Jump to content

Recommended Posts

Posted

Al een tijdje heb ik deze zeep al in de kast en nog ongebruikt in de kast liggen maar omdat het erg mooi weer was, vond ik het is tijd worden om hem eens uit te proberen.

Mijn eerste indruk is een degelijke maar een vrij simpel plastic bakje wat gezien de prijs te verwachten valt.Bij het verwijderen van de deksel komt menthol/ eucalyptus duidelijk op je af en is het voor de liefhebber alsof je in de hemel komt.

Toen ging ik maar het besluit nemen om een bowl lather te maken en deed ik het volgende.

Eerst liet ik een laagje heet water op de zeep drijven en liet tegelijkertijd de haren van mn kwast ongeveer 15 mm even in het hete water weken ongeveer zo'n vijf seconden en kneep mn kwast uit.Daarna liet ik het laagje water van de zeep aflopen en ging ik met de kwast rondjes over de zeep draaien totdat de middelste haren tegen elkaar gaan plakken door de zeep.

Daarna begon ik mn scuttle om te spoelen en van binnenkant te vullen met heet water en ging vervolgens in de scuttle rondjes te draaien met de kwast.De eerste indruk was dat de zeep moeite had om op te komen tot een goed schuim, en ging ik met de linker hand met de kwast draaien terwijl ik met de rechter hand langzaam steeds meer een beetje water toevoegde.Zo kwam ik toch tot een snelle en een hele mooie en stevige schuim.

Tot nu toe heb ik ook de creme gehad en vind de kwaliteit tussen beiden heel goed maar vind wel dat als je meer tijd maakt bij de zeep, dat het schuim van deze wat beter is.

Mijn conlusie is dat als je bereid bent meer tijd te besteden, dan de zeep te nemen of anders de creme.

Posted

Fijn zeepje inderdaad, ik heb wel het idee dat het menthol-effect met de oude formule (van een paar jaar geleden) groter was.

Posted
Misschien net een slechte dag gehad? Bij mij schuimt ie altijd als een tiet.

Inderdaad een prima zeepje!

marco, wat voor een soort kwast gebruik jij bij de Proraso zeep ? ik zelf gebruikte de muhle silvertip fiber.

Posted

Die heb ik ook vaak gebruikt, maar ook gewoon een omega 10019 van de trekpleister.

Ik heb soms ook nog wel eens een slechter schuimpje hoor. Een onoplettend moment op een te vroege ochtend en je hebt er zo per ongeluk iets teveel water in. Dus de volgende keer kan je zomaar een betere ervaring hebben.

Posted

Ik laat meestal een heel klein beetje water achter in mn bakje waarin ik ga opschuimen maar ik denk achteraf dat ik te weinig had waardoor het iets moeilijker op gang kwam en misschien was het wel mn kwast. Ik ga morgen wel die trekpleister kwast gebruiken, die varkenshaar heeft misschien dat die sneller is.

Posted

Ik doe een heel klein beetje water op de scheerzeep en laat dit staan terwijl ik ondertussen een lekkere douche neem. Datzelfde water gooi ik in mijn mok en daarna laad ik mijn kwast met een ruime hoeveelheid zeep. Ik kijk niet zo nauw. Beter teveel dan te weinig. Dat klop ik op tot een goede romige substantie (yoghurt/slagroom). Dat gaat altijd goed.

Ik merk wel dat de hoeveelheid water per zeep verschilt. De ene zeep is dorstiger dan de andere. Kwestie van uitproberen en onthouden.

Posted

Mocht je te veel water in je schuim hebben, kun je ook het schuim uit je kwast knijpen, puntjes even in wat water en dan nog wat zeep laden. Daarna kun je gewoon verder opschuimen.

Posted

Ach, voor mij is het toch niet zo'n probleem, het is en blijft toch een moments opname en vandaag heb ik die Omega kwast van de Trekpleister gebruik en een klein beetje water achter gelaten in de scuttle en had ik dit keer ook in een minuut een voldoende hoeveelheid stevig schuim.Ik kon mn kwast er recht in laten staan :D

• 4 weeks later...
Posted

Ik heb het nu een paar dagen geprobeerd, maar ik loop er nog niet warm van.

Pot open gemaakt, maar ik ruik echt geen menthol of iets dergelijks?? Gewoon een vreemd luchtje eigenlijk.

Die sensatie wat je leest zodra je het op je gezicht smeert voel ik minimaal, wat ik jammer vind.

Zal ik een overdatum potje hebben haha.

De witte variant vind ik wel erg lekker, beide scheren wel goed en schuim maken gaat prima.

Nu eerdaags de rode maar proberen.

Gr Hans

Posted

Fraggie, voeg een paar druppels pepermuntolie (verkrijgbaar bij o.a. De Tuinen) toe aan je lather. Dan krijg je echt wel de sensatie. Doe ik zelf ook. Ben het met je eens dat de geur een vreemd luchtje heeft. Echt lekker ruiken vind ik 'm zelf niet. Qua scheerprestaties een geweldig zeep. Daar heb ik de Proraso voor gekocht.

Posted
Ik heb het nu een paar dagen geprobeerd, maar ik loop er nog niet warm van.

Pot open gemaakt, maar ik ruik echt geen menthol of iets dergelijks?? Gewoon een vreemd luchtje eigenlijk.

Die sensatie wat je leest zodra je het op je gezicht smeert voel ik minimaal, wat ik jammer vind.

Zal ik een overdatum potje hebben haha.

De witte variant vind ik wel erg lekker, beide scheren wel goed en schuim maken gaat prima.

Nu eerdaags de rode maar proberen.

Gr Hans

De groene heeft een menthol - Eucalyptus combinatie geur, vind ik zelf maar de menthol is een beetje op de achtergrond.

Dit vind ik bij de witte ook, en komt er een sterke citrus geur naar voren.

Posted

het is al weer ff geleden dat ik met die Proraso groen heb geschoren dus ff naar beneden naar de zaak gelopen en een proef bakkie schuim geklopt want ik dacht wat was er nou toch met dat schuim ???

Dus ik zit hier nu met een behoorlijke hoeveelheid op mijn onderarm [ bij gebrek aan een baard ] en herken iig niet de menthol maar ruik een citroen vreemd achtig iets ? { nou ruik ik bar slecht hoor ] verder vond ik een jaar geleden dat het zo snel opdroogde op het gezicht maar merk nu aan het schuim dat dat toen waarschijnlijk aan mijn kloptechniek lag met te weinig water .

Schuim blijft mooi liggen op mijn huid. Ja vooral de geur vond ik niet prettig aan deze scheerschuim, nou sta ik er een stukje vanaf maar als je dat pal onder je neus hebt , nee niet mijn luchtje en hij droogt ook sneller op / in vooral waar de scheerschuim iets minder dik op mijn huid zit.

Posted

Het schuimt idd goed op, maar die geur vind ik niet lekker. ik heb nog een bijna leeg(gelukkig )potje witte staan wat ik af en toe gebruik omdat ik het toch zonde vind om weg te knallen.

Maar als je 3 zepen uit de zelfde prijsklasse voor mijn neus zou zetten b.v Cella/Proraso of Arko, dan zou de Proraso op de laatste plek komen.

Posted

Ik vind het een prima product voor zijn prijs.Ik heb genoeg gelezen dat Proraso groen gewaardeerd werd op warme zomer dagen.En Proraso komt vaak in TOP 10 lijsten voor.