Jump to content

Recommended Posts

Posted

Met het bezit van meerdere DE messen en kwasten komt het probleem van opbergen. Nu "pik" ik steeds meer en meer ruimte in de badkamer in voor mijn verzameling scheerspullen maar dat is niet een mooie oplossing.

Zijn er ook standaards voor meerdere DE messen, 4 of 5 op een rij?

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan op internet.en kwam (alternatieve) ideeën tegen.

Pipe Rack 1

big-six-pipe-rack-pr6.jpg

Pipe rack 2

Jobey_Pipe_Rack_3_Pipes_SP123_Side_WM__46216.1356031680.350.350.jpg

Safety Razor Stand Made by Eagle Design:

2202_01.jpg

DSC_0248_zps9c1bb6bf.jpg

Tevens heb ik enkele houtbewerking bedrijfjes (incl start-ups) gemaild met de vraag of zij dit voor mij kunnen maken.

Posted

Die houtbedrijfjes lijken mij de beste oplossing als je zelf in staat bent om ze een ontwerptekening te bezorgen van hoe je het zelf liefst zou willen hebben?

Wat op de foto's te zien is zijn ook veelvuldig toegepaste dingen en voldoen ook prachtig

Posted

Lijkt me een goed plan!

Vooral met jouw verergerende verslaving....

Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!

Posted

Een houder voor stempels kun je hier ook goed voor gebruiken. Ze zijn (of waren) er zelfs in een soort caroussel met meerdere verdiepingen.

Posted

Ik zit zelf toevallig aan zoiets voor m'n open messen te denken. Heb wel wat kant en klare oplossingen gezien, maar die zijn niet te betalen.

Posted

zelf maken is vrij makkelijk met een speedboor en wat plankjes.

ik gebruik een reageerbuishouder ooit gekocht bij een kookwinkel... kunnen 6 krabbers in.

Posted
Je zou eens contact op kunnen nemen met Klaas de Groot :

https://www.facebook.com/wijmakenalles?fref=ts

Die maakt de prachtigste dingen , wie weet kan hij iets voor je betekenen?

Zal zeker niet "goedkoop" zijn maar als je mooie messen hebt wil je ze ook in een mooi standaard lijkt mij.

Niet geschoten is altijd mis, Syl. Ik heb ze een mail gestuurd. Thanx!

Posted
Ramon, ze hebben een plastic stand voor straights bij the golden nib. Volgens mij niet heel duur.

Dank voor de tip. De prijs in inderdaad prima. Ik wil alleen graag iets in hout, en dan recht. Ik wil 'm namelijk aan de zijkant van het badkamermeubel naast de spiegel monteren.

Posted

Hoezo niet? Het is ook mijn badkamermeubel en spiegel hoor :D . Daarbij is ze zo'n opruim-freak dat ze allicht blij is dat ik mijn messen netjes opberg i.p.v. ze zo op de wastafel te hebben liggen ;)

Posted
Ramon, ze hebben een plastic stand voor straights bij the golden nib. Volgens mij niet heel duur.

Dank voor de tip. De prijs in inderdaad prima. Ik wil alleen graag iets in hout, en dan recht. Ik wil 'm namelijk aan de zijkant van het badkamermeubel naast de spiegel monteren.

Bedoel je zoiets?

15190a70.jpg

Posted
Longshave, zoek op Etsy eens op de term "pipe rack". Ik zag net dat ze daar ook nog wel wat leuks hebben staan.

Heb ik gedaan Ramon maar de meeste komen van buiten de EU. Dan komt de douane weer om de hoek kijken...

Posted

Nee, ik zoek meer een soort van pijpenrek. Een bodemplaat met ingefreesde kuiltjes. En deze dan verbonden met een bovenplaat met uitgezaagde sleuven, eventueel met iets om te voorkomen dat het mes eruit kan vallen (haakje?). En dan het liefst iets dat uit te breiden is naar gelang de collectie groeit ;)

Voor wat betreft Etsy, daar had ik niet naar gekeken.

Posted
Nee, ik zoek meer een soort van pijpenrek. En dan het liefst iets dat uit te breiden is naar gelang de collectie groeit ;)

Ik heb een heel strenge vrouw dus ik word beperkt qua uitbreiding maar ben tevreden hiermee. Mijn vrouw is Nederlands en omdat het thema van het rekje daarbij aansloot mocht ik voor één keer wat spulletjes ophangen in de badkamer ;)

safety-razor-rack.jpg

Posted
Nee, ik zoek meer een soort van pijpenrek. Een bodemplaat met ingefreesde kuiltjes. En deze dan verbonden met een bovenplaat met uitgezaagde sleuven, eventueel met iets om te voorkomen dat het mes eruit kan vallen (haakje?). En dan het liefst iets dat uit te breiden is naar gelang de collectie groeit ;)

Voor wat betreft Etsy, daar had ik niet naar gekeken.

Ik heb ze gevonden bij Etsy *zijn alleen niet uit te breiden (onder de 22 euri dus geen inklaringskosten)

il_570xN.501958510_297e.jpg

LINK

il_570xN.608041328_o9ew.jpg

LINK

il_570xN.612790219_gxyu.jpg

LINK

Posted

Ja, deze had ik ook gezien. Maar het probleem met deze modellen is dat er een gat aan de bovenkant zit, en geen sleuf. Dus de kans bestaat dat een open mes er zo niet in past. Nu kan ik dat wel aanpassen, maar het is ook niet uitbreidbaar. En ik heb nu al (of pas ;) ) vijf scheerklare messen. Daarbij heb ik nog twee messen liggen voor wat "doe-het-zelf" werk. Binnenkort krijg ik wat messen uit Iran, en ik vermoed dat er dit jaar ook nog wel een Koraat bij gaat komen. Je begrijpt mijn "probleem" :D

@Ron: ik heb je rek al vaker gezien. Erg mooi, maar ik geloof niet dat jij zo onder de plak zit bij je vrouw ;)

Posted
Ja, deze had ik ook gezien. Maar het probleem met deze modellen is dat er een gat aan de bovenkant zit, en geen sleuf. Dus de kans bestaat dat een open mes er zo niet in past. Nu kan ik dat wel aanpassen, maar het is ook niet uitbreidbaar. En ik heb nu al (of pas ;) ) vijf scheerklare messen. Daarbij heb ik nog twee messen liggen voor wat "doe-het-zelf" werk. Binnenkort krijg ik wat messen uit Iran, en ik vermoed dat er dit jaar ook nog wel een Koraat bij gaat komen. Je begrijpt mijn "probleem" :D

@Ron: ik heb je rek al vaker gezien. Erg mooi, maar ik geloof niet dat jij zo onder de plak zit bij je vrouw ;)

Lastig. Dan kom je meer in deze richting:

testtuberack.jpg

Posted

Ik leg ze gewoon in de la. En als ik me wil scheren dan start ik de messentrekker, en die zegt welk mes er uit de la moet. Na het scheren weer terug in de la.

Posted

Mannen waarom zo moeilijk grote deel van de kringloopwinkels heeft van die pijp rekken staan.