Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dit weekend de Fatip Grande bestellen.

Is het zo dat DE mesjes anders presteren al naar gelang de safety razor die men gebruikt?

Uitleg: In de EJ89L kon ik niet wennen aan de Feather mesjes. Bloedpuntjes en niet comfortabel.

Kan die ervaring anders zijn door het gebruik van de Fatip??

Posted

Persoonlijk vind ik dat het geen ruk uit maakt, een mesje wat matig scheert in de ene krabber zal niet opeens fantastisch presteren in een andere krabber maar ik weet dat andere mensen die ervaring niet delen.

In jouw specifieke voorbeeld haal je het feather mesje aan, dat mesje staat bekend als het scherpste DE mesje wat er is. Heb je daar in een milde krabber zoals de EJ89 al last van dan zal dat met een Fatip zeker niet beter worden.

Posted

Kan best; een van mijn favorieten, Polsilver, is namelijk geweldig in de EJ, maar in mn Lord s625 scheren ze erg slecht.

Kan dus zomaar zijn dat je ze straks wel gaat waarderen.

Maar de fatip is natuurlijk wel agressiever, dus misschien juist meer bloed en irritatie.

De tijd zal het leren.... ;)

Posted

Conclusie: Uittesten en bij hetzelfde resultaat weer terug gaan naar de mesjes die mij tot nu toe het beste bevallen: de Personna blue.(die heb ik net als jou Marco besteld bij salonsupplystore via Ebay. 100 stuks voor $14 (incl. verzenden)).

Posted

Jeps, zit niks anders op....

Ik dacht dat je ze bij connaught had besteld?

Of gewoon weer een doosje erbij nu?

Posted
Jeps, zit niks anders op....

Ik dacht dat je ze bij connaught had besteld?

Of gewoon weer een doosje erbij nu?

Daar bestel ik ook maar voor deze prijs kon ik ze niet laten liggen (RAD.....) :D

Posted

Ik had die mesjes ook daar vandaan en bij mij duurde het een week.

Betreft de Fatip Grande zou ik die Feather in jouw geval daar zeker niet indoen.

Die Personna' s zijn inderdaad goed voor de Fatip.

Posted

Kan inderdaad. Veel mensen prefereren ook een zeer scherp mesje, zoals een Feather of Personna Lab bij een vrij milde DE. Bij een agressieve open kam werken, over het algemeen, mesjes die heel "smooth" zijn. Heb de Fatip zelf ook en vind hem prettiger dan de R41. Ik zou ook gewoon veel mesjes proberen, zelfs een Feather. Alleen zo ik dat niet als eerste pakken.

Posted

Hier een voorkeur voor agressieve krabber met scherp mesje, gladste resultaat zonder irritatie en 2 passes volstaan (niet dat een ander z'n combo daarom minder goed is, werkt voor mij gewoon best).

Een favoriet krabbertje is trouwens de Joris die in feite een veredelde Fatip is.

Posted
Hier een voorkeur voor agressieve krabber met scherp mesje, gladste resultaat zonder irritatie en 2 passes volstaan (niet dat een ander z'n combo daarom minder goed is, werkt voor mij gewoon best).

Een favoriet krabbertje is trouwens de Joris die in feite een veredelde Fatip is.

Zijn dat deze Ron?

Posted

Ja inderdaad, echter vanuit Canada zou ik ze niet laten overkomen, je betaald heel veel aan verzendkosten en douane. Deze worden af en toe ook tweedehands (in zeer goede staat) aangeboden op buitenlandse forums mocht je er eentje willen aanschaffen. Absoluut mijn meest geliefde krabber (van de zeer vele die ik al ooit probeerde), scheert iets anders dan de Fatip maar bij mij wil het oog ook wat.

Posted
Ja inderdaad, echter vanuit Canada zou ik ze niet laten overkomen, je betaald heel veel aan verzendkosten en douane. Deze worden af en toe ook tweedehands (in zeer goede staat) aangeboden op buitenlandse forums mocht je er eentje willen aanschaffen. Absoluut mijn meest geliefde krabber (van de zeer vele die ik al ooit probeerde), scheert iets anders dan de Fatip maar bij mij wil het oog ook wat.

Ik zal eens zoeken op het grote www. Ze zien er iig mooi uit en daar houd ik van.

Posted

Long Shave,

Deze Plisson krabbers komen uit Frankrijk.

blaireauxplisson.com/fr

Daar vind je het hele overzicht.

Ik kocht mijn Plisson krabber daar ook. Het kan wel even duren. Mijn ervaring is dat op mail niet direct wordt gereageerd.

Het zijn prachtige krabbers maar een Fatip Grande levert een nagenoeg gelijk scheerresultaat voor een fractie van de prijs.

Fatip euro 25,- Plisson al snel Euro 125,-

Posted

Snuff, jij schreef dat de Plisson anders scheerde, maar zijn de specs van de Plisson anders behalve matriaal en gewicht ten opzichte van een Fatip ?

Posted

Joris (of Plisson als je wil) koopt in feite de koppen en herwerkt die, ze worden dunner gemaakt en van een laagje voorzien, daardoor scheren ze iets anders maar groot is het verschil niet, het is vooral een kwestie van beter afgewerkt en mooier uitzicht en handvat.

Posted

Ik scheer geregeld met mijn Fatip Piccolo. De combinatie van die krabber met een Rapira mesje vind ik geweldig. De Rapira in mijn Merkur Progress presteert voor mij een stuk minder.

Een Feather in mijn Fatip geeft mij een iets rode nek maar is in de Merkur weer een topper. Ik heb gelukkig genoeg liggen om naar de volgende gouden combi te zoeken haha

• 2 weeks later...
Posted

Is dit een de razor voor "gevorderde" of kan een beginner er ook mee overweg mits goed op te letten.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen voor een nieuw mes

Posted
Is dit een de razor voor "gevorderde" of kan een beginner er ook mee overweg mits goed op te letten.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen voor een nieuw mes

Ik zou er niet mee beginnen. Kies een EJ89 / Merkur 23C of verfijn je techniek met je huidige Gillette Tech

Posted

Waarom niet? Zolang je je er van bewust bent dat je het rustig aan moet doen en je het "geen druk zetten" beheerst, zou ik zo'n stap wel durven nemen.

Ik heb dat ook gedaan door met minder dan 2 maanden ervaring met allerlei oude open comb krabbers aan de slag te gaan.

Eerlijk is eerlijk: het is geen voor de hand liggend advies maar met de juiste insteek moet het geen probleem zijn.

Posted

Heb me nou al twee dagen achter elkaar geschoren met mijn recentelijk aangeschafte fatip. Maar ik ben er nog niet van overtuigd dat deze fijner scheert dan de muhle r41.

Mesje heeft minder exposure dan bij de r41. En heb last van scheerbrandje in me hals. Dat heb ik dus niet met de r41.

Beide krabbers gebruik ik feathers.