Johan Posted July 30, 2014 Share Posted July 30, 2014 Vanmorgen heb ik me voor het eerst met een Merkur krabber geschoren, nog nooit eerder gedaan. Personna Platinum Chrome mesje erin, en gaan Normaal scheer ik me met een Schick Krona of een Feather Popular, beiden milde krabbers met een lange steel. Ik had (dus) verwacht dat de Merkur agressiever zou zijn. Dat viel tegen (of mee)! Eerste indruk natuurlijk ... De Merkur heeft zeker een zwaardere kop dan vooral de Feather, en dat voel je wanneer je de krabber over je gezicht laat glijden. Of de krabber uiteindelijk zwaarder is dan mijn Krona weet ik niet (misschien ietsje). Maar waar de Feather en de Krona bijna automatisch in de juiste "scheerhoek" vallen, moest ik die met de Merkur een paar keer opzoeken. Het went snel overigens. Maar zeker de Krona kop heeft een profiel waarin de juiste hoek al "voorgeprogrammeerd" is. Ik vond de Merkur ook wat milder aanvoelen dan de Krona, en dat verbaasde me. Op basis van de reputatie van beide krabbers had ik het andersom verwacht. Nou kan het heel goed zijn dat ik met de Krona, vanwege de andere balans en het kunststof handvat, toch onbewust iets meer druk zet dan met de Merkur. Dat maakt vanzelf dat een krabber wat agressiever scheert. Ik kreeg het goed glad met de Merkur, zonder bloedpuntjes of irritatie (twee scheergangen). De krabber is mooi gemaakt, met een lang geanodiseerd handvat. Dat voelt luxer aan dan het plastic handvat van de Schick of de Feather Popular. Maar wie op zoek is naar een gemiddeld agressieve krabber (of meer) moet volgens mij even verder kijken. Morgen eens kijken of mijn ervaringen dan anders zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted July 30, 2014 Share Posted July 30, 2014 Johan, ben blij dat hij je bevalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted July 30, 2014 Author Share Posted July 30, 2014 Johan, ben blij dat hij je bevalt. Ja, ik had alleen meer verschil verwacht met de krabber die ik normaal gebruik ( ik heb ook weleens een Superspeed en een Rocket geprobeerd, en die waren het niet voor mij, o.a. door de korte steel ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted July 31, 2014 Author Share Posted July 31, 2014 Vanmorgen weer met de Merkur krabber geschoren. Geen "hoekzoeken" meer, in tegenstelling tot gisteren. Het is toch een kwestie van wennen. Maar ik had niet verwacht dat de Merkur zo'n milde krabber was. Ik merk maar weinig verschil met de Schick Krona. Ter vergelijking: toen ik mij de eerste keer schoor met een Gillette Rocket HD was mijn gezicht spiegelglad maar ook vuurrood Per saldo een prima krabber, qua effectiviteit en mildheid (voor mij) vergelijkbaar met een Schick Krona. Maar geen goede keuze voor wie een agressieve krabber zoekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 En dan is die Gillette nog best een milde krabber eigenlijk. Misschien dat het extra gewicht het verschil maakte? Als ik het goed begrepen heb is de kop van de 20c feitelijk gelijk aan de kop van de 34 en 38 modellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 Nou mijn Merkur 38c is de tamste krabber, die ik heb, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts