jctsoares Posted August 4, 2014 Posted August 4, 2014 Heeft iemand deze modificatie van een wilkinson classic weleens geprobeerd. Ik probeer nu al een tijdje aan een shavette te wennen maar wil niet echt lukken omdat vooral ATG absoluut niet wil lukken op de keel en onder de kaaklijn (is bij mij van rechts naar links, oost west). Ik dacht toen weleens tijdens het scheren, was er maar een shavette die je als SR kon hanteren en kijk eens wat ik op youtube vind: http://m.youtube.com/watch?v=bl3jTLVMoxM
cutthroat Posted August 4, 2014 Posted August 4, 2014 Ik scheer zelf meestal met een open mes, en mijn baard groeit op mijn hals van buiten naar binnen, horizontaal dus. Dit is inderdaad nauwelijks te doen. Wat wel lukt, met de nodige oefening, is de kin omhoog, de huid op de hals opzij en strak trekken, en dan enigszins diagonaal met een ruitenwisser-achtige beweging te scheren. De kaaklijn is een stuk makkelijker. Mond dicht houden en dan de huid net boven de kaaklijn omhoog trekken (eventueel de vochtige vingers over een blokje aluin wrijven voor meer grip). Daardoor komt dat lastige stukje huid op en net onder de kaaklijn omhoog, en vormt een plat vlak wat een stuk makkelijker te scheren is.
marco Posted August 4, 2014 Posted August 4, 2014 Ik had wel een demonstratie verwacht, maar helaas...
jctsoares Posted August 5, 2014 Author Posted August 5, 2014 Ik scheer zelf meestal met een open mes, en mijn baard groeit op mijn hals van buiten naar binnen, horizontaal dus. Dit is inderdaad nauwelijks te doen. Wat wel lukt, met de nodige oefening, is de kin omhoog, de huid op de hals opzij en strak trekken, en dan enigszins diagonaal met een ruitenwisser-achtige beweging te scheren. De kaaklijn is een stuk makkelijker. Mond dicht houden en dan de huid net boven de kaaklijn omhoog trekken (eventueel de vochtige vingers over een blokje aluin wrijven voor meer grip). Daardoor komt dat lastige stukje huid op en net onder de kaaklijn omhoog, en vormt een plat vlak wat een stuk makkelijker te scheren is. Fijn te lezen dat ik niet de enige ben me horizontale groei op de hals. Bedankt voor de tips en ik ga gewoon verder oefenen met de shavette al gaat 't met m'n SR's een stuk makkelijker dan met m'n shavette op die moeilijke plekken.
jctsoares Posted August 5, 2014 Author Posted August 5, 2014 Ik scheer zelf meestal met een open mes, en mijn baard groeit op mijn hals van buiten naar binnen, horizontaal dus. Dit is inderdaad nauwelijks te doen. Wat wel lukt, met de nodige oefening, is de kin omhoog, de huid op de hals opzij en strak trekken, en dan enigszins diagonaal met een ruitenwisser-achtige beweging te scheren. De kaaklijn is een stuk makkelijker. Mond dicht houden en dan de huid net boven de kaaklijn omhoog trekken (eventueel de vochtige vingers over een blokje aluin wrijven voor meer grip). Daardoor komt dat lastige stukje huid op en net onder de kaaklijn omhoog, en vormt een plat vlak wat een stuk makkelijker te scheren is. Fijn te lezen dat ik niet de enige ben met horizontale groei op de hals en dat dat inderdaad nauwelijks te doen is. Heb me in allerlei bochten gewrongen om ATG te proberen en wilde écht niet lukken. Bedankt voor de tips en ik ga gewoon verder oefenen met de shavette al gaat 't met m'n SR's een stuk makkelijker dan met m'n shavette op die moeilijke plekken. Verder blijf ik nieuwsgierig of er lui zijn met ervaring met deze wijziging van de Wilkinson classic.
Recommended Posts