Lampuhkap Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Vrijdagavond samen met Lennart van Pomade-Online op bezoek geweest bij Gentlemen's Barbershop te Amsterdam. Lennart is daar aan het leren om Barber te worden. En ik mocht model/proefkonijn zijn Dit is voor mij de eerste keer dat ik een Barbershop bezoeken zou en ook de eerste keer dat ik een 'hot towel shave' krijg van een ander. Spannend! De heenreis was al relaxt Eigenlijk bar weinig stilgestaan onderweg naar Amsterdam (had wel verwacht langer in de file te staan), lekkere lading metal door de auto en zacht tikkende regen op de ruiten. Stonden echt binnen no time eigenlijk op plek van bestemming. Van buiten valt meteen het grote logo van de shop op de ruit op en de verlichte barberpole Eenmaal binnen in de kleine zaak valt toch de lekkere sfeer wel op. Lekker muziekje op de achtergrond, barretje waar je aan kan zitten en een kast vol pomades, zepen, shampootjes. Overal hangen foto's en posters van barbershop gerelateerde dingen en er hangt een lekker, Osage Rub-achtig luchtje in de zaak. Klein, knus zaakje, i like that Bij binnenkomst werden we te woord gestaan door Mariëlle, de zakenpartner van Ian. Die vertelde ons dat de barbers Ian en Max waren in een zaakje om de hoek even waren eten, dus die zijn we even op gaan halen. Ian is de grote vol getatoeëerde, ruige Amsterdammer en Max de zachte Italiaan. Prachtig accent heeft die man trouwens Allebei hele aardige gasten! Anyway, daarna gezamelijk terug naar de zaak gelopen. Daarna werd de zaak afgesloten en kon het avontuur beginnen! Eenmaal boven word ons beiden wat te drinken aangeboden en worden de eerste voorbereidingen getroffen! Ik had expres voor deze dag 5 dagen baard laten staan en al aangegeven dat voor het leerproces, ik mijn goatee wel op wilde offeren Dus ik werd eerst voorbehandeld met de tondeuse om alles wat in te korten. Bubaai goatee! See you in a few weeks! Daarna werd mijn gezicht grondig gereinigd met beard soap van Dr. K en daarna ging de Proraso pre-shave erop die goed in het gezicht gemasseerd werd en daarna de heerlijke warme handdoeken erop! Vervolgens ging Lennart de Feather Artist Club laden met een vers mesje en Proraso Sensitive scheerzeep opkloppen met echt een JOEKEL van een Omega Silvertip! (Mijn gok ligt ergens rond de 26mm Silvertip, echt huge) Lekker zachte kwast met nog best wat backbone voor een silvertip kwast Vervolgens ben ik keurig geschoren. Ik had begrepen dat dit Lennarts 2e les was, maar je zou denken dat ie dit veel vaker gedaan heeft. Hij heeft het scheren van een ander, vrij goed in de vingers zitten. Tuurlijk, er zijn altijd verbeterpuntjes, maar over het algemeen was het netjes gedaan! Impressive! Vervolgens mocht Lennart nog aan m'n haar door, onder begeleiding van Ian en Max. In eerste instantie werd de pomade uit het haar gekamd en zachtjes aan begonnen met wat grover tondeusewerk. Maar ik had m'n Bona Fide Fiber er vrij dik in zitten, dus dat ging allemaal niet lekker genoeg en moest het er eerst uit. Haar werd netjes gewassen met een huismerk shampoo, die overigens heerlijk rook. Daarna ging het knipwerk verder. Alles werd keurig uitgelegd, voorgedaan en Lennart mocht het afmaken. Ook hier, niets te klagen. Is allemaal prima gedaan! Haar zag er weer strak uit. Vervolgens werd m'n haar droog geföhnt en werd het gestyled met Bona Fide Superior en met als topper Layrite Super Shine Zag er echt nice uit Jammer dat er geen foto's van het eindresultaat zijn. Al met al een hele leuke ervaring gehad! Nog met Lennart een trade gehad, hij een TFS Mandarino & Spezie en een BdF Raffinato zeep en ik 2 potjes pomade (Steadfast en Uppercut) Thanks heren, voor de leuke ervaring!
efsk Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Goed verhaal Lampuhkap! Is toch een mooie ervaring, zoals je het beschrijft. Geheel offtopic: wat voor metal in de auto?
cutthroat Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Mooi verhaal! Bedankt voor het delen. Enne....zo'n joekel van een silvertip heb ik ook. Heer-lijk! Superzacht met redelijk veel backbone.
Jock Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Geweldig ziet het eruit. Bedankt voor de mooi verslag
Noxa Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Leuke foto's! Lijkt me ook wel leuk om eens iemand anders te scheren.
Barbiere di Figaro Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Mooi verslag en geweldig dat je als proefkonijn mee kon! Het is ook wel heel leuk om te zien, dat voor een forum als dit, de gebruikte spullen allemaal herkenbaar zijn of waarschijnlijk bij velen gewoon zelf in bezit, terwijl er voor de leek op dit gebied echt een wereld zou opengaan met zo'n enorme silvertip, speciale preshave en zelfs een zeep die specifiek voor de gevoelige huid is. Lennart, succes! Lampuhkap, bedankt!
marzman Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Leuk verslag. Je hebt je lekker laten verwennen
marco Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Heeft ie nou gewoon je goatee er af gejast? Dat is al de tweede keer sinds ik hier lid ben, maar vorige keer voor een weddenschap. Leuk verslag!
Guest Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 Leuk verslag. Is zo lekker om je keer te LATEN scheren, achterover in de stoel en genieten.
pomadeonline Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 (edited) Super leuk dat je mee wou als model. Heb me ook zeer vermaakt en je bent natuurlijk altijd welkom wanneer ik straks volleerd barber ben (of evt. eerder als model). De scheerzepen bevallen ook super. Nogmaals, thanks! Edited August 11, 2014 by Guest
Lampuhkap Posted August 11, 2014 Author Posted August 11, 2014 Langskomen zodra je volleerd barber bent, daar kun je wel op rekenen ja En als model, je weet me te vinden !
Recommended Posts