Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ook al heb ik nog maar een aantal mesjes van dit type uitgeprobeerd te hebben, wil ik dit mesje toch een positieve beoordeling geven.

Waar sommigen mesjes soms bij de 2e scheerbeurt lekker in gaan komen, gaat dit mesje meteen lekker glijdend over de huid heen en houd deze scherpte een lange tijd aan zonder enige vorm van irritatie of wat ook. Het is goed werkend bij van vrij mild tot vrij agressieve krabbers zoals de Fatip Grande en kan het bij mij tot maximaal 5 scheerbeurten mee zonder me te hoeven forceren.

Samengevat is het een perfect mesje voor mensen met een gevoelige huid , en dat het smooth blijft scheren.Nadeel is dat ze best wel duur blijven, want ze zijn toch nog vaak € 22 incl. verzending(100 st) en daar zit je bij de meeste anderen merken ruim onder.

Desondanks de prijs een zeer goed mesje !

Posted
Thanx voor de review Robert.

Duur ja wat is duur? Ik denk dat wij DE-broeders goedkoper uit zijn dat de cartridgeboys:mrgreen:

Tja, ik praat ook alleen over de merken van de DE blades.Dat van die 100 stuks a €22 heb ik ook bewust geschreven omdat ik ook bijvoorbeeld Personna's, Rapira's, Voskhods,Lord Platinum en dan vergeet ik er misschien een paar, kan kopen als het op scherp en smooth aankomt.

Posted

Ik vond het altijd een scherp maar tegelijkertijd ook een wat ruw aanvoelend mesje. Het is al weer geruime tijd geleden dat ik ze geprobeerd heb, misschien moet ik nog eens een poging wagen.

Posted

Ik gebruik ze ook graag. Gekke is dat ik de verschillen tussen mesjes ook wel waardeer juist. Met andere woorden anders is niet meteen niet goed. Heb ik echt alleen maar gehad met een set van rapira. Maar anderen wilden die juist weer graag hebben.

Posted

Ik denk dat er nou eenmaal mensen zijn die met bepaalde mesje helemaal niets hebben.

Zelf heb ik met 3 mesjes echt helemaal niets en dat zijn de chinese Gillette super blue, Croma Diamant en Feather.

Dat komt omdat Croma Diamant en de Gillette super blue bij mij niet scheren maar wel bloed punten en veel haar laten zitten en bij de Feather zie ik eruit alsof ik door een kat ben gekrabt.

Posted
Ik denk dat er nou eenmaal mensen zijn die met bepaalde mesje helemaal niets hebben.

Zelf heb ik met 3 mesjes echt helemaal niets en dat zijn de chinese Gillette super blue, Croma Diamant en Feather.

Dat komt omdat Croma Diamant en de Gillette super blue bij mij niet scheren maar wel bloed punten en veel haar laten zitten en bij de Feather zie ik eruit alsof ik door een kat ben gekrabt.

Hoe is dat mogelijk, die Feathers zijn zo scherp dat je ze niet voelt. In welke krabber heb je die gebruikt?

Posted

Hoe is dat mogelijk, die Feathers zijn zo scherp dat je ze niet voelt. In welke krabber heb je die gebruikt?

Over de Feather bedoelde ik dat ze wel scheren maar in de 2e pass word mn hals zo rood als een vuurtoren en overal bloedpunten in de hals.Het gekke is dat ik zelf niks voel als ik me snijd, dus weet ik ook niet hoe ik me moet verbeteren.De krabbers die ik gebruikte waren EJDE8911bl en de Merkur Progress op stand 1

Posted
Over de Feather bedoelde ik dat ze wel scheren maar in de 2e pass word mn hals zo rood als een vuurtoren en overal bloedpunten in de hals.Het gekke is dat ik zelf niks voel als ik me snijd, dus weet ik ook niet hoe ik me moet verbeteren.De krabbers die ik gebruikte waren EJDE8911bl en de Merkur Progress op stand 1

Ik heb dat ook zo ervaren met de Feather. Ze zullen beste goed (scherp) zijn maar ze scheren (voor mij) niet comfortabel.

Posted

De Feather voelt in eerste instantie bij mij goed en het glijd, dus niet ruw ofzo dus denk ik goed bezig te zijn.Ik bedoel bijvoorbeeld dat ik eerst links scheer in mn hals en zie links helemaal niks en ga vervolgens rechts scheren, maar dan zie ik plots toch op links twee bloedpunten.

Dan moet ik vervolgens het bloeden stoppen met aluin en krijg ik dus die rare rode kleuren alsof ik door de kat ben gepakt.

Posted
De Feather voelt in eerste instantie bij mij goed en het glijd, dus niet ruw ofzo dus denk ik goed bezig te zijn.Ik bedoel bijvoorbeeld dat ik eerst links scheer in mn hals en zie links helemaal niks en ga vervolgens rechts scheren, maar dan zie ik plots toch op links twee bloedpunten.

Dan moet ik vervolgens het bloeden stoppen met aluin en krijg ik dus die rare rode kleuren alsof ik door de kat ben gepakt.

:lol:

Posted

Het is al vaker hier geschreven: niks zo persoonlijk als hoe iemand mesjes ervaart. Ik vind Feathers heerlijke mesjes.

• 6 months later...
Posted (edited)

GIL-7OCYELLOW.thumb.jpg.d869e766a19f29ec440773d98dc197a3.jpg

De Gillette_7'O Clock Sharp Edge twee keer in gezet. Zowel met het eerste als het tweede mesje dezelfde ervaring. De eerste 3x een zeer prettige scheerbeurt, maar dan wordt het minder. Na 5x is het mesje gewoon niet meer comfortabel en wat mij betreft niet meer bruikbaar. Op zich wel een prima mesje, kan je makkelijk mee scheren, maar korte levensduur. Mijn beoordeling:

ruim voldoende, prettig mesje, maar abrupt op. Weer kopen? Nee.

1- Het mesje is direct op snee.

In de Black Beauty op 5 een prima en vlotte beurt. Merkbaar dat het mesje zich goed voelt in deze krabber. Vlotte en goede beurt. Zo een waar je niet bij hoeft na te denken.

2- Maakt zijn naam waar, lekker scherp en glad scherend.

In de Pearl moest ik wel opletten op de lastige plekjes, hals etc., maar verder was het weer een lekkere scheerervaring. Dat opletten komt van de stand van het mesje in de krabber. Heb altijd het gevoel, dat het mesje wat los in de krabber ligt. Komt, doordat het mesje eigenlijk wat dicht bij het midden wordt ingeklemd en hierdoor kan bewegen, wat ook het vibrerend geluid geeft. Dat wederom is juist prettig voor de feed back. Echter bij een enkel erg stug haartje lijkt het dan even te happen.

3- Mesje voelde wat rauw vanmorgen.

Kan aan de krabber liggen natuurlijk. Dat ga ik morgen dan wel merken. Op zich wel een zeer effectieve beurt.

4- Het mesje was minder rauw dan gisteren, maar ook niet echt lekker lopend.

Even terug gekeken naar het vorige mesje van dit soort. Deze gaf niet veel betere beoordeling af. Destijds 5x gebruikt en 3x zacht en soepel daarna geen trek en vervolgens spaarpot.

In de Fatip een prima beurt en erg glad, maar ook lichte irritatie, die ik aan het mesje wijd. Morgen maar eens een wat mildere krabber inzetten.

5- Het mesje maakte abrupt een einde aan mijn verwachtingen.

Had ik gisteren al wat bedenkingen, vandaag was het de dag des oordeels, spaarpot. Zelfs in de 39C Slant was er niet vlot mee te scheren. Deze krabber doet het meestal nog wel goed met een mesje, die het in een ander laat afweten. Hier was het echter einde oefening. Ofschoon de Sharp Edge een paar keer een goede scheerbeurt gaf is dit mesje met 5 x echt op.

Naar index Harkos

Edited by Guest
  • 3 weeks later...
Posted

Ik heb deze alleen geprobeerd in een r41 en was er al snel klaar mee, geen mesje voor mij.

Maar zo wouden meer mesjes niet in mijn r41 alleen de feathers.

binnenkort maar ergens anders in proberen.

Posted

Ik heb dit mesje bij een Parker 96R gekregen.

Ik merk dat ik me snijdt op plaatsen waar ik me normaliter nooit snijd.

Ik houd mij hart vast want ik zal binnenkort ook Feather gaan proberen.

Guest Gusto
Posted

Die Feathers, zijn probleemloze mesjes. ;)

Posted

Probleemloos wil ik nog niet zeggen denk ik. Licht aan de krabber en aan je huid.. Er zijn maar enkele krabbers waar ik feathers echt fijn in vind

• 3 weeks later...
  • 2 months later...
Posted

Ik ben een beginnend scheerder met de krabber, probeer steeds een ander mesje, maar de Gilette 7 O Clock viel me echt positief op. Echt een ander gevoel, gleed veel beter en erg soepel. Scheert prima en ga er zeker van bij bestellen.

Guest Gusto
Posted

Zal dit mesje morgen eens testen in mijn Muhle R41. :)

Guest Gusto
Posted
Ik ben een beginnend scheerder met de krabber, probeer steeds een ander mesje, maar de Gilette 7 O Clock viel me echt positief op. Echt een ander gevoel, gleed veel beter en erg soepel. Scheert prima en ga er zeker van bij bestellen.

Niet te snel een grotere hoeveelheid van een mesje bestellen, eerst van alles proberen. ;) (vraag wat samples aan de leden van dit forum) viewtopic.php?f=22&t=3265&start=50

Posted

Thanks ga ik zeker doen. Maar dit mesje staat nu bovenaan voorlopig. Heb nog genoeg kandidaten liggen. Bij bestellen zeep oid bestel ik altijd wat nieuwe mesjes bij.