LongShave Posted August 2, 2014 Posted August 2, 2014 Dit weekend wil ik een wat agressievere krabber gaan aanschaffen. Kijken of ik hier meer BBS/DFS kan scheren dan de EJ89 die ik vanaf het begin al in mijn bezit heb. Muhle R41, Fatip Grande chrome of een Merkur Progress Short handle 500? Tips zijn welkom
Snuff Posted August 2, 2014 Posted August 2, 2014 Van de drie vernoemde vond ik de fatip het best gevolgd door de (oude) R41.
Noxa Posted August 2, 2014 Posted August 2, 2014 Fatip. Mijn nummer 1 krabber, pak hem als ik niet met de straight scheer.
Kamp Posted August 2, 2014 Posted August 2, 2014 Ik zou ook zeggen Fattip, scheer me daar erg lekker mee!
Frank Posted August 2, 2014 Posted August 2, 2014 Ik zou kiezen voor de Fatip grande. Uitstekend scheerresultaat. Hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Is wel een krabber die met aandacht moet worden gebruikt.
Snowmiss Posted August 2, 2014 Posted August 2, 2014 Muhle R41, Fatip Grande chrome of een Merkur Progress Short handle 500? Nu kan ik ook wel roepen Fatip, maar dat is alleen omdat ik die andere krabbers niet ken
Marcel Posted August 2, 2014 Posted August 2, 2014 Van genoemde drie krabbers gebruik ik de Progress het meeste, de Fatip grande is echter ook zeker niet verkeerd maar een totaal andere krabber. Mijn R41 2011 gebruik ik tegenwoordig eigenlijk zelden.
LongShave Posted August 2, 2014 Author Posted August 2, 2014 Van genoemde drie krabbers gebruik ik de Progress het meeste, de Fatip grande is echter ook zeker niet verkeerd maar een totaal andere krabber. Mijn R41 2011 gebruik ik tegenwoordig eigenlijk zelden. Hoe anders scheert de Fatip dan in vergelijk met de Progress?
Marcel Posted August 2, 2014 Posted August 2, 2014 Vooropgesteld: Ondanks hun grote verschillen in gewicht, balans en afwerking vind ik beide krabbers erg fijn. De Progress is voor mij wat makkelijker, meer vergevingsgezind. Door zijn instelbaarheid vind ik hem ook veelzijdiger. Vergeet alleen het grote prijsverschil niet.
Johan Posted August 2, 2014 Posted August 2, 2014 Domme vraag: maar als je nu nog problemen hebt met schuim maken, en nog aan het experimenteren bent met mesjes, is dit dan wel het moment om ook nog met krabbers te gaan wisselen? Ik zou eerst eens een tijd (paar maanden) met die EJ89 scheren tot je die helemaal onder de knie hebt, met een paar fijne mesjes. Dan kun je van daaruit gaan variëren.
LongShave Posted August 2, 2014 Author Posted August 2, 2014 Domme vraag: maar als je nu nog problemen hebt met schuim maken, en nog aan het experimenteren bent met mesjes, is dit dan wel het moment om ook nog met krabbers te gaan wisselen? Ik zou eerst eens een tijd (paar maanden) met die EJ89 scheren tot je die helemaal onder de knie hebt, met een paar fijne mesjes. Dan kun je van daaruit gaan variëren. Lijkt me beter hier geen antwoord op te geven.
Johan Posted August 2, 2014 Posted August 2, 2014 Lijkt me beter hier geen antwoord op te geven. Waarom niet? Je hoeft het niet met me eens te zijn, en het was alleen maar goedbedoeld van mijn kant
marco Posted August 2, 2014 Posted August 2, 2014 Niet eens een slechte tip van Johan. Je moet, vooral in het begin, zo min mogelijk tegelijk veranderen.
moxie66 Posted August 2, 2014 Posted August 2, 2014 Niet eens een slechte tip van Johan. Je moet, vooral in het begin, zo min mogelijk tegelijk veranderen. Helemaal mee eens maar heb ik me hier aan gehouden? nee.... Het duurt wat langer misschien maar de variatie vind ik juist fijn. Alle zepen hebben andere eigenschappen (meer product, meer water) uiteindelijk leer e ze wel kennen. Probeer een open comb en wie weet werkt het wel.
Robert79 Posted August 2, 2014 Posted August 2, 2014 Dit weekend wil ik een wat agressievere krabber gaan aanschaffen. Kijken of ik hier meer BBS/DFS kan scheren dan de EJ89 die ik vanaf het begin al in mijn bezit heb. Muhle R41, Fatip Grande chrome of een Merkur Progress Short handle 500? Tips zijn welkom Als jouw huid een normale is dan kan ik je de Fatip aanraden, maar bij een gevoelige huid die Merkur Progress op stand 2
Johan Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 Ik geloof dat ik onbedoeld op lange tenen getrapt heb? Mijn excuses dan! Zoals gezegd, het advies om niet alles tegelijk te variëren was alleen maar welgemeend. Succes met je keuze!
Recommended Posts