cintoonnik Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Ik zit al een tijdje op dit forum en werd wel even tijd me zelf voor te stellen. Ik ben Tony, een 40 jarige natscheerder. Vanaf het moment dat de eerste haardjes uit mijn wangen kwamen al problemen met hoe en met wat te scheren. Eerst de oude scheerapparaten van mijn vader uit geprobeerd, maar buiten veel irritatie werd ik nooit glad. Hierop maar begonnen met nat scheren. Ik was de eerste in de familie dus zelf alles uit moeten vinden. Maar al snel kom je dan uit bij goedkoop schuim en goedkope mesjes. Wat resulteert in een wekelijkse scheerbeurt die vooral pijnlijk is. Ik heb alle mesjes geprobeerd, alle schuim maar nooit tevreden. Ik scheerde me eigenlijk in het weekend en aan mijn baard kon je zien wat voor dag van de week het was. Tot ik een keer een advertentie zag van Boldking. Die had ik nog nooit geprobeerd en na wat goede berichten een pakje met houder en mesjes besteld. Er ging een wereld voor me open! Ik kon een baard van een week pijnloos scheren en begon het leuk te vinden. Dan ga je verder kijken en dan blijkt er ook zeep te zijn. Na een kwast van de vergulde hand en zeep te hebben gekocht aan de slag maar hoe? Toch maar op internet zoeken en uitgekomen bij het youtube kanaal van Dan1979geboren. En hij heeft me aangestoken met het scheervirus. Inmiddels ben ik in het bezit van een Edwin Jagger DE89, een Omega scheerkwast en de navolgende zepen: Proraso groen, wit en rood, vergulde hand normaal en extra fris, Bartex, Tabac, Dr K soap lime en Bubbles at home Dode zee modder natuurzeep. Tevens de scheercremes van Tabac en Palmolive. Ik ben erg te spreken over de Proraso lijn en met name de geur van de rode en het gevoel van de witte en groene. Ik heb om te proberen een probeer setje DE mesjes besteld en ik heb me inmiddels geschoren met de Derby, Feather, Personna en de Hema mesjes. Ik vind persoonlijk de Feather en Hema mesjes erg lekker scheren en het minste uitslag en wondjes geven. Ben inmiddels aan het kijken naar andere merken krabbers zoals Muhle en Merkur alsmede wat antieke krabbers. Elke tip op gebied van zeep, cremes, aftershaves, preshaves, mesjes is welkom.
mavgink Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Welkom! nu nog samen een gilette fatboy op de kop tikken
Snuff Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Welkom op het forum, het gaat zo te horen de goede kant op. Voor antieke krabbertjes heb je best kans dat merwtje op het forum er te koop heeft.
marco Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Welkom! Mooie avatar Pijnloos scheren met Boldking is mij niet gelukt. En gelukkig maar, want daarna begon mijn klassiek scheeravontuur. Danny heeft inderdaad leuke filmpjes. Veel plezier hier.
cutthroat Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Ook jij van harte welkom Tony! Weer iemand van die nare cartridges af . En ook al een mooie setup! Maar wij zouden onze naam als "enabling society" geen eer aandoen als we je niet zouden wijzen op alle leuke en vooral lekkere goodies van Barbiere di Figaro . Daar gaat je collectie geheid van groeien
SakasakaHeyhey Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Welkom Tony. Ik sluit mij bij cutthroat aan. BdF heeft een groot assortiment; daar zal vast wel iets voor je bijzitten dat je aanspreekt8-)
Recommended Posts