Marcel Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Toen ik net begon met DE scheren, ruim 2 jaar geleden, was ik in de veronderstelling dat je altijd een BBS (baby butt smooth) scheerbeurt "moest" hebben. Minder zou niet toereikend zijn. Maar ja, dat heeft wel een keerzijde in mijn geval. Mijn huid ging er van irriteren en ik had snel last van van "weepers". Inmiddels ben ik heel wat ervaring rijker en stel ik comfort boven een ultraglad gezicht. Met een DFS, Damn fine shave, heb ik een geweldige scheerbeurt, doorgaans geen irritatie en zijn de stoppels iets eerder terug. Maar who cares?! Zo af en toe ga ik voor een 3 pass BBS scheerbeurt, meestal in het weekend na een lange douchebeurt en zeeën van tijd. Wat zijn jullie ervaringen en wat heeft jullie voorkeur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 2 passes is voldoende over het algemeen. 3 pass alleen als het moet (gelegenheden) of als de krabber echt heel erg mild is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Geef mij maar een DFS, want ik heb geen zin in irriritatie omdat het perse BBS zou moeten, ik doe dan ook altijd twee passes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Bij mij hetzelfde, meestel twee passes. Soms doe ik nog wel een derde ATG, maar zeker niet meer elke scheerbeurt zoals in het begin. Stuk beter voor mijn huid en glad genoeg Dus DFS Link to comment Share on other sites More sharing options...
gyedema Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 2 passes levert mij doorgaans wel een gemiddelde BBS op. Soms nog wat nawerk, maar het verschil tussen een BBS en DFS is natuurlijk ook weer bijzonder subjectief. Waar ik al tevreden mee ben, staat b.v. Lampuhkap misschien nog wel 15 minuten langer op te krabben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Hè hè ik heb knap wat skill ontwikkeld om het snel afgewerkt te krijgen ja Hard aan gewerkt! Kan met een paar minuten klaar zijn als het moet. (afhankelijk van de krabber, met een R41 wil je wel even wat meer tijd uittrekken dan met een Merkur 34C HD, maar dat mag niet meer dan logisch zijn toch?) Heb over t algemeen geen 15 minuten nodig voor een DFS. Voor BBS misschien. Douchen enzo duurt langer dan het daadwerkelijk preppen (if nodig) en scheren Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlaadjeBla Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Met twee passes ben ik gladder dan mijn collega's en heb mij ongetwijfeld prettiger geschoren. Dan is het voor mij prima. Nog gladder voegt weinig toe en is minder comfortabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Ik ga altijd voor een DFS, soms resulteert dat in een BBS. DFS is prima voor mij. Zoals anderen al zeiden: comfort boven ultraglad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Ik hanteer altijd 3 passes, met, kruislings en tegen de draad. Samen met mijn huidige mesjes geeft dat een zeer goed resultaat en comfort. Sommige stukjes onder de keel voel ik nog wel wat stoppeltjes soms, maar dat mag geen naam hebben en is niet zichtbaar. Beter iig dan wel elektriek of cassette mesje Link to comment Share on other sites More sharing options...
wii4all Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Nu begrijp ik het allemaal beter ik wil eigenlijk altijd bbs scheren alleen de kans op irritatie en sneetjes is veel groter. Ik scheer me nu vaker nadat ik met de scheren begonnen ben dan kan je net zo goed dfs doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Mantic59 zegt in zijn video's ook dat het doel van scheren is de baard te reduceren en BBS is toch maar voor een korte tijd want binnen een halve dag is die BBS wel weg en dan heb je BFS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Ik ga altijd voor een BBS, maar als het een DFS blijkt, ben ik ook uiterst tevreden hoor Op zondag neem ik altijd wat meer tijd voor de scheerbeurt en dan merk ik dat als ik het wat rustiger aan doe, ik een veel beter resultaat krijg. Doordeweeks gun ik mijzelf die tijd niet. Vandaag heb ik bijvoorbeeld een BBS zonder "cuts or nicks" Link to comment Share on other sites More sharing options...
-ko- Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Helemaal met Shave and More. Door de weeks moet het toonbaar voor werk, in het weekend neem ik wat meer tijd voor mijn nieuwe hobby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froop Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Ik ga over het algemeen ook voor een DFS, voornamelijk omdat mijn baard elke mogelijke richting opgroeit. Ik heb enige tijd besloten om hem even te laten staan om die haargroei eens goed te bepalen, maar dat is ondertussen ook weer 4 weken geleden. Ik zal dus zeker niet voor een BBS gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Beperk het 9 van de 10 keer tot twee passes. Meestal volstaat dat voor DFS en soms voelt het overal enorm glad aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oogje Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 ATG doe ik maar zelden, dus meestal is het bij mij DFS. Bevalt me prima, en m'n huid ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Ik ga ook altijd voor een BBS. Ik neem er lekker de tijd voor, het hoort bij mij ochtend ritueel. Heerlijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Voor door de weeks een DFS en in het weekend ga ik toch wel voor de BBS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puerco Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Ik doe net als vele anderen meestal 2 passes, 1X omlaag en 1X omhoog. Meer moet ik niet doen want dan krijg ik last van irritatie op sommige plekjes. Wel check ik of ik nergens wat overgeslagen heb en loop dat nog even na. Op mijn kin en wangen resulteert dat meestal aardig in BBS maar op mijn keel waar de haren een eigen willetje lijken te hebben en de huid een stuk gevoeliger is lukt dat nooit helemaal, vreemd genoeg voelt het een half uurtje na het scheren een stuk gladder dan direct erna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bass Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Als ik me te glad scheer, in search for a BBS, dan raakt mijn huid geïrriteerd. Aangezien ik me graag iedere dag scheer, is een DFS voor mij voldoende. Ik beschouw scheren niet als een hobby, want zo leuk vind ik het niet. Het is een noodzakelijk kwaad waar ik maar het beste van moet maken (oei, ik klink nu wel heel negatief). Iedere dag een DFS is een goed begin van de dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Ik behaal bijna altijd een BBS met 2,5 pass (WTG, ATG/XTG en wat touch ups). En dat is meestal ook nog comfortabel, al moet ik soms wel even wennen aan een nieuw product. Dat is overigens met de R41. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bar_Bier! Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Na het bloedbad van gisteren (2de dag DE scheren) ga ik ook maar voor DFS ipv BBS Vandaag overgeslagen en morgen maar eens scheren volgens enkele tips van medeforummers, tijd nemen (deed ik al wel), niet te glad willen scheren, op techniek letten en na 2 passes (eventueel alleen met haargroei mee) tevreden zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Zowat de helft van de tijd bekom ik BBS maar maak er geen punt van, als ik me 's morgens scheer dan is de schaduw van m'n stoppels in de namiddag al weer zichtbaar dus die BBS is sowieso van heel korte duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Ik ga 1x met de baardgroei mee, en 1x dwars erop (eigenlijk schuin, half tegen de baardgroei in). Dan is het glad genoeg voor mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts