brord Posted August 9, 2014 Posted August 9, 2014 Ik zit op ebay te kijken en daar staan al safety razors op voor $2,00. Nu heb k nog geen ervaring met het scheren op deze manier. Zou het voor mij een idee kunnen zijn om zo'n razor te kopen om het scheren te proberen voordat ik meer geld over de balk knal om een goede razor te kopen? Of scheert het zo anders dat ik t beter niet kan doen. Ik hoor graag jullie mening.
Snuff Posted August 9, 2014 Posted August 9, 2014 Ik zou het je niet aanraden, er zijn genoeg degelijke oude en nieuwe krabbertjes te krijgen voor weinig geld (als is een budget van $2 wel heel erg krap).
moxie66 Posted August 9, 2014 Posted August 9, 2014 zonde, niet doen. beter van iemand een DE lenen..
LongShave Posted August 9, 2014 Posted August 9, 2014 Inderdaad zonde. Beter door sparen voor een mooie DE Razor (vanaf zo'n €17,-).
brord Posted August 9, 2014 Author Posted August 9, 2014 beter van iemand een DE lenen.. Doen mensen dat wel dan hhun DE uitlenen? Hoe lang heb je dan nodig om te weten of het de manier is voor je? Als er mensen zijn die hun DE willen uitlenen hoor ik dat ook graag. Ik ben beginnend. Dus geen agressieve krabber.
Snuff Posted August 9, 2014 Posted August 9, 2014 Dat gebeurd, echter meestal gaat het dan om mensen die elkaar al geruime tijd kennen van de forums. Het zou wel helpen mocht je bij je profiel vermelden waar je ergens woont dan kunnen leden die in de buurt wonen je wellicht helpen.
brord Posted August 9, 2014 Author Posted August 9, 2014 Ik zal vanavond alles bijwerken. Ik woon in de buurt van Eindhoven.
Timbo35 Posted August 9, 2014 Posted August 9, 2014 (edited) Ik zit op ebay te kijken en daar staan al safety razors op voor $2,00. Nu heb k nog geen ervaring met het scheren op deze manier. Zou het voor mij een idee kunnen zijn om zo'n razor te kopen om het scheren te proberen voordat ik meer geld over de balk knal om een goede razor te kopen? Of scheert het zo anders dat ik t beter niet kan doen. Ik hoor graag jullie mening. Deze Rimei kan ik je wel aanraden, door de 3-punts bevestiging zit het mesje goed in de houder. goede prijs/kwaliteitsverhouding, gewoon een goede krabber om mee te beginnen. meestal duurt het 12-15 dagen voordat je het pakketje hebt. p.s. het mesje wat erbij zit heb ik nooit gebruikt. Edited August 9, 2014 by Guest
moxie66 Posted August 9, 2014 Posted August 9, 2014 beter van iemand een DE lenen.. Doen mensen dat wel dan hhun DE uitlenen? Hoe lang heb je dan nodig om te weten of het de manier is voor je? Als er mensen zijn die hun DE willen uitlenen hoor ik dat ook graag. Ik ben beginnend. Dus geen agressieve krabber. Ha Brord, als ik het geweten had... Denk dat hier aardig wat mensen zijn met te veel scheermessen. Laat me weten of iemand in de buurt iets voor je heeft anders heb ik wel een Gillette Tech liggen die je kan lenen. De Rimei is misschien ook een optie, geen ervaring mee. Zal het zeker een paar weken proberen maar ik wist na de eerste keer al dat ik klaar was met cartridges en/of een scheerapparaat.
highlander78 Posted August 9, 2014 Posted August 9, 2014 Misschien moeten we met wat forumleden een uitleen-startset samenstellen. Deze kan door een nieuwsgierige nieuwkomer gebruikt worden om een DE-scheermes eens uit te proberen. Na gebruik/ testperiode stuurt men de set door naar een nieuwe nieuwsgierige. De enige kosten voor de lener zijn de verzendkosten die de lener betaald voor het versturen van het pakket naar de volgende gebruiker. De lener moet natuurlijk wel verslag doen op dit forum Ik wil, met behulp van wat forumleden, wel een pakket samenstellen. Laat maar weten of jullie dit ook wat vinden!
efsk Posted August 9, 2014 Posted August 9, 2014 Da's misschien best een leuk idee. Daar wil ik wel aan bijdragen.
moxie66 Posted August 9, 2014 Posted August 9, 2014 Misschien moeten we met wat forumleden een uitleen-startset samenstellen. Deze kan door een nieuwsgierige nieuwkomer gebruikt worden om een DE-scheermes eens uit te proberen. Na gebruik/ testperiode stuurt men de set door naar een nieuwe nieuwsgierige. De enige kosten voor de lener zijn de verzendkosten die de lener betaald voor het versturen van het pakket naar de volgende gebruiker. De lener moet natuurlijk wel verslag doen op dit forum Ik wil, met behulp van wat forumleden, wel een pakket samenstellen. Laat maar weten of jullie dit ook wat vinden! klinkt goed, ik doe graag mee!
marco Posted August 9, 2014 Posted August 9, 2014 Op tinydeal.com een Chinese gillette tech voor maar €2,50. Schijnt wel een goede krabber te zijn. Zijn normaal rond de €10 geloof ik. Ik krijg hem binnenkort binnen en ben benieuwd wat ik kan verwachten voor dit geld.
marzman Posted August 9, 2014 Posted August 9, 2014 Leuk initiatief, al moet ik zegggen dat de tip van Marco ook goed is. Die Chinese Tech is een prima krabber, misschien niet luxe of mooi afgewerkt maar je kan jezelf daar prima mee scheren. Ik heb die krabber al zo'n twee jaar en gebruik die nog steeds af en toe. Ook de Rimei van Dealextreme is wel ok (iets minder als de Chinese Tech) en kost ongeveer hetzelfde.
LongShave Posted August 9, 2014 Posted August 9, 2014 Misschien moeten we met wat forumleden een uitleen-startset samenstellen. Deze kan door een nieuwsgierige nieuwkomer gebruikt worden om een DE-scheermes eens uit te proberen. Na gebruik/ testperiode stuurt men de set door naar een nieuwe nieuwsgierige. De enige kosten voor de lener zijn de verzendkosten die de lener betaald voor het versturen van het pakket naar de volgende gebruiker. De lener moet natuurlijk wel verslag doen op dit forum Ik wil, met behulp van wat forumleden, wel een pakket samenstellen. Laat maar weten of jullie dit ook wat vinden! Ik ben wel voor. In een ander topic had ik al zoiets voorgesteld voor mensen die weinig financiële ruimte hebben om zaken als zepen/cremes uit te proberen: "Misschien wel een leuk idee voor een nieuw Topic (De "Shavebank" of zoiets). Ook op andere fora kom ik dit initiatief steeds vaker tegen omdat niet iedereen de financiële ruimte heeft om artikelen (in dit geval zepen, cremes, ASB's etc) uit te proberen."
cutthroat Posted August 9, 2014 Posted August 9, 2014 Dit idee is al vaker geopperd, maar nooit goed van de grond gekomen. Maar ik ben voor en wil graag een steentje bijdragen. Misschien een idee om Eric van BdF hierbij te betrekken. Zij hebben alle goederen in huis en willen misschien ook wel een duit in het zakje doen.
Robert79 Posted August 9, 2014 Posted August 9, 2014 Ik zit op ebay te kijken en daar staan al safety razors op voor $2,00. Nu heb k nog geen ervaring met het scheren op deze manier. Zou het voor mij een idee kunnen zijn om zo'n razor te kopen om het scheren te proberen voordat ik meer geld over de balk knal om een goede razor te kopen? Of scheert het zo anders dat ik t beter niet kan doen. Ik hoor graag jullie mening. Als beginner kan ik je de milde krabbers ,Weishi 9306 TTO,Chinese Gillette Tech en de Lord L6 aanraden.Deze varieren van in prijze van € 2,00 - € 10.Vooral met de L6 kan je geen miskoop doen !
Johan Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Ik denk dat de Weishis (en afgeleiden) inderdaad veel beter zijn dan de ultragoedkope krabbers. Ik denk zelfs dat een "afgeleide" zijn geld meer waard is, vanwege de kwaliteitscontrole en de mooiere afwerking.
cutthroat Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Ik zit op ebay te kijken en daar staan al safety razors op voor $2,00. Nu heb k nog geen ervaring met het scheren op deze manier. Zou het voor mij een idee kunnen zijn om zo'n razor te kopen om het scheren te proberen voordat ik meer geld over de balk knal om een goede razor te kopen? Of scheert het zo anders dat ik t beter niet kan doen. Ik hoor graag jullie mening. Als beginner kan ik je de milde krabbers ,Weishi 9306 TTO,Chinese Gillette Tech en de Lord L6 aanraden.Deze varieren van in prijze van € 2,00 - € 10.Vooral met de L6 kan je geen miskoop doen ! Kijk wel uit met de Lord L6. Er schijnen daar nogal wat fakes van te zijn. De Lord L6 is inderdaad een goede en milde krabber, maar kun je beter bij de Hongaarse importeur bestellen.
Barbiere di Figaro Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 (edited) foutje Edited August 10, 2014 by Guest
Barbiere di Figaro Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Misschien een idee om Eric van BdF hierbij te betrekken. Zij hebben alle goederen in huis en willen misschien ook wel een duit in het zakje doen. Duit in een zakje, als zeep in een bakje? Het idee lijkt me op zich prima, geredeneerd vanuit dit vriendelijke forum, maar wie gaat het regelen en ervoor zorgen dat de starterskit rondgaat, etc. etc.?
cutthroat Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Fijn dat jullie dit initiatief zouden willen steunen. En het is inderdaad zo Eric. Er zou iemand zich op moeten werpen als "beheerder" van de probeer-set. Op zich zou ik daar geen probleem mee hebben. Ik zal een topic openen in het "Gezamenlijke inkoop" subforum om verdere vervuiling van dit topic te voorkomen.
highlander78 Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Een apart topic is een goed idee! Ik wil het pakket ook wel beheren, maar vind het ook prima als een ander dit oppakt.
LongShave Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Fijn dat jullie dit initiatief zouden willen steunen. En het is inderdaad zo Eric. Er zou iemand zich op moeten werpen als "beheerder" van de probeer-set. Op zich zou ik daar geen probleem mee hebben. Ik zal een topic openen in het "Gezamenlijke inkoop" subforum om verdere vervuiling van dit topic te voorkomen. Goed plan en ik wil ook graag mijn steentje bijdragen (doneren van scheerartikelen voor diegene die minder financieel draagkrachtig is).
Recommended Posts