, 2014 Die uit het 100-pack worden zover ik weet inderdaad personna "labs" genoemd en in Amerika gemaakt. De personna "meds" ook deze ondergaan echter nog een extra proces. Sommige mensen zeggen verschil te merken tussen de labs en meds, anderen zeggen dat ze voor hun identiek scheren. De andere personna's worden in Israel gemaakt. De labs zijn prima mesjes en vaak goedkoop te vinden op ebay en dat is een goeie combo!
Robert79 Posted August 16, 2014 Author Posted August 16, 2014 Ja, dat van die meds, daarvan heb ik gelezen dat die met een soort gas behandeld worden en dat is voor sterilisatie.Dat schijnt het enige verschil te zijn. Die anderen Personna's uit Israel zijn deze Hoewel ze uit totaal verschillende landen komen, vind ik ze bijde even goed en kan ook niet zeggen, welk het meest constant zijn.
Julyan Posted August 16, 2014 Posted August 16, 2014 de kleine blauwe packjes en dispensers komen volgensmij ook uit israel
talibeard Posted August 16, 2014 Posted August 16, 2014 De Hema mesjes komen toch ook uit Israël?Waar hangt die talibeard nou weer uit als je hem nodig hebt?!? Harrie kwam enthousiast terug en is sneaky weer vertrokken.... Niet echt handig, zo'n forum waar de mesjes-wiki constant pleite is Was effe op vakantie....Sorry hoor! Al beantwoord, maar de HEMA mesjes komen uit idd Israël net als veel andere Personna mesjes. De Labs en de Meds komen wel uit de USA, tenminste volgens de verpakking, maar het zou me eigenlijk ook niet verbazen als ze bv alleen maar omgepakt worden of zo. Ik vind de verschillen tussen de Meds en de red IP's in ieder geval erg klein; ze zijn duidelijk familie. UEKAZ maar van Personna vind ik de HEMA mesjes tot nu toe het prettigste.
Robert79 Posted August 16, 2014 Author Posted August 16, 2014 de kleine blauwe packjes en dispensers komen volgensmij ook uit israel Ja, deze schijnen voor de engelse markt bestemt te zijn.Ik heb beide versies en weet dat alleen de mesjes identiek zijn van elkaar zijn. In de amerikaanse versie zitten de mesjes in een kartonnen doosje van 5 stuks verpakt en is het mesje voorzien van een rood papiertje. In de Engelse variant zitten ze in een plastis blistertje per 10 stuks en ieder voorzien van een wit papiertje.
kobus36 Posted February 12, 2015 Posted February 12, 2015 Is voor mij ook een mesje dat ik graag gebruik. Ik heb deze van snuff bij mijn aankoop erbij gekregen. Om te proberen samen met een aantal andere mesjes. Bij dit mesje nergens last van en de rest scheer ik me open of irritaties. Heb nu de laatste in gebruik. Dus zal internet eens afspeuren.
Johan Posted February 13, 2015 Posted February 13, 2015 UEKAZ maar van Personna vind ik de HEMA mesjes tot nu toe het prettigste. UE is inderdaad A, want van de "Made in Israel" mesjes bevallen de "Personna Platinum Chrome" mesjes mij het beste.
Recommended Posts