Jump to content

Recommended Posts

Posted

Toen ik nog een jaar of 12 was haddden wij vrienden op de camping en die hadden 2 zonen, 1 van mijn leeftijd en 1 van 2 jaar ouder.

De oudste moest voor het eerst gaan scheren en zijn vader zei tegen hem dat als hij een volle en sterke baardgroei wilde krijgen (zijn vader had een behoorlijke baard) dan moest hij zijn wangen met 2 beschuitjes in ronddraaiende bewegingen schoon van donshaar proberen te krijgen dan zou het daarna goed gaan groeien.

Hij geloofde zijn vader en had 2 behoorlijk rode konen. :D:lol:

Iemand anders van zulke verhalen gehoord?

Posted

Ik heb niet zo'n verhaal maar ik kan me wel herinneren dat ik rond mijn 7 jaar ook wilde scheren. Ik zag mijn vader dat altijd doen en ik vond dat stoer. Dat wilde ik ook. Na klaar te zijn met de kwast en de zeep ging ik aan de alag met het cardridge mesje.

Toen ik beneden kwam schrok mijn moeder zich helemaal lam. Mijn gezicht was hardstikke rood. Van het bloed wel te verstaan.

Ik heb er gelukkig geen littekens aan overgehouden. Ik zal ook eens vragen of er nog een foto van is.