cutthroat Posted August 4, 2014 Posted August 4, 2014 - Böntgen & Sabin 6/8 - Jerusalem silvertip - TFS bergamotto neroli - Aluin - Floid suave - TFS bergamotto neroli forte asb Een heerlijke, probleemloze scheerbeurt om de week te beginnen. De Böntgen & Sabin gleed zonder verblikken of verblozen door mijn baard heen. Na drie passes had ik dan ook weer een DFS resultaat. De aluin gaf hier en daar wat prik, maar niks noemenswaardig. De Floid zorgde voor een heerlijk warme gloed en de TFS nam weer de verzorging en heerlijke geur voor zijn rekening.
Razor77 Posted August 4, 2014 Posted August 4, 2014 SOC 2 bands das Gillette slim Feather mesje Proraso preshave groen Cella Floïd Genuine
marco Posted August 4, 2014 Posted August 4, 2014 Kruidvat kwast van klotehaar Proraso groen Lord s625 Lord ss (2*) Osage Rub Barba asb Lekker glad en fris! Maar die klotekwast.... Weer 10 haren kwijt en dat ding heeft moeite met schuimen. Van de week toch maar de 10019 halen bij de Trekpleister.
LongShave Posted August 4, 2014 Posted August 4, 2014 Kruidvat kwast van klotehaarProraso groen Lord s625 Lord ss (2*) Osage Rub Barba asb Lekker glad en fris! Maar die klotekwast.... Weer 10 haren kwijt en dat ding heeft moeite met schuimen. Van de week toch maar de 10019 halen bij de Trekpleister. Dan zou het zo maar kunnen dat het slechte (NON) opschuimen van de lather komt door de slechte Herb Barrel Brush die ik de laatste 2 weken gebruikt heb.
marco Posted August 4, 2014 Posted August 4, 2014 Dat is inderdaad wel heel goed mogelijk. Bij de tweede pass zit er ook nog amper schuim in, voor zover het al schuim te noemen is. Je hebt toch ook wel een andere kwast? Anders ff naar de trekpleister voor de Omega 10019, dat kan bijna niet fout gaan.
LongShave Posted August 4, 2014 Posted August 4, 2014 Ik heb ook een Semogue (de SOC Pure Badger Cherrywood). Had de HBB zien liggen bij de KV en dacht dat ik hier positieve ervaringen van gelezen had. Voor mij werkt het dus niet.
Harkos Posted August 4, 2014 Posted August 4, 2014 04-08-14 Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger, Lavanda, Merkur 39c Slant, Gillette_Nacet Platinium 4e x, Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB, BBS, De combi Merkur 39c Slant met de Gillette_Nacet Platinium is erg goed. Voor de 4e x gebruikt, geeft een solide gevoel door de zware slant. Met dit mesje loopt het erg zacht en soepel Vandaag weer de Lavanda gebruikt. De Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger klopt een mooi stevig schuim van de Lavanda Vanmorgen in kaart gebracht, welke combi's kwast zeep en krabber nog niet zijn gebruikt. Dit gaat nu systematisch aangepakt worden, opdat ik alles goed kan vergelijken"
marco Posted August 4, 2014 Posted August 4, 2014 Ik heb ook een Semogue (de SOC Pure Badger Cherrywood). Had de HBB zien liggen bij de KV en dacht dat ik hier positieve ervaringen van gelezen had. Voor mij werkt het dus niet. Ik had er in het verleden ook goede ervaring mee, maar blijkbaar zijn ze niet meer wat ze waren... Jammer.
Robert79 Posted August 4, 2014 Posted August 4, 2014 Weber Classic handle Lord platinum Omega Trekpleister AOS unscent pre shave oil TFS Bergamotto Neroli TFS Bergamotto Neroli asb Vandaag een nieuwe start gemaakt met een nieuw mesje.Wat mij betreft de beste van Lord.
LongShave Posted August 4, 2014 Posted August 4, 2014 Gedoucht EJ DE89L Personna Blue Musgo Real Shave Cream - Classic Semogue (de SOC Pure Badger Cherrywood) Aluin Osage Rub ASB Proraso verkoelend Geen trekkerig gezicht. Prima scheerbeurt. De Musgo blijft heerlijk van geur. Niet zo "vettig" op het gezicht als bv TOBS maar wel prettig. Bijna BBS. Schuim?? Mwahhh, in ieder geval meer als met de Herb Barrel Brush. A.s. zaterdag op cursus bij Kalerolf. Osage Rub is met dit weer heerlijk verkoelend.
Marcel Posted August 4, 2014 Posted August 4, 2014 Musgo Real vind ik wat typisch qua schuim, minder vol dan veel andere zepen of cremes. Dat hoeft dus helemaal niet aan jou te liggen.
Johan Posted August 4, 2014 Posted August 4, 2014 Ik had er in het verleden ook goede ervaring mee, maar blijkbaar zijn ze niet meer wat ze waren... Jammer. Volgens mij heb ik het er al eerder over gehad ... die kwasten worden sinds ca. 2006 blijkbaar volledig in China gemaakt. Vroeger kwam wel het haar uit China, maar vond de assemblage en eindcontrole in Nederland plaats. Hetzelfde geldt voor Vero kwasten (Vero is tegenwoordig gewoon een Sorbo-label).
marco Posted August 4, 2014 Posted August 4, 2014 Klopt, heb ik van de week gelezen in sotd volgens mij. Zonde dat ze kwaliteit niet meer belangrijk schijnen te vinden...
cutthroat Posted August 5, 2014 Author Posted August 5, 2014 - Koraat 8/8 near wedge Schorkopf - Jerusalem silvertip - TOBS Jermyn Street cream - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Kruidvat asb Vandaag was de Koraat weer aan de beurt. Dit blijft toch wel mijn favoriete mes. Gewoon weer een geweldige scheerbeurt met na drie passes een DFS resultaat. De aluin gaf hier en daar wat prik, wat de Pinaud nog eens dunnetjes over deed. De boel afgemaakt met de asb.
Johan Posted August 5, 2014 Posted August 5, 2014 Vanmorgen: Feather Popular krabber Shark Super Stainless mesje (3e keer) Omega Trekpleister kwast Palmolive Classic crème Hega Rakbalsam (Zweedse aftershave) Cella Classica cologne Voordeel van met ruimbagage reizen is dat de krabber en mesjes gewoon mee kunnen, en je niet dat gedoe met vloeistoffen hebt.
Harkos Posted August 5, 2014 Posted August 5, 2014 05-08-14 Mühle Silvertip 3 band, Mitchells Woolfat, Gillette Black Beauty Long Handle, Gillette_Nacet Platinium 5e x, Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB, BBS, De combi Gillette Black Beauty Long Handle met de Gillette_Nacet Platinium presteert prima. Voor de 5e x gebruikt. Het mesje doet het zeker zo goed als de eerste keer in de zelfde krabber. Duidelijk een van het soort, dat even moet inlopen. Volgens schema was de Mitchells Woolfat aan de beurt. De Mühle Silvertip 3 band maakt een mooi schuim met de Mitchells Woolfat. Hoewel ik de kwast wat floppy vind, krijg je er toch wel een lekkere laag mee op de bakkus. Eentonig, maar weer mijn eigen brouwsels als afsluiting. Prima en schadevrij resultaat weer.
marco Posted August 5, 2014 Posted August 5, 2014 Kruidvat kwast TFS tabacco verde EJ de89l Polsilver (1*) Prorasosage Rub Barba asb Vreemd genoeg wil deze kwast van TFS wel schuim maken, terwijl Proraso toch ook wel erg makkelijk schuimt. Nou ja, zo maar ff naar de trekpleister...
Robert79 Posted August 5, 2014 Posted August 5, 2014 Weber classic handle Muhle Silvertip fiber Lord platinum AOS pre shave oil TOOBS Sandelwood scheercreme Proraso Prot av blauw Een goede scheerbeurt 2 passes DFS
LongShave Posted August 5, 2014 Posted August 5, 2014 Gedoucht EJ DE89L Personna Blue The Strop Shoppe – Teak Wood Special Edition with Tallow Semogue (de SOC Pure Badger Cherrywood) Aluin Osage Rub Proraso Verkoelend ASB WOW! Wat moet ik zeggen over de Strop Shoppe? Hout, vanille, een zoetje? Hij is zeer slick en vol schuim (voor mijn doen een 10 op de schaal van Richter ). Beter dan Greg review kan ik het niet omschrijven. In 3 passes nagenoeg DFS. Hierna de Osage Rub (brrrr...heerlijk!). Door de wat agressievere Fatip Grande verwacht ik 100% DFS te scheren.
marco Posted August 5, 2014 Posted August 5, 2014 En hoe was je schuim met deze kwast en zeep? Klinkt in ieder geval erg goed!
LongShave Posted August 5, 2014 Posted August 5, 2014 En hoe was je schuim met deze kwast en zeep?Klinkt in ieder geval erg goed! Voor mijn doen een 10 op de schaal van Richter Mooi "slagroomschuim". Wat weinig maar dat komt nog wel. Qua geur staat deze Shoppe nu op 1.
marco Posted August 5, 2014 Posted August 5, 2014 Zo hoort het! Dus meteen een doos hiervan bestellen voor de webshop?
LongShave Posted August 5, 2014 Posted August 5, 2014 Zo hoort het!Dus meteen een doos hiervan bestellen voor de webshop?
highlander78 Posted August 5, 2014 Posted August 5, 2014 Gillette rocket Rapira (1) B&B omega Blonde Boar Haslinger ringelblumen Nivea sensitive asb
cutthroat Posted August 6, 2014 Author Posted August 6, 2014 - Kropp 5/8 - Jerusalem silvertip - TOBS rose cream - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Kruidvat asb Ook vandaag weer een probleemloze scheerbeurt met deze uiterst fijne Kropp. Het oefenen op de hals gaat steeds meer zijn vruchten afwerpen. Mijn baard groeit daar nagenoeg horizontaal richting de adamsappel, en het mes verticaal over je hals halen gaat niet. Maar een beetje diagonaal met een ruitenwisser-achtige beweging helpt ook. Het resultaat is weer een goede DFS, die steeds meer naar een BBS kruipt. De aluin gaf hier en daar weer prik. Iets wat de Pinaud dunnetjes over deed, en de Kruidvat asb weer oploste. Fijne dag iedereen!
Recommended Posts