brord Posted August 4, 2014 Posted August 4, 2014 Ik ben op zoek naar een zeep voor de gevoelige huid. Wil er op dit moment nog niet te veel voor uitgeven. Wie heeft er tips. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Door het lezen van de topics word ik ook niet veel wijzer. Hoop dat jullie me kunnen helpen.
moxie66 Posted August 4, 2014 Posted August 4, 2014 Ha brord, Dit is niet simpel aangezien elke gevoelige huid anders reageert. Een gevoelige huid kan ook te maken hebben met een manier van scheren. Allergieën merk je veel sneller. Zelf dacht ik een gevoelige huid te hebben maar dat valt heel erg mee, de meeste zepen kan ik gewoon gebruiken. Wel heb ik een allergie voor lanoline en sommige noten oliën. De zepen die dit bevatten kan ik maar heel soms verdragen. Cella en Mitchells Wool Fat gebruik ik heel zelden. Bij de meeste tallow zepen heb ik geen last mede omdat deze genoeg bescherming bieden tijdens het scheren. Helaas moet je hier zelf achter komen. Enkele aanraders vind ik Speick zeep, Haslinger en Calani en een aantal duurdere zepen zoals DR Harris en Petal Pusher Fancies. Kijk uit voor de zepen waar op staat “voor de gevoelige huid” TOBS Jermyn Street ruikt geweldig maar kan ik niet tegen… Succes!
LongShave Posted August 4, 2014 Posted August 4, 2014 Hier nog een Topic voor als je een gevoelige huid hebt. Wellicht staan er goede tips voor je in: http://www.shavingsociety.nl/viewtopic.php?f=16&t=186 Verder is het natuurlijk wel zo, zoals moxie66 als aangeeft, dat elke huid anders is en dat het lastig aan te geven is wat voor jou huid een goede zeep of creme zou zijn.
Robert79 Posted August 4, 2014 Posted August 4, 2014 Als je perse een zeep wilt, dan kan ik je de witte pot van Proraso aanraden.Ik denk dat die zo rond de € 5,96 kost en kan je ook de witte fles ASB aanraden en zit zo rond de €12.
lanerios Posted August 5, 2014 Posted August 5, 2014 Ik zou ook zeggen Proraso wit. Ik hoor daar goede verhalen over.
marco Posted August 5, 2014 Posted August 5, 2014 Zelf kon ik daar vreemd genoeg juist niet zo goed tegen, dus zo zie je maar dat het een kwestie is van uitproberen...
lanerios Posted August 5, 2014 Posted August 5, 2014 inderdaad het is echt heel persoonlijk. Beste wat je kan doen, koop bij de kruidvat gewoon wat budget spullen en ga het (voorzichtig!) testen. Ik heb zelf ook veel last van bepaalde producten. Waar ik geen last van heb: Scheerzeep van Vergulde Hand Scheerzeep die ik van Marco heb gekregen (ben de naam kwijt, ik en namen...) Taylor of Old Bond Street Sandalwood (maar ok, als je betaalbaar zoekt, valt die voorlopig af)
lanerios Posted August 5, 2014 Posted August 5, 2014 Vind het een geweldige lucht zelf. Moet hem nog wel proberen. Zodra ik een goede lather kan maken pas. Anders is het zonde.
moxie66 Posted August 5, 2014 Posted August 5, 2014 Zelf kon ik daar vreemd genoeg juist niet zo goed tegen, dus zo zie je maar dat het een kwestie is van uitproberen... idem. als je tegen de geur kan dan is Tabac zeker en aanrader. de stick is betaalbaar.
Johan Posted August 6, 2014 Posted August 6, 2014 Vind het een geweldige lucht zelf. Moet hem nog wel proberen. Zodra ik een goede lather kan maken pas. Anders is het zonde. Je hebt er wat meer van nodig dan van veel andere zepen.
marco Posted August 6, 2014 Posted August 6, 2014 Dat vind ik zelf nu juist weer meevallen. Maar de kwaliteit schijnt erg te wisselen. Zo heb ik op een Amerikaans forum wel eens gelezen dat mensen kleine harde pucks in hun bakje vonden. Het is natuurlijk ook geen kwaliteitsproduct zoals bijvoorbeeld TOBS.
michigalex Posted August 6, 2014 Posted August 6, 2014 TFS heeft ook een aantal zepen voor de gevoelige huid, kwaliteit is igg goed!
Twitch Posted August 6, 2014 Posted August 6, 2014 Hm. Met een erg gevoelige huid zou ik wegblijven van DVH. Dat spul trekt bij mij redelijk (huid wordt te droog).
Robert79 Posted August 6, 2014 Posted August 6, 2014 Van de Vergulde Hand vind ik alleen de ASB goed.De rest is gewoon hele goedkope rotzooi.De zeep bijvoorbeeld slaat na 3 minuten helemaal droog en vliegen de zeep schilfers van mn gezicht en in mn hals brand het als een gek.De Aluin werkt ook voor geen meter en die kwast van hun dat is helemaal een drama.
moxie66 Posted August 6, 2014 Posted August 6, 2014 TFS heeft ook een aantal zepen voor de gevoelige huid, kwaliteit is igg goed! de Lonicera bevalt me zeer! een refill is betaalbaar en een goede manier om te testen.
marco Posted August 6, 2014 Posted August 6, 2014 Niks mis met de aluin hoor, werkt prima. De asb is (voor mij) helemaal top! De zeep inderdaad niet echt geweldig...
LongShave Posted August 6, 2014 Posted August 6, 2014 De zeep inderdaad niet echt geweldig... Kan die uit de doos? PS (Mooie avatar heb je......)
marco Posted August 6, 2014 Posted August 6, 2014 Mwah, het is echt geen slechte zeep, maar je moet je absoluut wel snel genoeg scheren. Ik vind de geur wel lekker en vertrouwd en je kan er prachtig schuim mee maken. Het enige is dat het behoorlijk snel uitdroogt. Dus vandaar niet geweldig. Daar zouden ze eens wat aan moeten doen bij die zeepziederij die volgens eigen zeggen al iets van 400 jaar ervaring heeft. Maar goed, als je toch ruimte over hebt.... Ja, leuk he? Ik zocht naar een plaatje van een de mesje en kwam deze tegen, die moest het dus worden.
Stoppel Posted August 7, 2014 Posted August 7, 2014 Van de Vergulde Hand vind ik alleen de ASB goed.De rest is gewoon hele goedkope rotzooi.De zeep bijvoorbeeld slaat na 3 minuten helemaal droog en vliegen de zeep schilfers van mn gezicht en in mn hals brand het als een gek.De Aluin werkt ook voor geen meter en die kwast van hun dat is helemaal een drama. Ik lees dat vaker van de DVH zeep. Vind ik vreemd. Ik maak er een prima schuim van dat niet schilfert etc. Gebruik je dan wel voldoende water?
Marcel Posted August 7, 2014 Posted August 7, 2014 Mee eens, als je Vergulde hand goed opschuimt zou dat niet moeten gebeuren. Hoe ik dat weet? Omdat ik er vroeger, voordat ik met klassiek scheren begon, ook last van had. Nu ik meer ervaring heb met allerlei zepen, maak ik zonder moeite een prima schuim met Vergulde Hand.
marco Posted August 7, 2014 Posted August 7, 2014 Ik heb er eigenlijk ook niet echt moeite meer mee, maar dacht dat dat met de snelheid van het scheren te maken had. Maar wat jij zegt klinkt ook erg logisch. Sinds ik met DE ben gaan scheren ben ik ook meer op de kwaliteit van het schuim gaan letten dan vroegâh.
marco Posted August 7, 2014 Posted August 7, 2014 Vandaag even getest om te kijken hoe het nou zit. Zie sotd viewtopic.php?t=2085 Eigenlijk is DVH gewoon prima scheerzeep!
LongShave Posted August 7, 2014 Posted August 7, 2014 Ik heb er eigenlijk ook niet echt moeite meer mee, maar dacht dat dat met de snelheid van het scheren te maken had.Maar wat jij zegt klinkt ook erg logisch. Sinds ik met DE ben gaan scheren ben ik ook meer op de kwaliteit van het schuim gaan letten dan vroegâh. Het DE scheren is meer een hobby terwijl het scheren met een cartridge als een verplichting aanvoelde. Doordat het een hobby is besteed je meer tijd aan het zoeken naar de juiste scheerzeep/creme voor je gezicht. Ook is er veel meer keus hierin.
Recommended Posts