brord Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 Hallo allemaal, Ik ben een echte leek. Ik scheer me nu met een gilette fusion en scheergel van nivea. Ik ben eigenlijk benieuwd of deze manier wat voor me is. Ik zat zelf te denken aan een de mesje naar ik heb geen idee of dit wat is. Scheert het gladder? Ik heb ook wel last van een gevoige huis dus de zeep is ook belangrijk voor me. Daarbij waarschijnlijk ook de kwast. Ik vind het wel altijd fijn als er een hoop schuim op m'n baard staat. Ik hoef me maar twee keer per week te scheren. Weet of dat nuttige info is maar goed. Ik hoop dat ik er een beetje uit kan gaan komen. Ik ga ook flink lezen. Groeten Brord
LongShave Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 Welkom Brord! Als eerste zou ik je adviseren om de Introductie te lezen. Hier staat veel info in voor de beginnende "Wet Shaver" http://www.shavingsociety.nl/viewtopic.php?f=6&t=4
efsk Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 Ha Brord Een scheerzeep met een kwast is sowieso een goed idee,zelfs als je bij de fusion blijft. Op het forum onder zepen vind je wel wat info over zepen voor gevoelige huid. Je huid zal zich denk ik wel prettiger gaan voelen bij het scheren met een krabber of een open mes, maar niet de eerste paar keer! Het is effe wennen en oefenen. Daarna vind je gezicht het fijner en ben je gladder ook. Verder wat LongShave zegt.
Snowmiss Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 Welkom en veel lees- en scheerplezier (als het zover komt, maar dat denk ik wel!)
Johan Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 Welkom! Ik sluit me aan bij mijn voorgangers (al heb ik zelf geen ervaring met een Fusion): het grootste verschil zit in een goede zeep of crème, en een fijne kwast. Overstappen naar een DE kan altijd nog.