Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Kropp 11/16 square point

- Jerusalem silvertip

- Klar Kabinett

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Kruidvat asb

Vandaag de tweede beurt voor deze Kropp, en ook dit keer is ze met vlag en wimpel geslaagd. Een heerlijke, soepele scheerbeurt, die in drie passes een goede DFS gaf.

De aluin gaf hier en daar wat prik, wat de Pinaud op zijn sloffen overtrof. Gelukkig was de asb onder handbereik om de boel te sussen.

Posted

Vanmorgen weer eens de krabber gepakt, het mes van gisteren avond was niet scherp genoeg voor een sociaal geaccepteerd resultaat.

- Fatip & Astra

- Self made badger kwast

- Proraso Groen preshave

- ToOBS Jeremyn Street

- Proraso Groen ASB

- Viktor & Rolf Spicebomb

Posted

vMSadr8l.jpg

Zo, het is Maandag. Begin van een nieuwe week!

Dus ook weer tijd voor een nieuwe shave!

It's been a while, i know, maar we hebben allemaal nieuwe producten om te gebruiken, dus dat zal het wel een beetje goed maken ;)

Setup:

Merkur 34C HD met Ladas mesje (1)

Whippeddog 24mm Silvertip

HTGAM/WSR Chocolate Bourbon

Pinaud Clubman Aftershave Lotion

En in het haar vandaag: Uppercut Deluxe Pomade

Vandaag 1 van de Ladas mesjes die ik van Scott heb gehad weer ingezet. Zijn fijne scherpe mesjes, maar toch heel lekker smooth. En samen met de Merkur een hele fijne combinatie.

De kwast is ook een nieuwe in de collectie. Had m eigenlijk besteld bij Whippeddog met verlaagde knot, maar gekregen in normale versie. Geen ramp, is alsnog een superfijn kwastje. En met 24mm echt geen kleine jongen. Fijn zacht haar en een lekker handvat. Wat Silvertip aangaat, behoorlijk bang for buck kwastje.

Op het moment ben ik de kwast nog aan het inwerken, hij verliest zo nu en dan nog wel eens wat haartjes (wat normaal is met een nieuwe kwast).

Backbone van de kwast is niet geweldig, maar beter dan mijn Henk's Scheerkraam Custom Silvertip. It's do-able!

Hij neemt ontzettend veel water op en kan enorm veel zeep vasthouden.

De flow-through van de kwast is niet geweldig, das 1 van mijn weinige aanmerkingen.

Hij houd de zeep te veel vast en laat eigenlijk te weinig eruit komen. Zou absoluut beter kunnen. Maar goed, it does the job :D

En dan nu de zeep. Deze heb ik een poosje terug binnen gekregen. Gekocht omdat ik zeer benieuwd was naar de geur. Met de zepen zelf heb ik wel wat ervaring, ik heb hier de Cavendish en de Pumpkin 3.14 en Peach Seduction liggen.

De eerste keer dat ik het blik open trok, de geur die los kwam, ik moest echt aan Toffifee denken met een dikke hint naar vanille.

Nu ik de zeep al een aantal keer heb opgeschuimd en heb laten drogen is de geur wel wat anders geworden.

Het subtiele chocolade luchtje is wat meer aanwezig geworden en de vanille wat meer naar de achtergrond gegaan.

Het ruikt nog steeds zoet, naar een chocolade achtige toffee, maar niet meer dat overdreven vanille erboven op.

Heel zachte geur, erg uniek, ERG lekker!

Opkloppen gaat echt super gemakkelijk met deze zepen. Het beste is om ze eigenlijk te voorzien van een klein laagje warm water bovenop, dat even een minuutje ofzo te laten staan en dan schuim ervan te kloppen. Dan komen de oliën in de zeep los en komt ook de geur het beste tot zijn recht.

Door het formaat van de puck (die is echt HUGE) is het opkloppen met grote diameter kwasten ook helemaal geen probleem.

Schuim wat er vanaf komt is echt superdik en zwaar! Heerlijke geur en uitstekende slickness. Erg fijne zeep!

Het scheren kan ik vrij kort over zijn, dat ging prima.

3 passes zonder enige ellende gedaan.

Alles weer mooi glad en de eerste haartjes voor m'n goatee heb ik laten staan :D Dus over een week of 3 a 4 zal ie er wel weer compleet zitten :P

De Pinaud Clubman kennen de meesten wel inmiddels, die is niet echt nieuw meer :P Had deze erbij gepakt omdat ik toch dat erg lichte Zwitsal achtige geurtje wat er vanaf komt, het beste vond passen bij de hele setup. Kleine sting bij het opdoen en daarna blijft alleen het lekkere geurtje nog hangen. Verzorgt prima!

En dan komen we nu aan bij het haar.

Van Lennart een pot Uppercut gekregen om eens te proberen.

En DAMN dat spul is lekker! :D

Ziet er leuk donkerrood uit, ruikt een beetje cocos/vanille achtig en is echt sterk spul :D

Normaal heb ik met de meeste waterbased pomades 3 flinke vingertoppen nodig om m'n haar te doen zoals ik wil.

Hiermee ben ik met 4 HALVE vingertopjes klaar.

En dan moet ik nog snel zijn ook met in model brengen, want het droogt vrij snel op. En als het opgedroogd is, gaat het geen kant meer op! :D

En aan het eind van de dag zit het nog steeds gewoon goed en blijft gewoon goed uitspoelbaar met water.

Wat wil je nog meer?

Ideaal spul :D

Anyway, dat was m weer voor vandaag. Vanaf Woensdag zal ik weer mijn normale scheerschema aanhouden en gaan jullie nog meer nieuwe spulletjes zien :)

Fijne Maandag allemaal!

Posted

vandaag maar weer eens scheren

normaal grijp ik gemaks zuchtig naar mijn muhle kosmo synthetic maar het word tijd dat andere kwasten wat aandacht krijgen. vandaag de kwast die ik bij het baume pakket had gekregen. na een paar minuten weken in warm water nog best scritchy maar nog niet vervelend. misschien moet ik hem langer weken. dit is misschien de tweede keer dat ik hem gebruik dus geen idee of badgers zoals boar tijd nodig hebben om beter te worden.

als zeep voor het TFS Linea Intenso "Ginestra di Taormina" de geur hiervan is heel licht viel me niet echt op de lather heb ik denk ik net iets te veel water gedaan het was iewat te schuimig. moet ik nog wat mee expirimenteren.

Krabber: weber met bulldog handle

mesje: Polsilver Super Irridium

zeep: TFS Linea Intenso "Ginestra di Taormina"

post shave: Aluin

ASB: Simpson

Posted

Vanmorgen was het weer ARKO-dag :)

Schick Krona krabber

Personna PC mesje

Omega "di attrazione" kwast

ARKO zeep

Pitralon Original AS

Posted

Merkur Progress short handle

Personna super blue

Muhle Silvertip fiber

AOS Pre-Shave oil

scheerzeep BDF Classico

ASB TFS Bergamotto Neroli Forte

DFS in 2passes :D

Posted

Omega 10019

Proraso groen

EJ de89l

Polsilver

Prorasosage Rub

Gillette aftershave gel.

Niets bijzonders vandaag, maar het is dan natuurlijk ook maandag....

Door de sotd van lampie ben ik toch nieuwsgierig geworden naar de clubman.

Waar ruikt dit nog meer naar behalve zwitsal?

Posted

Ik vind het in de verste verte niet naar Zwitsal ruiken. Waar wel naar kan ik je ook niet zeggen maar geen Zwitsal. (Met een baby in huis kan ik het weten ;))

Ik weet eerlijk gezegd nog niet of ik Pinaud Clubman nou lekker vind ruiken of niet. Ik bewaar hem nog even tot de winter, ik denk dat het dan meer tot zijn recht komt.

Posted

Zwitsal herken ik er ook in de verste verte niet in. Een lichte geur vind ik het al helemaal niet maar het zal wel een gevalletje UEKAZ zijn :D

Posted

Turkse varkenshaar (Lider 1),

EJ classic soap Sandelwood,

Gillette Black Beauty Long Handle,

Astor_Stainless 3e x

Floid Mentolado,

Harkos® ASB,

BBS,

De combi Gillette Black Beauty Long Handle met de Astor_Stainless, voor de 3e x gebruikt. Zoals te verwachten, gedroeg deze combi zich vergelijkbaar met die van gisteren, het mesje in de slim adjustable. Vandaag in de Long Handle op 6, dus een klikje hoger als gisteren en het iets langere handvat, maken net even een verschil, maar in essentie, geen groot onderscheid, immers de kop is identiek. Mesje behoudt goed zijn snit.

De EJ classic soap Sandelwood met Turkse varkenshaar (Lider 1) was even knoeien. Grote kwast in klein bakje, maar uiteindelijk door met drie vingers de haren bij een te houden, toch voldoende van de harde zeep opgenomen om een rijk schuim mee te kloppen.

Uiteindelijk is het mijn doel om alle materialen een keer in onderlinge samenhang te hebben gebruikt om overeenkomsten en verschillen te bekijken en uit te vinden, waar ik afscheid van ga nemen om de voorraad overzichtelijk te houden. Dit is echter nog wel een paar maanden durend traject. Dan dus ook de grote kwast in het kleine bakje als experience.

Posted

Het is idd geen Zwitsal-luchtje, maar ik kan me wel voorstellen dat die associatie wordt gewekt. Ik heb 'm zelf ook, en vind 'm erg lekker. Krijg er een beetje een klassiek gevoel bij. Je moet 'm maar gewoon ruiken Marco :D . Bestellen dus (of een sampletje?) ;)

Posted
Jajajaja, bestellen...

Maar ergens een sampletje scoren lijkt me beter. ;)

Paul Kox in Breukelen verkoopt samples van oa Pinaud.

Posted

balea das, speick stick, Ferd Herberz Palmera, aluin, alcolado glacial.

Heerlijk toch die Palmera.

Posted
balea das, speick stick, Ferd Herberz Palmera, aluin, alcolado glacial.

Heerlijk toch die Palmera.

Hoe bevalt de Alcolado Glacial?

Posted

3e shave met worldmaster, wat een fijn mes is het geworden door Jnat!

- worldmaster 5/8" Otto busch

- EJ pure bristle kwast

- BDF Exclusivo

- Nivea ASB sens.

Posted

- Böntgen & Sabin 6/8

- HJM das

- TFS tabacco verde forte

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- TFS tabacco verde forte asb

Vandaag de Böntgen & Sabin weer aan de beurt. Ook dit is een heerlijk mes. Soepel, wendbaar en door de Schorkopf (met iets afgeronde punt) ook uitstekend geschikt voor de hoekjes en het precieze werk. Na drie passes een goede DFS.

De aluin geeft hier en daar wat prik, maar wordt overtroffen door de sting en warme gloed van de Pinaud. De tabacco verde forte asb mag vandaag de boel op heerlijke wijze afsluiten.

Posted

LiJüN silvertip 3 band,

Udder Delight Unscented,

Fatip Grande,

Astor_Stainless 4e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

BBS,

De combi Fatip Grande met de Astor_Stainless, voor de 4e x gebruikt. Voelde in de Fatip met de Astor geen trek, maar hij liep ook niet echt zacht en soepel. Was ik te haastig of wordt het mesje toch minder.

De Udder Delight Unscented met LiJüN silvertip 3 band gaf weer een overvloedig schuim. Wat een lekker zeepje is dit. Jammer dat het hier niet te koop is.

Posted

Geïnspireerd door Moxie66:

Semogue Barbear Classico Texugo

DR Harris Lavender

Merkur Progress

Polsilver Super Iridium

Myrsol Agua balsamica

Uitstekende combi, deze zeep en aftershave!

Posted
Vanmorgen was het weer ARKO-dag :)

Schick Krona krabber

Personna PC mesje

Omega "di attrazione" kwast

ARKO zeep

Pitralon Original AS

Een herhaling van gisteren, met uitzondering van de AS.

Vandaag heb ik REWE ASB en Cella Classica cologne gebruikt.