Michaeldm Posted August 7, 2014 Posted August 7, 2014 Beste mede-enthousiastelingen voor het klassieke scheerwerk, Ook ik zal mij eens netjes voorstellen op dit mooie forum. Ik ben Michael, 22 jarige student en ben sinds kort ook bevangen met het open scheervirus. Net als velen anderen ben ik ook helemaal klaar met de cartridge scheermessen om de gebruikelijke redenen als huidirritatie en kosten. Vooral het nostalgische gevoel en de wellnesstreatment die je jezelf in zekere zin gunt hebben me overgehaald om over te stappen naar een open scheermes. De afgelopen weken heb ik de nodige uurtjes doorgebracht op de diverse forums , youtube, etc. waarna ik toevallig op dit forum stuitte. Het is mooi om te zien dat er ook in Nederland/België een community is op het gebied van klassiek scheren. Toen ik op de vraag en aanbodpagina terecht kwam, heb ik dan ook maar direct de stap gemaakt, en een aangeboden scheermes van Wim overgenomen. Op dit moment heb ik dan ook de volgende producten aangeschaft: - Licot Namur 6/8 - Omega 10019 kwast - Palmolive scheercreme en Cella scheerzeep - Paddle Strop van Rasurpur.de met mineral tanned, black rough en latigo leerstukken De kwast en palmolive scheercreme zijn voor mij voornamelijk als instapper bedoelt. Voor die paar euro vind ik het prima spul in ieder geval. De cella scheerzeep kon je ook bestellen op de site van rasurpur, waarbij ik erg te spreken ben over de geur. Over de paddle strop heb ik zoveel goede verhalen gelezen dat ik hem maar direct besteld heb. Ik had hem al na twee dagen binnen (chapeau voor Martin). Ik heb hem nog niet gebruikt maar ik ben erg te spreken over de breedte van de strop. Ik ga binnenkort de Proraso pre/aftershave creme aanschaffen en wat chromium (iii) oxidepoeder voor op de black rough zijde van de strop. Ik heb mezelf vanmiddag een klein stukje geschoren aan beide zijden van het gezicht zonder te snijden. Ik kreeg het nog niet helemaal glad, maar voor een eerste keer ben ik tevreden. Mvg Michael