Harkos Posted July 31, 2014 Posted July 31, 2014 Sinds 24-2-2014 heb ik dagelijks in mijn Scheerbase de Sotd vastgelegd. Nu wordt het tijd om eens te kijken hoe zinvol dat is. Derhalve heb ik een compilatie gemaakt van de gegevens rond de mesjes. Om te beginnen de mesjes die ik heb liggen, maar nog moet proberen. Dit zal de komende tijd gebeuren, want ik ben bezig alle mesjes chronologisch aan de orde te laten komen. Van een aantal heb ik maar een en is het dus op een mesje gebaseerd wat ik er over zeg. Sommige mesjes heb ik al vaker geregistreerd en dat zie je dan ook met verschillend resultaat in bijgaande spreadsheet. Volgende heb ik dus in huis, maar nog nooit gebruikt. Ze zullen ook in deze volgorde aan de orde komen: Gillette_Nacet Platinium Astor_Stainless Wilkinson_Sword Bolzano_Superinox Super-Max_Stainless Ladas_Super Stainless Rapira_Chrome Stainless Rapira_Platinum Lux Rapira_Super Stainless Sputnik Super-Max_Blue Daimond Tip_Personna's? PolSilver_Stainles Super-Max_Super Stainless. Ook kan ik nu een verband zien tussen gebruik krabber en welk mesje. Gebruik meestal elke dag een andere krabber, met eenzelfde mesje, om te zien hoe het mesje zich in een andere krabber gedraagt. Dit is globaal de rotatie van de Krabbers: Gillette Black Beauty Long Handle Fatip Grande Pearl TTO Merkur 39c Slant Merkur 38c Barberpole Gillette Fatboy Gillette Slim Adjustable Voorts kan je zien hoelang (Aantal) ik met een mesje doe, spaarpot betekent, dat hij na die beurt is weggedaan voor de smelterij. Moet wel zeggen, dat ik nooit problemen met scheren heb, doe het lang genoeg en kan mijn techniek tijdens de eerste halen snel instellen op een nieuw mesje. Heb ook geen overdreven zware baard. Vind Derby's bv. alleszins acceptabel om max. 5x te gebruiken. Scheer altijd WTG>XTG>ATG en haal meestal BBS, DFS betekent bij mij spaarpot. https://db.tt/EAZJ3giq
Snowmiss Posted July 31, 2014 Posted July 31, 2014 Alvast erg leuk om te zien. De scheerbase van mij laat mij zien dat ik pas 6 verschillende mesjes heb gebruikt sinds eind december. Terwijl ik 27 verschillende soorten in huis heb
Recommended Posts