LongShave Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Vanaf het moment dat ik met DE scheren ben begonnen (zo'n 5 maanden), zeep ik mij in met de Semogue (de SOC Pure Badger Cherrywood). Nu wil ik naast deze kwast wel eens een andere gebruiken. Heb het forum doorgespit en veel gelezen over de varkensharen kwast. Dacht dat deze "hard" zou aanvoelen maar zoals ik het hier op forum lees is dat niet zo. Sinds kort de "Herb Barrel Brush" aangeschaft maar dat is een deceptie. Verliest haren als een malle en op schuimen ho maar. Nu op zoek naar een varkensharen Semoque om ook deze eens te proberen. Pfffff wat een keus. Na het lezen van de topics het volgende lijstje gemaakt: Semogue SOC Bristle cherrywood (Semogue Owners Collection) (€28,75) Semogue 1305 (€15,00) Semogue 1800 (€14,70) Semogue 1470 (€9,50) Gaarne tips en advies om de juiste keus te maken. Foto's in volgorde Lijst: (dank BDF voor de foto's)
moxie66 Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Over de 1800 ben ik niet echt tevreden, te floppy. heb daarna de Semogue 620 gekocht. Deze heeft kortere haren en is mijn favoriete kwast. Heb van anderen wel goede verhalen gehoord over de 1305 maar die zullen zelf wel reageren indien mogelijk.
LongShave Posted August 8, 2014 Author Posted August 8, 2014 Over de 1800 ben ik niet echt tevreden, te floppy. heb daarna de Semogue 620 gekocht. Deze heeft kortere haren en is mijn favoriete kwast. Heb van anderen wel goede verhalen gehoord over de 1305 maar die zullen zelf wel reageren indien mogelijk. Van Marcel las ik dat de 1800 juist zijn favo was. Het is natuurlijk, ook hiermee, een persoonlijke voorkeur die voor een ieder anders is (aanvoelt).
Marcel Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 De 1800 is favoriet af inmiddels, de Semogue Barbear Classico Cerda heeft die plek ingenomen. Ik vond de 1800 alleen neigen naar floppy als je de haren over de volle lengte te lang weekt. Vergeleken met de 1305 is de 1800 behoorlijk stevig. De 620 is ook een fijne kwast maar deze had bij mij extreem veel tijd nodig om op gang te komen, veel langer dan welke andere kwast die ik tot dusverre heb gehad. Dusdanig lang dat ik op het punt heb gestaan om hem weg te doen, blij dat ik dat niet heb gedaan. Hou er rekening mee dat de SOC een forse kwast is, veel groter op het gezicht dan de SOC badger die jij hebt.
LongShave Posted August 8, 2014 Author Posted August 8, 2014 De 1800 is favoriet af inmiddels, de Semogue Barbear Classico Cerda heeft die plek ingenomen. Ik vond de 1800 alleen neigen naar floppy als je de haren over de volle lengte te lang weekt. Vergeleken met de 1305 is de 1800 behoorlijk stevig. De 620 is ook een fijne kwast maar deze had bij mij extreem veel tijd nodig om op gang te komen, veel langer dan welke andere kwast die ik tot dusverre heb gehad. Dusdanig lang dat ik op het punt heb gestaan om hem weg te doen, blij dat ik dat niet heb gedaan.Hou er rekening mee dat de SOC een forse kwast is, veel groter op het gezicht dan de SOC badger die jij hebt. De 620 is voor mij, als meester lather maker ( ) dus niet geschikt. Is de Semogue Barbear Classico Cerda in NL te koop?
Marcel Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Die Cerda is een limited edition kwast, maar nadat die was uitverkocht hebben ze nog een reeks gemaakt zonder nummering. Die is inmiddels ook uitverkocht helaas. Die liep erg goed, het zou me niet verbazen als ze daar nog een "reguliere" kwast van maken.
LongShave Posted August 8, 2014 Author Posted August 8, 2014 Die Cerda is een limited edition kwast, maar nadat die was uitverkocht hebben ze nog een reeks gemaakt zonder nummering. Die is inmiddels ook uitverkocht helaas. Die liep erg goed, het zou me niet verbazen als ze daar nog een "reguliere" kwast van maken. Dan gaat die nog even in de kast (wellicht voor later). Alleen de 1470 is uit mijn lijstje nog niet genoemd. Wellicht die aanschaffen om mee te beginnen. Voor de prijs hoef ik het niet te laten. Deze krijgt ook goede recensies.
Marcel Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Dat is ook een prima kwast en door zijn lagere loft wat stugger maar zeker niet minder zacht dan veel andere Semogue kwasten. De 620 heeft overigens nog wat meer backbone dan deze kwast. Mijn 1470 ziet er alleen altijd uit alsof hij net uit bed is komen rollen na een nachtje doorhalen Een kwast die je niet genoemd hebt is de Semogue 1250, deze heeft hetzelfde haar als de 1470 maar dan wat langer. Ook een erg prettige kwast. Gelukkig hebben ze zo weinig keuze bij Semogue....
LongShave Posted August 8, 2014 Author Posted August 8, 2014 Dat is ook een prima kwast en door zijn lagere loft wat stugger maar zeker niet minder zacht dan veel andere Semogue kwasten. De 620 heeft overigens nog wat meer backbone dan deze kwast. Mijn 1470 ziet er alleen altijd uit alsof hij net uit bed is komen rollen na een nachtje doorhalen Een kwast die je niet genoemd hebt is de Semogue 1250, deze heeft hetzelfde haar als de 1470 maar dan wat langer. Ook een erg prettige kwast. Gelukkig hebben ze zo weinig keuze bij Semogue.... \ Thanx, dat maakt de keus er een stuk simpeler op
Frank Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Zelf heb ik de 1305 een tijd gebruikt. Duurde ook erg lang voordat hij goed was ingewerkt. Ik denk wel enkele maanden. De kwast heeft een goede backbone en prikt niet. Het duurt wel lang voordat hij weer droog is na gebruik. Ik scheer m's ochtends rond 07.00 uur en vaak is de kwast 12 uur later nog niet helemaal droog. Wat ik ook minder mooi vind , maar dat is puur optisch en heeft niets met de prestaties te maken , is het feit dat de kwast na drogen zo enorm open gaat staan. Zoals op de in je post zie je hem maar 1 keer, namelijk als je hem ontvangt. Nauwelijks haarverlies. Is een goede kwast voor zijn geld . Ik betaalde Euro 10,- Ik moet wel bekennen dat ik hem sinds ik een Mühle Silvertip Fibre heb nauwelijks meer gebruik. Dat is echt een zeer goede kwast. Perfect afgewerkt zoals alle Mühle producten, geeft van een klein beetje zeep in no-time een super- lather en droogt ook nog eens snel.
highlander78 Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Ik heb ook de 1305. Ik vind dit een hele fijne kwast. Stevig, niet te floppy. Ook het formaat en vormgeving spreekt mij aan. Absoluut een favo kwast voor mij.
LongShave Posted August 9, 2014 Author Posted August 9, 2014 Ik bestel er gewoon een paar. Mochten ze (mij) niet bevallen kan ik ze nog altijd naar mijn zoon opsturen.
Thorical Posted September 11, 2014 Posted September 11, 2014 Misschien mosterd na de maaltijd maar toch. Ook ik heb een 1305 en zoals eerder vermeld duurt het een tijd (maanden) voordat alle tips gebroken zijn. Het is daarna een heerlijk zachte kwast die voor mij wat aan grote kant is en best wel wat zeep lust. Ik zou de haarlengte graag wat korter zien maar ben bang dat je dan een wat stugge kwast krijgt. (teveel backbone)
Fraggie Posted September 11, 2014 Posted September 11, 2014 @longshave Heb jij een Semogue 1800? zoja, wat is jouw ervaring?
Marcel Posted September 11, 2014 Posted September 11, 2014 Mijn 1305 was in no-time zacht, maar blijkbaar zitten daar best verschillen tussen. Een 1800 is steviger dan de 1305, met hetzelfde handvat alleen blank gelakt.
Fraggie Posted September 11, 2014 Posted September 11, 2014 Kwa oog heb ik liever de 1800. Die is dus wel beter dan de varkenskwast van dvh? Een stevige kwast vind ik niet erg. Maar die 1800 moet dan wel lekkerder/beter zijn dan dvh anders koop ik hem voor niets Gr Hans
Marcel Posted September 11, 2014 Posted September 11, 2014 Het is uiteraard een kwestie van smaak maar wat mij betreft Is de 1800 veel beter dan een vergulde hand kwast.
Fraggie Posted September 16, 2014 Posted September 16, 2014 Tadaa hij is binnen. De Semogue 1800, morgen meteen uitproberen. Heb van BDF, Voskhod mesjes erbij gekregen, waarschijnlijk hebben ze gelezen dat ik daar erg tevreden over ben Top winkel dus!! Gr Hans
Recommended Posts