Robert79 Posted August 9, 2014 Posted August 9, 2014 Na vorig jaar de witte sensitive en vorige week de groene eucalyptus heb ik vandaag de rode 'Barbe dure' voor de stugge baardgroei gebruikt.Ook deze wordt geleverd in een rode pot met een mooie sticker van het Proraso logo erop.Deze Pot zit in een mooi rood-wit doosje en vind de combinatie de meest chique uitstraling hebben van de drie beschikbare kleuren. Bij het uit proberen heb ik hetzelfde ritueel gedaan als bij de groene, dus de scuttle nat gemaakt met warm water en gevuld met warm water en op de zeep een laagje warm water gedaan. Vervolgens de kwast uitgeknepen en het laagje water op de zeep in de scuttle gedaan en rondjes draaien met de kwast in de zeep tot dat de haren tegen elkaar gaan plakken. Ik ging dus in de scuttle weer flink kloppen en had dus een lekkere stevige schuim.Nu moet ik wel eerlijk zeggen, dat ik geen verschil merk in stevigheid of dat het dikker is, dus mijn ervaring is hetzelfde. Wat natuurlijk niet hetzelfde is, is de geur.Deze geur moet doorgaan als 'Sandelwood'. Ik vind deze wel iets hebben van Sandelwood, maar vind dat er ook een soort van aroma olie geur aan zitten.De geur vind ik zelf de lekkerste van de drie, dus ben tevreden.Ook voor deze prijs een aanwinst
marzman Posted August 9, 2014 Posted August 9, 2014 De rode is de enige die ik nog niet geroken heb. Heb ze momenteel alledrie liggen. Groen is lekker fris, wit een beetje vreemd en rood bewaar ik eigenlijk tot het wat koeler wordt. Wel mooi om te lezen dat jij er tevreden over bent.
Robert79 Posted August 9, 2014 Author Posted August 9, 2014 Tsja, ik lees wel meer dat mensen de rode Sandelwood Proraso het meer iets voor de zomer vinden.Ik vind dat raar want over de Sandelwood van de andere merken zie ik dat ze wel dagelijks gebruikt worden. Hetzelde geld ook voor de witte sensitive lijn van Proraso.De geur van de witte zeep en de balsem zijn hetzelfde maar dan lees ik vaak dat de zeep vreemd ruikt maar dat de witte ASB vaak gebruikt wordt.
marzman Posted August 9, 2014 Posted August 9, 2014 Dat zou best kunnen kloppen wat je zegt over die ASB (ik heb hem niet), als ik een ASB zou hebben die zou ruiken zoals proraso wit dan is dat ongeveer wel de geur die ik verwacht van een asb.
cintoonnik Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 Ik ben ook in het bezit van de rode proraso maar ik vind hem verslavend. De geur is ontzettend lekker en zoals elke proraso schuimt en scheert hij heerlijk. Vind het lange na gevoel en geur van de proraso zepen heerlijk. Ik vind de witte en groene echt iets voor op de wat warmere dagen en de rode juist voor de winter. Het is een warme geur van aromatisch hout. Alleen nog een glas whisky en een open haard erbij en ik zou me bijna op de winter gaan verheugen.
nielsgaastra Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 Ik heb tot nu toe alleen de groene Proraso in gebruik, ben nu ook wel benieuwd naar deze variant! Dank voor de review
Henkiepenkie Posted August 16, 2014 Posted August 16, 2014 Leuk om te lezen dat de rode Proraso ook gewaardeerd wordt. Persoonlijk vind ik de geur helemaal niets. Een chemische oude muffe lucht die niet meer op mijn plank gaat verschijnen. Gelukkig zoveel mensen met evenveel verschillende neuzen.
Marcel Posted August 16, 2014 Posted August 16, 2014 In de zomermaanden vind ik deze zeep vanwege zijn geur maar niets. In de koudere maanden vind ik best een lekkere geur, niet eens zo heel verschillend van TOBS Sandalwood. UEKAZ
Robert79 Posted August 17, 2014 Author Posted August 17, 2014 Ik zelf heb dat niet zo en merk dat ik toch steeds alles door elkaar gebruik want iedere dag Proraso groen of Neroli Forte wordt ik ook zat.
Recommended Posts