Michaeldm Posted August 7, 2014 Posted August 7, 2014 Beste mede-enthousiastelingen voor het klassieke scheerwerk, Ook ik zal mij eens netjes voorstellen op dit mooie forum. Ik ben Michael, 22 jarige student en ben sinds kort ook bevangen met het open scheervirus. Net als velen anderen ben ik ook helemaal klaar met de cartridge scheermessen om de gebruikelijke redenen als huidirritatie en kosten. Vooral het nostalgische gevoel en de wellnesstreatment die je jezelf in zekere zin gunt hebben me overgehaald om over te stappen naar een open scheermes. De afgelopen weken heb ik de nodige uurtjes doorgebracht op de diverse forums , youtube, etc. waarna ik toevallig op dit forum stuitte. Het is mooi om te zien dat er ook in Nederland/België een community is op het gebied van klassiek scheren. Toen ik op de vraag en aanbodpagina terecht kwam, heb ik dan ook maar direct de stap gemaakt, en een aangeboden scheermes van Wim overgenomen. Op dit moment heb ik dan ook de volgende producten aangeschaft: - Licot Namur 6/8 - Omega 10019 kwast - Palmolive scheercreme en Cella scheerzeep - Paddle Strop van Rasurpur.de met mineral tanned, black rough en latigo leerstukken De kwast en palmolive scheercreme zijn voor mij voornamelijk als instapper bedoelt. Voor die paar euro vind ik het prima spul in ieder geval. De cella scheerzeep kon je ook bestellen op de site van rasurpur, waarbij ik erg te spreken ben over de geur. Over de paddle strop heb ik zoveel goede verhalen gelezen dat ik hem maar direct besteld heb. Ik had hem al na twee dagen binnen (chapeau voor Martin). Ik heb hem nog niet gebruikt maar ik ben erg te spreken over de breedte van de strop. Ik ga binnenkort de Proraso pre/aftershave creme aanschaffen en wat chromium (iii) oxidepoeder voor op de black rough zijde van de strop. Ik heb mezelf vanmiddag een klein stukje geschoren aan beide zijden van het gezicht zonder te snijden. Ik kreeg het nog niet helemaal glad, maar voor een eerste keer ben ik tevreden. Mvg Michael
karaqz Posted August 7, 2014 Posted August 7, 2014 Welkom! En voor de eerste keer is dat zeker prima Gaat vanzelf beter, en het hoeft ook niet snel te gaan natuurlijk
Marcel Posted August 7, 2014 Posted August 7, 2014 Welkom hier! Je bent meteen het diepe in gesprongen zie ik, dat mag ik wel
efsk Posted August 7, 2014 Posted August 7, 2014 Hoi! En succes. Het is effe oefenen maar het levert zeker veel plezier en genoegen op. En na verloop van tijd een glad gezicht natuurlijk
Snuff Posted August 7, 2014 Posted August 7, 2014 Welkom, is best goed materiaal waar je mee gestart bent hoor!
Noxa Posted August 7, 2014 Posted August 7, 2014 Dat is een goede starter set en met een mes van Wim moet dat hoed komen. Veel plezier hier.
cutthroat Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Van harte welkom Michael. Je hebt goede spullen om mee te starten. Blijven oefenen met dat open mes. Het kost de nodige tijd, maar dat gladde resultaat komt vanzelf. Succes!
SakasakaHeyhey Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Welkom Michael! Leuk dat je de stap hebt gezet naar het klassiek scheren. Dat al op leeftijd 22:lol: Ben benieuwd wat je leeftijdsgenoten hier van zeggen. Al reacties gehad?
Michaeldm Posted August 8, 2014 Author Posted August 8, 2014 Thanks anyone! akasakaHeyhey Haha ja ik krijg veel verbaasde reacties
Recommended Posts