Jump to content

goeiedag shavers ;)

Recommended Posts

Posted

goeiedag shavers scherp forum :)

ik ben marijn en scheer al enkele jaren met een vintage

gillette slim boy destijds bij paul kox in breukelen gekocht

met een doosjevan 100 derby mesjes.

Deze zijn bijna op dus nu een vintage straight 4/8 gekocht

van het merk c.h eugen muller uit solingen wald.

Deze lijkt mij... niet scherp genoeg en twijfel nu of het mes

echt te bot is of dat ik te goed gewend ben. :roll:

hoe kom ik daar achter vóór ik de extra benodigde

accesoires aanschaf?

groetjes marijn

Posted

Welkom. Het beste is om het mes te laten slijpen door een kundig iemand zodat je referentie materiaal hebt voor de toekomst. Succes

Posted

Welkom!

Ik weet niets van open scheermessen, maar er zitten hier een paar echte experts.

Posted

welkom en wat Snuff zegt. Daarnaast duurt het een tijd voordat je het scheren met een straight onder de knie hebt. Succes!!

Posted

Welkom marijn! Je bent aan het juiste adres hier. Je kunt je mes opsturen en laten slijpen door een pro of deel je lokatie en wie weet woont er iemand bij je in de buurt die je kan helpen.

Posted

Van harte welkom Marijn! Een goede keus om met een open mes te beginnen. Probleem is alleen dat je mes ècht scherp moet zijn. Het kan ook je techniek zijn, maar dat weet je als beginner niet. Ik liep tegen hetzelfde probleem aan toen ik begon. Er zijn genoeg mensen hier die het mes voor je kunnen slijpen. Het advies om je woonplaats bij je gegevens te zetten is derhalve een goede. Misschien woont er wel iemand vlakbij je die het mes voor je kan slijpen en dan contact met je opneemt.

In ieder geval veel succes en zeker volhouden met het open mes!

Posted

Welkom Marijn. Veel lees- en scheerplezier. Hier krijg en vind je genoeg adviezen om je over een tijdje perfect met een open mes te kunnen scheren.

Posted

goeiedag shavers ;)

dank voor het warme welkom

heb gelijk m'n avatar gemaakt

én woonplaats ingevuld.

mocht er iemand mét kennis,

kunde én tijd voor tips in de

buurt van Geldrop wonen...

alvast bedankt

gr marijn

Posted

Welkom Marijn. Zoals meerdere aangaven laat je mesje slijpen door forumlid bij je in de buurt.

Geef aan wat je woonplaats is en er zal er vast 1 reageren uit de buurt die hem voor je wil slijpen.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.