Jump to content

Recommended Posts

Posted

volgens mij bestaat er geen scheerzeep om bv scheerbrand tegen te gaan.

het is de techniek,ik heb ook last van scheerbrand.

ik scheer me nu sinds 24 juni dit jaar met de krabber en heb nog steeds last van scheerbrand.

ik heb hier altijd last van gehad,ook toen ik nog met gilette scheerde.

mischien is het iets waarmee ik moet leren leven,zoals met zoveel dingen

ik ga nu een tijdje geen aftershave met alcohol gebruiken,ik het het idee dat dit de scheerbrand verergert

alleen nog een alcohol vrije aftershave balsem.

Posted

probeer eens minder passes. Buiten alle tips als niet drukken, niet scheren als er geen zeep zit en niet tegen de haargroei inscheren is minder passes ook geschikt om de scheerbrand te minimaliseren.

Posted
probeer eens minder passes. Buiten alle tips als niet drukken, niet scheren als er geen zeep zit en niet tegen de haargroei inscheren is minder passes ook geschikt om de scheerbrand te minimaliseren.

Wat efsk aangeeft ben ik het eens. Je kunt beter scheerbrand proberen te voorkomen (minder passes/niet drukken etc) dan er wat aan te doen door het gebruik van "middeltjes". Al moet ik zeggen dat Arko Classic Creme wel erg goed werkt hiervoor.

Posted

ik doe nu maar 2 passes

ik las ook dat zeep met glycerine ook helpt tegen scheerbrand.

kan ik deze zeep zo kopen of moet ik apart glycerine toevoegen.

ik vind het een beetje zonde om de zepen/cremes weer weg te doen met verlies

ik druk niet enzo ik laat het mes het werk doen

Posted

Ik denk dat jouw probleen wat anders is dan de vraag die Brord heeft gesteld. Zou je hiervoor een topic in "Help!" kunnen aanmaken? Dan lopen de zaken wat minder door elkaar.

Posted

Misschien moet je dan toch een ander mesje proberen.

Ik heb zelf ook mesjes waar ik irritatie aan over houd.