Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Vandaag een knipbeurt gehad inclusief nieuwe coupe. Voorheen vooral gel & wax gebruikt, maar vandaag twee blikjes Pomade gekocht. Wat zijn de do's & don'ts van dit spul? Zijn er grote verschillen tussen merken pomades? Ik ben voor Murrays gegaan (volgens mij de meest gangbare) en heb daarnaast een blikje Dax High & Tight genomen (ruikt lekker!). Volgens mij zijn er meer gebruikers van Pomade op dit forum, dus ben benieuwd naar ervaringen!

Edited by Guest
Posted

Murrays is een oil based pomade. Cheap en overal goed te krijgen. Nadeel, tis een draak om uit je haar te krijgen. Je zal dat met meerdere keren wassen en pas met middelen zoals afwasmiddel ofzo eruit kunnen krijgen

Ja er zijn grote verschillen binnen meerdere merken pomades.

Er zijn ook water-based pomades, die je gewoon met water uit kan spoelen :)

Posted

Ten eerste, pomade is ruwweg in 2 soorten in te delen. Pomade op waterbasis en pomade op vetbasis.

Pomade op waterbasis is gemakkelijk uit het haar te wassen, droogt vaak op waardoor het hard wordt en droogt het haar erg uit. Pomade op vetbasis is over het algemeen wat minder gemakkelijk uit het haar te wassen maar is de gehele dag doorkambaar en zijn er in vele sterktes, geuren en hoeveelheid shine.

Murray's is inderdaad een zeer bekende pomade die tegenwoordig wel bij elke drogist te verkrijgen is. Deze pomade zorgt er echter wel voor, wanneer je geen goede tonic gebruikt, dat je hoofdhuid al snel wordt dichtgesmeerd wat kaalheid tot gevolg zal hebben. Een beter alternatief voor deze pomade zouden de producten van High Life zijn of, mijn persoonlijke favoriet, Bone Crusher Hair Pomade.

Posted

Dank voor de uitleg, alhoewel je aan mij niet echt een klant hebt want ik scheer alles wat maar enigszins op haar lijkt af :-)

Posted

Heeft niemand hier ervaring met de Murrays Edge Wax?

murrays_edgewax_pomadeshop.jpg

Vind dit echt een top waterbased pomade ten opzichte van de layrite geel of de american crew pomade.

En ik ben benieuwd naar hairtonic.. Kan iemand de voordelen hiervan uitleggen?

Is het voor de geur? Soort voeding voor je haar?

Posted

Oeh! Kaal worden door het gebruik van Murrays, daar zit ik niet op te wachten! Dat het moeilijk uit te wassen is heb ik inmiddels ondervonden. Volgende aankoop wordt dus een pomade op waterbasis (zit alleen niet te wachten op 'harde stukjes') of een haartonic.

Ik ben wel nieuwsgierig naar de hairtonic. Had begrepen dat floid haartonic (blauw) vooral bedoeld is voor grijs haar, maar weet voor de rest niks over een eventuele meerwaarde.

Posted

Murray's Edgewax is inderdaad de enige pomade op waterbasis van Murray's. Ik vindt 'm persoonlijk teveel aanvoelen als een gel en mix deze dan ook meestal met een vettere pomade zoals bijvoorbeeld Sweet Georgia Brown (rood). Zo voeg je glans toe, blijft het haar doorkambaar en is het geheel nog redelijk uit te wassen ook.

Je hebt diverse hairtonics. De Eau de Portugal is de tonic bij uitstek om je hoofdhuid goed schoon te houden wanneer je pomades op vetbasis gebruikt. Wanneer je voornamelijk pomades op waterbasis gebruikt zou ik eerder kiezen voor een tonic die iets meer verzorgd zoals bijvoorbeeld de Eau de Quinine.

Posted

ik gebruik Murray's Edgewax nu al enkele maanden en ben daar zeer tevreden over. Ik heb graag een strong hold en heb geen behoefte om meerdere keren op een dag mijn haar te kammen. Als het goed zit is het voor de rest van de dag.

's Avonds is deze perfect uit te wassen met een beetje water.

Posted

Ik heb vandaag Reuzel pomade, het rode blikje, in mijn haar. Dat kan vandaag want mijn vriendin en een puber van 13 zijn niet in de buurt. Zij vinden het echt enorm stinken. ik vind de geur best oke, alhoewel het mij ook iets te aanwezig is. Als afwisseling op mijn de gel die ik normaal dagelijks gebruik vind ik het best goed spul.

Als ik weet dat ik ga motorrijden dan gebruik ik het zeker niet want volgens mij moet ik de voering van mijn helm dan binnen de korste keren wassen.

Posted

ik gebruik de rode en groene reuzel door elkaar, eerst een likje rode reuzel voor de hold en dan een likje groene reuzel zodat het niet uithard en het niet lijkt of ik gel in me haar heb, bevalt me prima.

Posted

Ik heb zelf de Murray's Original en Super Light, de Layrite en de Suavecito. Die eerste twee zijn niet op waterbasis, en daarmee vrij vervelend. Vooral de Super Light is bagger, zit totaal geen hold in. De Layrite is wel fijn, heeft ook wel een goede aanwezige geur, maar wordt niet zo snel hard. De Suavecito heeft een lichte colageur, en wordt wel vrij hard. Dit is mijn favoriet tot nu toe.

Posted

Dat vraag ik me ook af. Ik gebruik nu een sterke gel om de boel enigszins onder controle te houden, wat zeker nodig is als het wat langer wordt, want dan heeft het de neiging om in een afro-coupe te gaan staan :(

• 2 months later...
Posted

Ik gebruik zelf Suavecito, maar ben hier niet zo tevreden over. Het wordt mij te hard, heb dus liever iets wat doorkambaar blijft. Daarnaast lijkt het wel alsof dit heel erg mijn haren uitdroogt, het lijkt nu af en toe na het douchen wel een baal stro. Heeft iemand (LongShave??) misschien een beter alternatief?

Wat ik zoek in een pomade is dat het doorkambaar blijft/niet hard wordt, shine aan het haar geven en een goede hold. Zoek ik naar het onmogelijke?

Posted

Moet het op waterbasis zijn of niet Beun?

Petroleum-based pomades zullen altijd doorkambaar blijven, omdat het niet hard wordt.

Wil je een waterbasis pomade die toch doorkambaar blijft, dan is de Daimon Barber een goede.

Posted
Moet het op waterbasis zijn of niet Beun?

Petroleum-based pomades zullen altijd doorkambaar blijven, omdat het niet hard wordt.

Wil je een waterbasis pomade die toch doorkambaar blijft, dan is de Daimon Barber een goede.

Ik zou graag een petroleum-based pomade willen maar heb ervaring met Murrays en die krijg je gewoon niet uit de haren. Heb het zelfs met Dreft geprobeerd en dat ging amper. Heb jij eventueel tips of eventueel een petroleum-based pomade die goed uitwasbaar is?

Posted

Gouden tip; gebruik conditioner van je vriendin. Even paar minuten laten inwerken onder de douche en het grootste gedeelte is uit je haar!

Wat betreft pomades; zoveel mensen zoveel wensen. Gezien jouw voorkeur zou ik gaan voor een basislaag en een toplaag. Basislaag voor de hold, toplaag voor de shine. Als topper kun je iets van Sweet Georgia Brown (rode potje) gebruiken. Heeft een mooie shine, maar een slechte hold. Wil je naar de echte heavy holds, dan moet je eens Voodoo Brew proberen, maar dat is een b*tch om uit je haar te krijgen. Ik gebruik ook regelmatig Dax (rood potje). Dat lijkt op murrays, maar dan makkelijker uitwasbaar. Die zou je best als basislaag kunnen gebruiken.

Posted

Als de murray's echt uit het haar moet doe ik eerst wat olijfolie in mijn haar, daarna afwasmiddel en dit steeds met een beetje water opschuimen en dan uitspoelen. Daarna nog een keer gewoon uitwassen. Het hoeft er gelukkig niet iedere dag helemaal uit.

Posted

Vreemd verhaal als ik het eerlijk mag zeggen over kaal worden van wax , nou ben ik geen pomade expert maar wel kapper en kaal worden van het smeren van wax , gel , of andere spullen in je haar of op je hoofd is de meest grote onzin die er bestaat !! Het enige waar je kaal van word van wat je er op smeert is ontharingscremé , chemische behandelingen die mis gaan zoals permanent en blonderen , ontkroezen dus alles wat base is.

Kaalheid is erfelijk.

Kaalheid heeft te maken met het mannelijke hormoon

Kaalheid kan komen doordat de doorbloeding van het bloedvat wat aan je haar zit niet optimaal is door een te strak zittende huid of medicijnen of bloedvaat vernauwingen .

Kaalheid kan komen door bloedruk verlagende medicijnen of schildkliermedicijnen

Maar kaalheid komt nooit !!! Door het smeren van producten op je hoofd .

Alle producten zijn zwakzuur en sluiten het haar maar in de goeie vorm dat de buitenste laag de schubbenlaag sluit en brengen geen schade toe dus gel droogt je haar zelf ook niet uit, het kan heel droog aanvoelen maar dan komt het meer omdat gel niet goed uitgewassen word.

Daarnaast smeer je wax in welke vorm dan ook op je haar en niet dik op je hoofdhuid.

Sorry maar je word niet en nooit kaal van wax of welk stylings product dan ook .

Tip voor het gebruik van dikkere wax is gewoon niet te veel gebruiken , mensen smeren vaak veel en veel te veel en dan gaat het stapelen wat je kan doen is met een deep cleaning shampoo wassen 1x per week dat reinigt echt heel goed.

Posted

Ik kan me ook totaal niet vinden in de opmerking dat Murrays moeilijk uit je haar te wassen is. :shock: Kennelijk gebruik ik er "te weinig" van? En kaal worden? Ik gebruik die roze Murrays al ruim 20 jaar en mijn kapster maakt elke 4 weken opmerkingen over de dikke bos haar. :geek: