Jump to content

Recommended Posts

Posted

Na een pakje gebruikt te hebben van de SP (groene) heb ik ook een pakje van de blauwe Astra's gebruikt.Beide zijn afkomstig van de zelfde fabriek uit Rusland maar wijkt iets af van elkaar.

Het enige verschil is naar mijn mening dat de groene een coatinglaag heeft wat de blauwe niet heeft.De mesjes zijn appart in twee wikkels verpakt en zitten in een kartonnen doosje van 5 stuks en hebben beide een aanschaf prijs van zo'n € 1,25 voor een los pakje van 5 stuks.

Bij het plaatsen van de blauwe Astra in de EJDE8911bl en een strookje ging scheren, viel me op dat dit mesje in tegenstelling tot andere merken wat krassig en ruw is, maar wel een stuk minder dan de SP (groene) variant, en beide zijn naar mijn mening even scherp en resultaat was tussen beide mesjes daarin gelijk.

Wel heb ik ervaren dat de scherpte bij de derde beurt van de blauwe Astra weg nam en denk dat het ontbreken van de coating bij dit mesje daarin mee speelt.

Desondanks dat de blauwe een beurt minder meegaat heeft de blauwe bij mij de voorkeur omdat deze wat meer comfortabel is en geen irritatie geeft bij mij, wat de groene wel deed vanwege de coating.

Dus als er mensen zijn met een gevoelige huid, maar toch het avontuur met een van de Astra's aan willen gaan, dan raad ik hen dus de 'Blauwe' aan.

Hoewel ik van dit mesje er al een aantal van heb gebruikt, maar niet mij favoriet is, wil ik dit mesje bestempelen als 'boven gemiddeld'.

Posted

Ik vind de Astra SS ook wat vriendelijker dan de SP's hoewel ik ze niet als bovengemiddeld zou willen omschrijven; geef me in beide gevallen maar liever een HEMA mesje...(uekaz!).