brord Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 Hallo allemaal, Ik ben een echte leek. Ik scheer me nu met een gilette fusion en scheergel van nivea. Ik ben eigenlijk benieuwd of deze manier wat voor me is. Ik zat zelf te denken aan een de mesje naar ik heb geen idee of dit wat is. Scheert het gladder? Ik heb ook wel last van een gevoige huis dus de zeep is ook belangrijk voor me. Daarbij waarschijnlijk ook de kwast. Ik vind het wel altijd fijn als er een hoop schuim op m'n baard staat. Ik hoef me maar twee keer per week te scheren. Weet of dat nuttige info is maar goed. Ik hoop dat ik er een beetje uit kan gaan komen. Ik ga ook flink lezen. Groeten Brord
LongShave Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 Welkom Brord! Als eerste zou ik je adviseren om de Introductie te lezen. Hier staat veel info in voor de beginnende "Wet Shaver" http://www.shavingsociety.nl/viewtopic.php?f=6&t=4
efsk Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 Ha Brord Een scheerzeep met een kwast is sowieso een goed idee,zelfs als je bij de fusion blijft. Op het forum onder zepen vind je wel wat info over zepen voor gevoelige huid. Je huid zal zich denk ik wel prettiger gaan voelen bij het scheren met een krabber of een open mes, maar niet de eerste paar keer! Het is effe wennen en oefenen. Daarna vind je gezicht het fijner en ben je gladder ook. Verder wat LongShave zegt.
Snowmiss Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 Welkom en veel lees- en scheerplezier (als het zover komt, maar dat denk ik wel!)
Johan Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 Welkom! Ik sluit me aan bij mijn voorgangers (al heb ik zelf geen ervaring met een Fusion): het grootste verschil zit in een goede zeep of crème, en een fijne kwast. Overstappen naar een DE kan altijd nog.
wimbouman Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 Scheren met zeep en niet met een gel was voor mijn huid een zegen. Blijkbaar bevatten al die snelle gels en schuimen toch nogal wat week makers. Wordt het gladder? Bij mij wel. Ik zoek dan ook een krabber uit waar het blad nog wat uitsteekt, en dat zijn vaak de wat directere en effectievere krabbers. De Pearl OC dus, of de Muhle r41. Of de Fatip. Sommigen vinden die cartridge systemen ook wat trekkerig - ik ook - en wellicht helpt dat ook met een fijn glad gevoel na de scheerbeurt. De beste tip die ik kreeg was misschien wel om je lather na opbrengen op de uiteraard natte baard nog even te laten zitten.
brord Posted August 5, 2014 Author Posted August 5, 2014 Ik ga voorlopig eerst proberen om met een kwast en zeep een mooie lather te creeren. Als dat goed gaat ga ik verder kijken.
brord Posted August 14, 2014 Author Posted August 14, 2014 Ik ga voorlopig eerst proberen om met een kwast en zeep een mooie lather te creeren. Als dat goed gaat ga ik verder kijken. Is me toch niet gelukt. Heb in china een rimei krabber gekocht en van moxie66 een gilette tech geleend/gekregen. Waarvoor nog steeds mijn oneindige dank. Nog even flink oefenen en uitproberen welke mesjes de mijne zijn. Als dit allemaal met mijn ogen dicht en linkerhand kan dan ga ik wel een keer denken aan een open mes (waarschijnlijk over een jaar of tig) Kreeg afgelopen week al commentaar van mijn vrouw dat ik al te veel scheerspullen had. Ik ben nog niet eens op de helft.
Kogel Posted August 14, 2014 Posted August 14, 2014 Ik ga toch eens een klein filmpje maken van facelatheren. Ik maak van elke zeep die ik heb een prima lather. Een keer niet en dat was die van damn good soap. Daar kwam totaal geen schuim af.
Recommended Posts